Citat:
Ursprungligen postat av c^2
Hmm intressant. Om jag ska vara ärlig så hoppas jag verkligen på ett riktigt bakfall igen, skulle vilja in med skatteåterbäringen men vet inte om jag är så sugen just nu, är lite velig så ska nog lägga dom i räntefonder tills jag är mer säker.
Ligger i Skanska sedan 86, men det är ju en betydligt trögare aktier, kände för att köpa något som tagit mer stryk under denna lågkonjunkturen vilket i sin tur borde leda till att det har en större uppsida än dom aktierna som inte tagit lika mkt stryk. Och nu var fallet att antingen köpa NCC nu, vänta till hösten att köpa NCC (då jag också går i tankar och är lite rädd för rekyl ned), eller inte köpa NCC alls.
Synd att du inte fått upp ögonen för JM än, för de producerar mest nya bostäder i Stockholm. Se artikeln:
http://www.dn.se/sthlm/vaxande-bostadsbrist-i-stockholm-1.825171
Den stora årskullen med 90-talister behöver bostäder, samt brukar priserna i Stockholm vara stabilare. Antalet arbetslösa är mindre än i riket som helhet, tyvärr handlas Jm i dessa dagar närmare 70 kronor. Blir att invänta bakslag som sagt, jag brukar säga att det brukar uppkomma två fina köptillfällen per år. Det första kom i Feb-Mars, nästa lär komma mellan Sep-Okt
Bolag som jag skulle vilja komma in i på lägre nivåer är: Kungsleden, JM, Connecta, Ratos, Acap Invest, Midway samt Vostok Nafta.
Den enda köprekommendation jag kan ge för tillfället är Nokia som tagit alltför mycket stryk sedan rapport. Kallasvuo var i rapporten överdrivet pessimistisk för att kunna slå slå från underläge. Aktien sjönk från 120 Kr och ligger nu på 95 kr, ett klockrent case.