2022-01-25, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Har gav på 8 något då jag hade en del i iFox som konverterades när Blukelake tog över så jag har en bra bit kvar tiils jag ser blått

Men man sitter på en av de största nickelgruvorna och man har bara väntant på att utvinna så när bollen väl är i rullning på riktigt så är det inte helt omöjligt att man når extremt mycket högre nivåer än ett par kronor. Så visst finns det möjlighete även för de som vill sitta länge

nästan 200%+ på en månad efter goda nyheter hela december.

Ja nu kan ju själv börja räkna vilka fantasisummor värdet ligger på.

Tv-programmet Agenda 23/1 handlade om att Sverige ska bli en ledande gruvnation igen. Näringsministern (han som sagt att han älskar gruvor) deltog i programmet.

https://www.svtplay.se/video/3370119...Q&position=918
Citera
2022-01-25, 09:55
Medlem
$fubotv

Då va vi på IPO igår bolaget är alltså på samma nivå som för ca 1,5 år sedan. Nu har bolaget expanderat köpt upp några andra bolag och ingått en hel hög med nya avtal. Sportbook är live i 2 stater 2-3 ny kommer i år, nyaste tillskottet är Texas som troligen går live nästa år. Över 1 miljon abonnenter på förra rapporten, öppköpet av franska Molotov SAS (4 miljoner abonnenter) blir intressant och se hur dom redovisar på nästa rapport.

M.cap. är nu $1,57miljarder.

Själv är man idiot så detta är ingen rek. 😃
Citera
2022-01-25, 21:45
Medlem
Smutzs avatar
Gillar ni att svinga som en apa i djungeln så håll ett öga på bri-chem corp och köp vid nästa krasch. Har följt dem ett tag och de är rejält volatila, har ibland sett dem gå både upp och ner ~20% samma vecka.

Det är ett härligt gäng som kränger borrvätska och har mindre omsättning än än en korvkiosk i Gullspång. Inget för den komfortabla indexkramaren som vill sova gott om natten.
Citera
2022-01-25, 22:00
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av houddoe
Tv-programmet Agenda 23/1 handlade om att Sverige ska bli en ledande gruvnation igen.
Haha, det lär ju inte hända så länge 20.000 samer på en yta av Tysklands storlek blir kränkta över ett hål i marken. D.v.s. aldrig.
Citera
2022-01-29, 16:59
Medlem
ncr04s avatar
Veckans "blankningstips": Microstrategy

Litet mjukvarubolag som köpt på sig 120 000+ Bitcoins med genomsnittspris på runt $30 000 (till stor del med lånade pengar). Bolaget är kraftigt blankat. Bitcoin kommer inte gå till noll men Microstrategy kan lätt göra det skulle jag tro. Lite riskfyllt naturligtvis då bitcoin plötsligt kan gå till $100 000..

Här har vi en analys av aktien: https://www.youtube.com/watch?v=MRoirWlHTDo

Enligt senaste kvartalsrapporten är företagets totala tillgångar på $2,9 miljarder, varav $2,4 miljarder är "digital assets" dvs bitcoin.
Senast redigerad av ncr04 2022-01-29 kl. 17:04.
Citera
2022-01-31, 01:52
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04

Litet mjukvarubolag som köpt på sig 120 000+ Bitcoins med genomsnittspris på runt $30 000 (till stor del med lånade pengar). Bolaget är kraftigt blankat. Bitcoin kommer inte gå till noll men Microstrategy kan lätt göra det skulle jag tro. Lite riskfyllt naturligtvis då bitcoin plötsligt kan gå till $100 000..

Enligt senaste kvartalsrapporten är företagets totala tillgångar på $2,9 miljarder, varav $2,4 miljarder är "digital assets" dvs bitcoin.

Bra tips, de förtjänar att gå i konkurs om de lagt 2 miljarder på låtsaspengar. Jag skulle kunna tänka mig att förlora lite pengar bara för att delta i ett försök att mosa detta skitföretag
Citera
2022-01-31, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabbe123
kolla in Grängesberg exploration holding, tror det kan vara nåt, oj mitt första inlägg.
Lite ökad handel såhär ett år senare. Är det den allmänna gruvhypen eller varför uppgång ?
Citera
2022-01-31, 15:00
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:

Extremt hög risk på detta tips, men tack ändå..
Citera
2022-01-31, 15:19
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:

Är kort denna. Stor chans att det kan bli tvångsförsäljning av bolagets BTC om priset dippar. Bolaget har lånat en massa för att köpa BTC.
Citera
2022-01-31, 16:00
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Är kort denna. Stor chans att det kan bli tvångsförsäljning av bolagets BTC om priset dippar. Bolaget har lånat en massa för att köpa BTC.

Att du vågar, alltså.. Räcker med att Musk tweetar nåt så är BTC upp 15% när du vaknar.
Citera
2022-01-31, 19:16
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Att du vågar, alltså.. Räcker med att Musk tweetar nåt så är BTC upp 15% när du vaknar.

Musk borde fokusera på att hålla sitt eget luftslott flytande, så han bör inte ha tid att hålla på att hypa annat skräp
Citera
2022-01-31, 22:02
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Musk borde fokusera på att hålla sitt eget luftslott flytande, så han bör inte ha tid att hålla på att hypa annat skräp

Skräpet (MSTR) är upp 17% på två börsdagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in