2022-02-16, 15:17
Medlem
bajssprutans avatar
Ett litet generellt aktietips är att kolla så att du inte sitter på några fula spacar eller de-spacs.
Lockupen för väldigt många går ut nu och det kommer att bli spacpocalypse 2.0. Förra spac-armageddon var riktigt ugly.
Jag sålde lyckligtvis all sån skit och gick in i råvaror i Februari förra året.

Vad är en spac då ?
Skalbolag som köpt upp ett onoterat bolag och sedan bytt namn. Oftast har de kommit med fula villkor som ingen pallat läsa och snart vräks drivor med aktier på marknaden.

Hur vet jag om jag äger en sån ?

Förslagsvis googla ditt bolag + spac, och kolla om aktiekursen legat nästan stilla runt 10 dollar längre bak i tiden.
Är det en fräsig ny uppfinning är chansen större än om du har nåt tråkigt bolag.

Är alla skumrask ?
Ingen aning, skulle tro att majoriteten är det nåt fult med. Kolla upp villkoren för just ditt bolag.
Om inte det är för jobbigt för dig.

Finns det svenska spacar ?
Mig veterligen hann Bure bara regga en spac innan manin dog ut och jag är osäker om det blev nåt av den.
Saker är redan ute när de kommer till fucking jävla kuk-Sverige. Ni kan vara lugna.
Alla bolag på svenska börsen är genomhederliga. Jodåsåatte.
Senast redigerad av bajssprutan 2022-02-16 kl. 15:20.
Citera
2022-02-16, 17:10
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Ett litet generellt aktietips är att kolla så att du inte sitter på några fula spacar eller de-spacs.
Lockupen för väldigt många går ut nu och det kommer att bli spacpocalypse 2.0. Förra spac-armageddon var riktigt ugly.

Vad är en spac då ?
Skalbolag som köpt upp ett onoterat bolag och sedan bytt namn. Oftast har de kommit med fula villkor som ingen pallat läsa och snart vräks drivor med aktier på marknaden.

Förslagsvis googla ditt bolag + spac, och kolla om aktiekursen legat nästan stilla runt 10 dollar längre bak i tiden.
Är det en fräsig ny uppfinning är chansen större än om du har nåt tråkigt bolag.

Är alla skumrask ?
Ingen aning, skulle tro att majoriteten är det nåt fult med. Kolla upp villkoren för just ditt bolag.

Mig veterligen hann Bure bara regga en spac innan manin dog ut och jag är osäker om det blev nåt av den.
Saker är redan ute när de kommer till fucking jävla kuk-Sverige. Ni kan vara lugna.

Bures Spac letar fortfarande bolag. Creaspac i Creades, ett par IPO-spacar minst, idiotiska ideer allihop vad jag minns

Inom spoilern är en rant, inte läsvärd av något skäl, samt OT, men jag raderar bara stavfel
Citera
2022-02-16, 17:29
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:

Vad är en spac då ?

Är alla skumrask ?

Snyggt, säger ju det, du är småspararnas Batman, om än dräktlös, höhö.

Den enda jag har är GGPI, jag är Fet Bag Holder sedan 15 dollar
Tycker Polestar är så jäkla snygg, så jag vägrar ta förlusten.

Edit: När man talar om trollen, upp över 4% idag, fan man kanske har flyt och hittat det enda förgyllda halmstråt i dynghögen. Kom igen nu axien.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-02-16 kl. 17:32.
Citera
2022-02-16, 17:54
Medlem
Glossuss avatar
Håll koll!
Två spännande bolag som har inlett 2022 rejält ned rapporterar i morgon, Nibe och Instalco.
Med en skaplig rapport kan den trista trenden vända snabbt.
Citera
2022-02-16, 18:05
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Håll koll!
Två spännande bolag som har inlett 2022 rejält ned rapporterar i morgon, Nibe och Instalco.
Med en skaplig rapport kan den trista trenden vända snabbt.

Hur det ska kunna gå till förstår jag inte, storägarna har sålt delar av sitt aktieinnehav.
Nibe har problem att kunna leverera sina produkter, svårt att kunna lämna någon kanonrapport då!
Citera
2022-02-16, 18:39
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Hur det ska kunna gå till förstår jag inte, storägarna har sålt delar av sitt aktieinnehav.
Nibe har problem att kunna leverera sina produkter, svårt att kunna lämna någon kanonrapport då!
Vågade du inte ha kvar din sista mening?
I övrig var mitt inlägg inget direkt tips, utan mer ett påpekande i informationssyfte.
Mina aktietips är fortsatt Elkem och MSTR med SAVE, SWMA och Mycronic som bubblare.
Citera
2022-02-16, 18:44
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Vågade du inte ha kvar din sista mening?
I övrig var mitt inlägg inget direkt tips, utan mer ett påpekande i informationssyfte.
Mina aktietips är fortsatt Elkem och MSTR med SAVE, SWMA och Mycronic som bubblare.

Jag tog bort den meningen då jag har som princip att aldrig rekommendera någon att vare sig köpa eller sälja en aktie.

Min bästa rekommendation är att inte ta några rekommendationer från någon på nätet.
Citera
2022-02-16, 18:58
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Jag tog bort den meningen då jag har som princip att aldrig rekommendera någon att vare sig köpa eller sälja en aktie.

Min bästa rekommendation är att inte ta några rekommendationer från någon på nätet.

En vettig princip som reptilhjärnan ville bryta mot. I know you...
Förresten är du användare nummer 3 med samma profilbild. Mitt fotominne besvärar mig.
Citera
2022-02-16, 21:31
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:

Ha Ha. Du gluttar bara då. Du vet att tråden heter aktietips

Min rekommendation är att aldrig ta råd från analyshus, men överlag håller jag med om att inte ta råd från folk du inte känner på forum. Däremot kan tips vara ganska bra. Det finns väldigt många bolag och att få förslag på bolag i olika sektorer kan då spara tid. Sedan får väl man försöka läsa på själv om man blir intresserad och inte hatar pengar

Dagens aktietips som jag kunnat haft sedan introduktionen är, köp inte Desenio. I övrigt köp bolag som tjänar ordentligt med stålar i förhållande till börsvärde när det är hög inflation.
Citera
2022-02-17, 22:08
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Protip: Ta med dig en geigerräknare och kolla optionskedjan. Gamman is not great, not terrible. 3.6 Vannas.

Dags för statusuppdatering ang Playboy som vi diskuterade i December. Hade du inte dragit din gamma-rant hade jag fastnat mycket längre, och nu varit ned 54,18%.
(Jag sparade två aktier av respekt för the boobs. En aktie per boob).

Jag stoppade in din rant i min kvantdator, den tuggade ett par dagar och spottade sedan ut "SELJ" på kursen USD 27,93.

Nu står den på USD 15,81. Mår fan illa när jag scrollar tillbaka och ser mitt svammel: idiot-kåt-gubbe
Citera
2022-02-17, 22:47
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Dags för statusuppdatering ang Playboy som vi diskuterade i December. Hade du inte dragit din gamma-rant hade jag fastnat mycket längre, och nu varit ned 54,18%.
(Jag sparade två aktier av respekt för the boobs. En aktie per boob).

Jag stoppade in din rant i min kvantdator, den tuggade ett par dagar och spottade sedan ut "SELJ" på kursen USD 27,93.

Nu står den på USD 15,81. Mår fan illa när jag scrollar tillbaka och ser mitt svammel: idiot-kåt-gubbe

Alltså jag investerar inte i tech, men det mesta av sånt har väl gått rätt uselt sedan dess, så i andra tider hade kanske skräpet gått upp. Det hade väl inte gjort företaget bättre, men din investering. Sentiment är viktigare än i princip allt på kortare sikt, som några månader.

Jag antar att det var en av anledningarna till att du tänkte investera, att det skulle bli hype och kursrus pga att alla gillar boobies och då även tech. Nu hatar tydligen alla tech tom mer än de älskar bröst, inte lätt att förutse, så var inte så hård mot dig själv
Citera
2022-02-17, 22:58
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Alltså jag investerar inte i tech, men det mesta av sånt har väl gått rätt uselt sedan dess, så i andra tider hade kanske skräpet gått upp. Det hade väl inte gjort företaget bättre, men din investering. Sentiment är viktigare än i princip allt på kortare sikt, som några månader.

Jag antar att det var en av anledningarna till att du tänkte investera, att det skulle bli hype och kursrus pga att alla gillar boobies och då även tech. Nu hatar tydligen alla tech tom mer än de älskar bröst, inte lätt att förutse, så var inte så hård mot dig själv

Tackar, yes man lär sig, det är det viktiga. Har lyckats navigera bra efter detta, så det blir att ödmjukt skriva upp på lärdomskontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in