Citat:
Ursprungligen postat av
Crownhater
skulle ju inte vara första gången i så fall att ett bolag rusar pga investerare trodde de köpte aktier i ett annat bolag

tror jag såg de för ett år sedan, kommer dock inte ihåg vad bolaget hette. skulle inte förvåna mig om de är en genomtänkt plan från musk att pumpa ännu ett bolag - de är han ju välkänd för. oavsett vad så pumpar youtubern upp kursen genom att ge detta tipset så visst kommer de lysa blått imorgon alltid
+2,7% i skrivande stund så ingen jätterusning. Två andra ståltillverkare rapporterade idag, amerikanska CLF (+3,8%) och sydkoreanska POSCO (17,6%!) så nog fick de mer draghjälp därifrån än muskens pellejönsande.
Skitsamma, även små vinster är vinster och jag håller $X tills rapporten på fredag eftersom stål är coolt och uppenbarligen lönsamt.
Mitt gamblingtips $SALT från förra veckan har börjat vakna till liv, +14,4 idag. Likt gamarna runt en trött ökenvandrare har också twittergänget börjat nosa. Bolaget har utlyst att de ska göra en ”bankable feasability study”. Något jag inte har den blekaste aning om vad det är och absolut inte orkar ta reda på. Men det blir säkert bra.