2008-12-28, 15:34
  #2557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herze
Ingen som har några förslag såhär i mellandagarna?

Mina 2 vinnare inför 2009:

Pearl
Countermine
Citera
2008-12-28, 23:40
  #2558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiiiGeR
Mina 2 vinnare inför 2009:

Pearl

De dagar börsen är öppen innan den 9:e januari bör vara fynddagar för Pearl. Hårt pressat kurs från Öhmans dumpningar och svagt köptryck kommer se till att hålla kursen nere. Måndag den 13:e och efterföljande dagar tror jag vi ser ett minirally upp mot 6-7 SEK.

Min teori: OHM dumpar Pearl för att hålla nere kursen till Blackcore-killarna kommer in den 8:e. Ju lägre kurs - desto fler aktier erhåller dem! Detta kombinerat med att TYKS-pengarna förmodligen kommer den 9:e vilket gynnar Guidry, Lukas Lundin och alla dem som vill återinvestera sina pengar i Pearl.

Allt under 5 kr är en bra investering på kort sikt och en mycket mycket bra investering på lång sikt.
Det är mitt tips!
Citera
2008-12-29, 11:48
  #2559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
De dagar börsen är öppen innan den 9:e januari bör vara fynddagar för Pearl. Hårt pressat kurs från Öhmans dumpningar och svagt köptryck kommer se till att hålla kursen nere. Måndag den 13:e och efterföljande dagar tror jag vi ser ett minirally upp mot 6-7 SEK.

Min teori: OHM dumpar Pearl för att hålla nere kursen till Blackcore-killarna kommer in den 8:e. Ju lägre kurs - desto fler aktier erhåller dem! Detta kombinerat med att TYKS-pengarna förmodligen kommer den 9:e vilket gynnar Guidry, Lukas Lundin och alla dem som vill återinvestera sina pengar i Pearl.

Allt under 5 kr är en bra investering på kort sikt och en mycket mycket bra investering på lång sikt.
Det är mitt tips!

Och redan nu är vi över 5 kr igen
Citera
2008-12-29, 14:14
  #2560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiiiGeR
Och redan nu är vi över 5 kr igen

Det gäller att vänta och se vad som händer när Toronto öppnar 15:30 dock. Varken ENS eller OHM har gjort sitt jobb idag, vem vet, de kanske har slut på svenska pärlor att sälja?

Men det är dagar som dessa då vi ser Pärlans potential. När handeln sker fritt stiger direkt kursen utan någon egentlig trigger. 9.78% hittills.
Citera
2008-12-29, 20:35
  #2561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Det gäller att vänta och se vad som händer när Toronto öppnar 15:30 dock. Varken ENS eller OHM har gjort sitt jobb idag, vem vet, de kanske har slut på svenska pärlor att sälja?

Men det är dagar som dessa då vi ser Pärlans potential. När handeln sker fritt stiger direkt kursen utan någon egentlig trigger. 9.78% hittills.

Mycket riktigt träder ENS in 15:30 och börjar dumpa direkt. Nettosålt ca 400k aktier idag, många fler än alla andra aktörer. Mönstret upprepar sig!

Som jag tidigare skrivit, det är mellandagsrea just nu!
Citera
2008-12-30, 00:01
  #2562
Medlem
Hur tror potential tror du det finns i pearl om man ser över någon månad juuni?
Citera
2008-12-30, 03:07
  #2563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herze
Hur tror potential tror du det finns i pearl om man ser över någon månad juuni?

Enligt mig är uppsidan enormt stor. Min tro är iallafall 6-7 kr inom en månad från idag. Det vill säga mellan 20-50% från dagens 4,82 kr. Jag vill dock hellre att du bildar dig en egen uppfattning och inte tar det jag säger för givet.

Användaren Deco på Börssnack har samlat mycket information om Pearl i sin AI som du hittar här:
http://borssnack.di.se/diseconf/usersettings/showuser.aspx?showuser=Deco

Ta till dig informationen och agera efter eget huvud.
Inom två år vill jag iallafall gärna tro att vi skålar i champagne när budet på 30 kr godkänns och trillar igenom.
Citera
2008-12-30, 09:44
  #2564
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Enligt mig är uppsidan enormt stor. Min tro är iallafall 6-7 kr inom en månad från idag. Det vill säga mellan 20-50% från dagens 4,82 kr. Jag vill dock hellre att du bildar dig en egen uppfattning och inte tar det jag säger för givet.

Användaren Deco på Börssnack har samlat mycket information om Pearl i sin AI som du hittar här:
http://borssnack.di.se/diseconf/usersettings/showuser.aspx?showuser=Deco

Ta till dig informationen och agera efter eget huvud.
Inom två år vill jag iallafall gärna tro att vi skålar i champagne när budet på 30 kr godkänns och trillar igenom.

Tack för länken, skall sätta mig och läsa senare idag. Köpte idag på mig 1000 stycxken till kursen 4,96. Skall bli spännande att följa. Mitt första aktieköp på 7-8 år.
Citera
2008-12-30, 16:39
  #2565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Tack för länken, skall sätta mig och läsa senare idag. Köpte idag på mig 1000 stycxken till kursen 4,96. Skall bli spännande att följa. Mitt första aktieköp på 7-8 år.

Grattis!
Pearl-aktien på den kanadensiska börsen är upp nästan 15% idag. Senaste avslut 0.85 CAD värde ca 5,35 kr. Jag tycker helt klart den svenska borde haka på men det verkar som att ENS och OHM inte är lika intresserade av att arbitrage-handla åt andra hållet. Stärker bara teorin om att de vill hålla 50/50 på den kanadensiska och den svenska börsen. Omflyttningen borde alltså vara i princip klar?
Dock ser det snarare ut som dumpningen fortsätter. Om ENS drar på så kanske vi ser Pärlan under 4,80 idag. Det är isåfall bara att tacka och ta emot!
Citera
2009-01-01, 19:32
  #2566
Medlem
Ho0aXs avatar
Blir 1000 pearl för mig också, så fort börsen öppnar igen.
Citera
2009-01-02, 01:50
  #2567
Bannlyst
Jag också, men 1000 stycken verkar vara lite för mycket. Kanske 100 bara för att testa.
Citera
2009-01-02, 13:17
  #2568
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiiiGeR
Mina 2 vinnare inför 2009:

Pearl
Countermine

Skulle gärna ta del av en liten analys av Countermine om du har lust.

I samband med mitt köp av pearl så passade jag på att köpa 90 Guideline Oil eftersom jag hade fått 10 stycken någon gång, förmodligen från PUSH.

Har en snittkurs på 1,74, en uppgång på runt 30% sedan dess, kul att de totalt är värda 230 spänn nu.

Någon som vet varför Guideline Oil rusar så, har ingen aning om ens vad de sysslar med, hittar ingen konkret info när jag söker på nätet om vad som förorsakat uppgången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in