Citat:
Ursprungligen postat av
bajssprutan
Ett litet generellt aktietips är att kolla så att du inte sitter på några fula spacar eller de-spacs.
Lockupen för väldigt många går ut nu och det kommer att bli spacpocalypse 2.0. Förra spac-armageddon var riktigt ugly.
Jag sålde lyckligtvis all sån skit och gick in i råvaror i Februari förra året.
Vad är en spac då ?
Skalbolag som köpt upp ett onoterat bolag och sedan bytt namn. Oftast har de kommit med fula villkor som ingen pallat läsa och snart vräks drivor med aktier på marknaden.
Hur vet jag om jag äger en sån ?
Förslagsvis googla ditt bolag + spac, och kolla om aktiekursen legat nästan stilla runt 10 dollar längre bak i tiden.
Är det en fräsig ny uppfinning är chansen större än om du har nåt tråkigt bolag.
Är alla skumrask ?
Ingen aning, skulle tro att majoriteten är det nåt fult med. Kolla upp villkoren för just ditt bolag.
Om inte det är för jobbigt för dig.
Finns det svenska spacar ?
Mig veterligen hann Bure bara regga en spac innan manin dog ut och jag är osäker om det blev nåt av den.
Saker är redan ute när de kommer till fucking jävla kuk-Sverige. Ni kan vara lugna.
Alla bolag på svenska börsen är genomhederliga. Jodåsåatte.
Snyggt, säger ju det, du är småspararnas Batman, om än dräktlös, höhö.
Den enda jag har är GGPI, jag är Fet Bag Holder sedan 15 dollar
Tycker Polestar är så jäkla snygg, så jag vägrar ta förlusten.
Edit: När man talar om trollen, upp över 4% idag, fan man kanske har flyt och hittat det enda förgyllda halmstråt i dynghögen. Kom igen nu axien.