2023-07-12, 10:58
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
fick några på 0,90 så vi får se vad det blir
med min tur så går allt jag köper ner

Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Tror ändå du är tidig på bollen .

har aldrig fel 😂
Citera
2023-07-12, 17:23
Medlem
Citat:
har aldrig fel 😂

verkar ju som du hade rätt även denna gången ^^ men men, skulle inte bli förvånad om de kommer fler chanser framöver
Citera
2023-07-12, 23:52
Medlem
Citat:
har aldrig fel 😂
Satan också . funderar på o följa dig framöver
Citera
2023-07-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
SynAct Pharma!

Uppspek inför fas 2b väntas. Tycker mig se att det bubblar i kursen och kanske var det idag som det startade. Kursen har varit nedtryckt pga allmänt tuffa tider för bioteknik och en dåligt tajmad emission strax efter ukrainakriget bröt ut. Idag fick vi rapport om sista patient in i den viktigaste studien (EXPAND), så inga förseningar är att vänta.

I december hoppade Sveriges kanske vassaste riskkapitalist på tåget - Thomas von Koch gick in med 70 mille och sitter nu också i styrelsen.

Jag sticker ut hakan och säger att vi ska upp 100 % innan augusti är över. Inte för att forskning eller något annat fundamentalt kommer att se bättre ut under tiden, utan helt enkelt för att vi närmar oss facit. Från dagens kurs på 74 kr blir det i så fall i nivå med ATH. Det kanske inte är veckans aktie, men fram till september är ganska kort tid i dessa sammanhang också.

Jag har läst på så gott som dagligen i 2,5 års tid och jag kommer att riskera en stor summa över topline som beräknas komma någon gång i september.

Eventuella frågor, kommentarer och idiotförklaringar kan väl tas i Synact-tråden.

Det dröjde längre än jag trodde innan uppspeket började, men nu är vi här. Mer än 20 % plus på kort tid. Det är min starka tro att vi ska fortsätta uppåt fram till readout i månadsskiftet aug/sep. Sådana här kursrusningar är inte ovanliga när det kommer till upploppet av en fas inom bioteknik, så det kan vara någonting för er traders att hålla utkik på.

Jag förväntar mig ett flertal hack i kurvan, och kanske kommer det redan imorgon då det gick osedvanligt bra idag. Daytrading kan kanske lyckas. Att sitta kvar en månad tror jag mer på. Själv tänker jag syna readout, vilket vid bra resultat gör oss svårstoppade - tänk er en riktigt fet sumobrottare som är lika snabb som Usain Bolt.

Rekommenderar att ni tar er en titt och sedan ett eget beslut.
Citera
2023-07-20, 12:43
Medlem
Smx kan vara något att titta på kan nog dubbla pengarna inom månaden med denna.

Hög risk
Citera
2023-07-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
Det dröjde längre än jag trodde innan uppspeket började, men nu är vi här. Mer än 20 % plus på kort tid. Det är min starka tro att vi ska fortsätta uppåt fram till readout i månadsskiftet aug/sep. Sådana här kursrusningar är inte ovanliga när det kommer till upploppet av en fas inom bioteknik, så det kan vara någonting för er traders att hålla utkik på.

Jag förväntar mig ett flertal hack i kurvan, och kanske kommer det redan imorgon då det gick osedvanligt bra idag. Daytrading kan kanske lyckas. Att sitta kvar en månad tror jag mer på. Själv tänker jag syna readout, vilket vid bra resultat gör oss svårstoppade - tänk er en riktigt fet sumobrottare som är lika snabb som Usain Bolt.

Rekommenderar att ni tar er en titt och sedan ett eget beslut.

Två dagar senare är vi 33 % upp. Gott om tid att nå de 100 procenten som jag hoppas och tror på.

Men intresset verkar svalt. Hör av mig igen vid 50.
Citera
2023-07-21, 10:15
Medlem
adasperaperastras avatar
Kebni borde fler hålla ett öga på, tillväxtbolag som har hela orderboken full from saab, iai etc. Tror verkligen man kan få sig en god peng när dem blir kassaflödespositiva
Citera
2023-07-22, 07:05
Medlem
Valfrids avatar
Galet vilket drag det blev i Imsys. Köpte några runt 0,2-0,21 för skojjs skull.

Tror ni den fortsätter nästa vecka?

Det som talar för är väll att den länge stod rätt stadigt runt 0,20 så ev vinsthemtagningar borde ha varit möjliga.

Kul med Biovica också💪🙂
Citera
2023-07-23, 20:13
Medlem
Smutzs avatar
Mitt förra veckotips om $SALT gick bara sidledes så det lämnar vi till handlingarna (jag håller en vecka till tror jag).

Kommande veckas (något skämtsamma) tips är från youtubern och gentlemannen Maverick of Wall street. Som ni kanske hört ska twitter rebrandas till ”X” eftersom musken är fem år gammal i huvet och tycker att det låter ballare.

Maverickens tips är att köpa United States Steel på måndag (med tickern X) i hopp om att era medinvesterare är dreglande fårskallar som inte orkar läsa mer än ett ord innan de trycker på ”köp”.

Jag tror inte det här blir någon raket men då det är ett normalt och välskött bolag som faktiskt tjänar pengar riskerar man å andra sidan inte så mycket. Tröck en femhunka vettja!
Citera
2023-07-24, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Mitt förra veckotips om $SALT gick bara sidledes så det lämnar vi till handlingarna (jag håller en vecka till tror jag).

Kommande veckas (något skämtsamma) tips är från youtubern och gentlemannen Maverick of Wall street. Som ni kanske hört ska twitter rebrandas till ”X” eftersom musken är fem år gammal i huvet och tycker att det låter ballare.

Maverickens tips är att köpa United States Steel på måndag (med tickern X) i hopp om att era medinvesterare är dreglande fårskallar som inte orkar läsa mer än ett ord innan de trycker på ”köp”.

Jag tror inte det här blir någon raket men då det är ett normalt och välskött bolag som faktiskt tjänar pengar riskerar man å andra sidan inte så mycket. Tröck en femhunka vettja!

skulle ju inte vara första gången i så fall att ett bolag rusar pga investerare trodde de köpte aktier i ett annat bolag tror jag såg de för ett år sedan, kommer dock inte ihåg vad bolaget hette. skulle inte förvåna mig om de är en genomtänkt plan från musk att pumpa ännu ett bolag - de är han ju välkänd för. oavsett vad så pumpar youtubern upp kursen genom att ge detta tipset så visst kommer de lysa blått imorgon alltid
Senast redigerad av Crownhater 2023-07-24 kl. 00:27.
Citera
2023-07-24, 19:52
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crownhater
skulle ju inte vara första gången i så fall att ett bolag rusar pga investerare trodde de köpte aktier i ett annat bolag tror jag såg de för ett år sedan, kommer dock inte ihåg vad bolaget hette. skulle inte förvåna mig om de är en genomtänkt plan från musk att pumpa ännu ett bolag - de är han ju välkänd för. oavsett vad så pumpar youtubern upp kursen genom att ge detta tipset så visst kommer de lysa blått imorgon alltid

+2,7% i skrivande stund så ingen jätterusning. Två andra ståltillverkare rapporterade idag, amerikanska CLF (+3,8%) och sydkoreanska POSCO (17,6%!) så nog fick de mer draghjälp därifrån än muskens pellejönsande.
Skitsamma, även små vinster är vinster och jag håller $X tills rapporten på fredag eftersom stål är coolt och uppenbarligen lönsamt.

Mitt gamblingtips $SALT från förra veckan har börjat vakna till liv, +14,4 idag. Likt gamarna runt en trött ökenvandrare har också twittergänget börjat nosa. Bolaget har utlyst att de ska göra en ”bankable feasability study”. Något jag inte har den blekaste aning om vad det är och absolut inte orkar ta reda på. Men det blir säkert bra.
Citera
2023-07-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
+2,7% i skrivande stund så ingen jätterusning. Två andra ståltillverkare rapporterade idag, amerikanska CLF (+3,8%) och sydkoreanska POSCO (17,6%!) så nog fick de mer draghjälp därifrån än muskens pellejönsande.
Skitsamma, även små vinster är vinster och jag håller $X tills rapporten på fredag eftersom stål är coolt och uppenbarligen lönsamt.

Mitt gamblingtips $SALT från förra veckan har börjat vakna till liv, +14,4 idag. Likt gamarna runt en trött ökenvandrare har också twittergänget börjat nosa. Bolaget har utlyst att de ska göra en ”bankable feasability study”. Något jag inte har den blekaste aning om vad det är och absolut inte orkar ta reda på. Men det blir säkert bra.
En "Bankable fusible studie" är en studie av ett projekt om det ska bli framgångsrikt för att presentera för investerare eller finansierare som görligt för att söka finansiering för det.
"Tack för tipset får spana!"

Se nedan länk för bättre förståelse.

https://smallbusiness.chron.com/bank...udy-65698.html
Senast redigerad av Truefighter 2023-07-24 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in