2013-09-30, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viltkrydda
Då jag tydligen trampat vissa på tårna redigerar jag inlägget, jag ber om ursäkt om jag brutit mot paragraf 1.06, men jag visste inte att asterisker inte räckte som maskering för vissa namn.

Helvete vad trött jag blir på alla idioter i tråden.
1. Jag är uppväxt med den avlidne antagonisten, vi gick i parallellklass ända sedan klass 3, och en sak kan jag säga ... han har alltid varit våldsbenägen.
2. redan i 5:an började han boffa lim och bensin från sin kreidler moppe bakom kullen på lockerud, och vid gamla UG (ungdomsgården för lockeruds området) satt han och dåtidens kända brajare å rökte på.
3. i klass 7-9:e så var han så benägen att slå ner folk till höger och vänster att syokonsulent Ing* fick plocka ner honom minst en gång om dagen, och på Lockerudsgården var det Ungdomsledaren Sep*o som höll honom i schack.
4. den avlidne antagonisten är misstänkt i ett låååångt register hos farbror haffa, han är vad ni andra låtsaspoliser än påstår, misstänkt för en rad olika sexbrott,inbrott, knivskärningar, misshandlar, narkotikabrott mm
5. sedan är det ju allmänt känt att han hade HIV.
6. senast i somras flaxade den avlidne antagonisten runt med en annan välkänd profil i släptåg och gapade o skrek bland bilarna på CafeHolmens bilutställning, även då slutade det i slagsmål.
7. Helgen efter det försökte han slå ner en person som väntade på resecentrum.
den avlidne antagonistens liv var kantat av droger, sprit, våld och brott ända sedan barnsben, inte för inte som han var välkänd av polisen och resten av stan.
För 15:år sedan låg han och lurade på tjejer i stockholmsbacken, då blev han inplockad av farbror blå efter 5 överfall. Och hur många ungdomar har inte hamnat i missbruk tack vare honom ??

så droppa de där att han var en ängel, mjuk å go, snäll och allt vad det är.
Han var bara en tragisk djävla varelse som vägrade passa in i samhället och njöt av att folk var rädda för honom, dock ska det inte förglömmas att han hade bokstavskombinationer som adhd, damp och add.
Han är ingen jag sörjer, men tragiskt att ett liv har släkts på det viset, men jag kan ju inte säga att det var oväntat eller fel person.

Sedan kan väl foliehattens mästare Kungkarl12e lägga ner sina förbannade sinnesjuka anklagelser mot folk till höger och vänster, allt som händer i Mariestad är inte direkt kopplat till Helena Anderssons försvinnande. Börjar fanimej undra hur ett spånhuvud som kk12 ens kan få finnas kvar på flashback.
Han måste ha flashback rekord i personpåhopp och ryktesspridning.

Även om den avlidne antagonisten var kapabel till att mörda Helena, så tror jag inte att det var han, för han skulle inte kunna hålla tyst.

hoppas att jag inte bröt mot någon regel nu då !?
Ord och inga visor!
Citera
2013-09-30, 22:51
Medlem
Citat:
Då jag tydligen trampat vissa på tårna redigerar jag inlägget, jag ber om ursäkt om jag brutit mot paragraf 1.06, men jag visste inte att asterisker inte räckte som maskering för vissa namn.

1. Jag är uppväxt med den avlidne antagonisten, vi gick i parallellklass ända sedan klass 3, och en sak kan jag säga ... han har alltid varit våldsbenägen.
2. redan i 5:an började han boffa lim och bensin från sin kreidler moppe bakom kullen på lockerud, och vid gamla UG (ungdomsgården för lockeruds området) satt han och dåtidens kända brajare å rökte på.
3. i klass 7-9:e så var han så benägen att slå ner folk till höger och vänster att syokonsulent Ing* fick plocka ner honom minst en gång om dagen, och på Lockerudsgården var det Ungdomsledaren Sep*o som höll honom i schack.
4. den avlidne antagonisten är misstänkt i ett låååångt register hos farbror haffa, han är vad ni andra låtsaspoliser än påstår, misstänkt för en rad olika sexbrott,inbrott, knivskärningar, misshandlar, narkotikabrott mm
6. senast i somras flaxade den avlidne antagonisten runt med en annan välkänd profil i släptåg och gapade o skrek bland bilarna på CafeHolmens bilutställning, även då slutade det i slagsmål.
den avlidne antagonistens liv var kantat av droger, sprit, våld och brott ända sedan barnsben, inte för inte som han var välkänd av polisen och resten av stan.
För 15:år sedan låg han och lurade på tjejer i stockholmsbacken, då blev han inplockad av farbror blå efter 5 överfall. Och hur många ungdomar har inte hamnat i missbruk tack vare honom ??

Han var bara en tragisk djävla varelse som vägrade passa in i samhället och njöt av att folk var rädda för honom,dock ska det inte förglömmas att han hade bokstavskombinationer som adhd, damp och add.
Han är ingen jag sörjer, men tragiskt att ett liv har släkts på det viset, men jag kan ju inte säga att det var oväntat eller fel person.

Sedan kan väl foliehattens mästare Kungkarl12e lägga ner sina förbannade sinnesjuka anklagelser mot folk till höger och vänster, allt som händer i Mariestad är inte direkt kopplat till Helena Anderssons försvinnande. Börjar fanimej undra hur ett spånhuvud som kk12 ens kan få finnas kvar på flashback.

Även om den avlidne antagonisten var kapabel till att mörda Helena, så tror jag inte att det var han, för han skulle inte kunna hålla tyst.

är det fel att ha sådant menar du eller vad spelar detta in för roll, alldeles för många gömmer sig bakom dessa diagnoser som tror sig ha rätten till att göra sådant och sedan skylla på diagnoserna. Sånt blir man less på.
Citera
2013-10-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becciie

är det fel att ha sådant menar du eller vad spelar detta in för roll, alldeles för många gömmer sig bakom dessa diagnoser som tror sig ha rätten till att göra sådant och sedan skylla på diagnoserna. Sånt blir man less på.

Det är klart det inte är FEL att ha diagnoser, och det är inte heller nåt man ska gömma sej bakom. Men det kan helt klart förklara en och annan sak.
Citera
2013-10-02, 19:22
Moderator
blomvattnares avatar
En PM:are som vill vara anonym skriver nedanstående. Annonserna tycks ha försvunnit men informationen kanske kan vara till nytta ändå.
Citat:
I tråden spekuleras kring en person som heter R*bin Grönf*rs. Vars pappa ska heta Harry.

"Ett vittne såg Risto och gm slåss utanför Rs hem. Gm gick till skuffen och hämtade något gick tillbaka till R och sedan föll R ihop. Gm hade en vit bil. "

Och plötsligt säljer familjen två vita bilar? Hmmm...

Tänker att annonserna kanske ska sparas på en säker server?

http://www.blocket.se/skaraborg/Saab...03314.htm?sa=1

http://www.blocket.se/skaraborg/Rena....htm?ca=13&w=1
Citera
2013-10-04, 01:43
Medlem
jugbandbluess avatar
umgicks risto med finska zigenare? det är ju lite udda att överhuvudtaget vilja ha med dessa att göra, ingen som är vid sunda vätskor beblandar sig med dom.
Citera
2013-10-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
umgicks risto med finska zigenare? det är ju lite udda att överhuvudtaget vilja ha med dessa att göra, ingen som är vid sunda vätskor beblandar sig med dom.

Dom langar ju knark. Det är väl inga av dom som han bjöd in på kaffe precis...
Citera
2013-11-22, 12:34
Medlem
StefPhoenixs avatar
7 år och 60 000 blir det för F*lt*n då.
Citera
2013-11-24, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
7 år och 60 000 blir det för F*lt*n då.

Har de varit rättegång?
Citera
2014-01-13, 12:05
Medlem
Citat:

H
Risto hade inte HIV. Jag sommarjobbade inom psykiatrin och åkte varje morgon hem till Risto och gav medicin. Kan även säga att av alla dem man åker hem till så var Risto den mest sociala och faktiskt den jag var minst rädd för, trots att jag skulle vara totalt chanslös mot honom i ett bråk. Så droppa ditt inre hat mot honom och ta reda på saker innan du sprider dem. Krydda kan du ju i alla fall .
Citera
2014-02-19, 11:36
Medlem
Quarrels avatar
Sveriges Radio Skaraborg: Hovrätten skärpte straffet för dråpdömd man
Citat:
Göta hovrätt anser också att det handlar om dråp, men hänvisar till en straffskärpning som infördes 2010. Med anledning av den straffskärpningen höjer hovrätten mannens straff till nio års fängelse.
Citera
2014-03-30, 18:55
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyny
Risto hade inte HIV. Jag sommarjobbade inom psykiatrin och åkte varje morgon hem till R.sto och gav medicin. Kan även säga att av alla dem man åker hem till så var Risto den mest sociala och faktiskt den jag var minst rädd för, trots att jag skulle vara totalt chanslös mot honom i ett bråk. Så droppa ditt inre hat mot honom och ta reda på saker innan du sprider dem. Krydda kan du ju i alla fall .

Satans vad skitsnack det går på tråden, väx upp. Jag känner också R.sto sen barnsben, vi gick i skolan ihop, vi slogs , vi drogade. vi hade jävligt kul ihop. Han och jag hade aldrig trubbel. slogs en gång i 9an .
Men visst hade R.sto ett humör . Ibland utan orsak, ibland orsaker som alltid när någon får på käften så är det den som slår som får mest rubriker. Det fanns dårar som behövde en smäll ibland, oftas var han sne när han inte hade tjack. Inget konstigt med det, Han var ju missbrukare. Men visst har folk råkat ut för hans humör många gånger pga av att han var sugen på droger , tyvärr. Det med helena fallet . lägg ner det. Sluta spekulera. Gå in på den tråden så fattar man nog rätt snabbt ett och annat, Men på den tråden så har nog alla hängts ut för att dom är kända. Oftast för att man slagits och röjt, jag själv har lagts upp där med namn. Sinnessjukt , bara för man har varit en jävla idiot som varit störig, Den dagen R.sto blev mördad drack han och blandade tabletter. slog slint i skallen på honom. Mördaren fick ynka 7år. Vad orsaken var, har ingen aning, troligen för att det var romer/ finska som kom ihop sig med en galen r.sto denna dag, Fanns nog inget bakomliggande där. Jens vet jag inte ens varför han tas upp. Sen om man har ett hat mot någon så kan man väl hålla det för sig själv, och inte sitta tillbaka i soffan och se nöjd ut. Vuxnare i huvudet bör man vara. Jag var både på j.ns och R.stos begravning, Tyckte om båda två. Ibland eller, oftas tar droger över människan tyvärr. Men jag har sett mycket GODA SIDOR HOS BÅDA. Såg r.sto som en broder, Även om han gjort fel ibland. Sen snacka om HIV, skitprat. Det hade han inte. Saknar både J.ns och R.sto. vila i frid mina vänner
Senast redigerad av Rednecksvedala2 2014-03-30 kl. 18:59.
Citera
2014-04-01, 15:20
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:

Han var bara en tragisk djävla varelse som vägrade passa in i samhället och njöt av att folk var rädda för honom, dock ska det inte förglömmas att han hade bokstavskombinationer som adhd, damp och add.

Allmänt känt att han hade HIV, var det han själv som sa det eller var det som vanligt att du hört från en så kallad säker källa att r..to hade detta, Det förbaskade Mariestad syndromet Där alla som anser sig ha det fulländade livet . 7-16 står över alla andra, Finns ingen stad som för mer skitsnack än i Just Mariestad, Vet inte hur mycket skit jag hört om mig själv, dragit grisar efter bilen etc. Har man sett det med egna ögon eller att personen själv talat om det , ja då är det relevant i mina ögon, i annat fall så är man inte bättre än den person du just sitter och förklarar hur förbannat grym och elak han var, sen undrar jag , vad har hiv ATT GÖRA MED ATT HAN BLEV MÖRDAD?? Känner igen tongången så väl. Typiskt Mariestadskvaller. Att man orkar med sig själv ! Så att passa in i samhället för mig är att vara en god medborgare, då innefattar det också att bli av med Mariestad syndromet. Fasiken det är ju känt utanför sverige, Har haft många från tyskland och england på besök i Mariestad, Dom säger sig aldrig varit med om liknande stad, ALLA TA MIG FASIKEN SNACKAR OM ALLA. Visst kan man inte ta bort att ri..o hade stora problem med droger, och hett temprament som gick ut över många oskyldiga. Men det finns många som levt som han, men det rättfärdigar inte hans gärningar. Men att bli mördad är åt helsike fel. hur du än har levt.Se att R..to hade en snäll sida, OJA, DET HADE HAN , om ni gått i samma skola så borde du veta, Visst tonåren var han skogstokig, men ju äldre han blev så blev han snällare och mera ödmjuk. Dom gånger han spårade ur var till 99 % av att det fattades droger, eller att någon inte höll ett löfte eller svek, Vet du att han satt varje dag i domkyrkan några timmar och spelade på pianot och sjöng. Då var det den mest harmoniska person jag träffat. Han var verkligen uppe i det, Självklart hög många gånger, men ändå en fredfull och lugn person. Kramade alltid om mig och hade ett brett leende när vi sågs, och det var inte för att jag skulle kunna ha droger, det kom från hans hjärta. Du känner nog mer tonårs RI..O , Låter det som. För du fanns då inte i närheten av honom. För då hade du sett dom varma sidor som han hade till 80%. 20 % väldigt jobbig för sig själv och omgivning. Men missbruk är en sjukdom, likaså hans diagnoser, Så att han var som han var ibland är ju faktiskt tragiskt, mer än kalla honom Psykopat nästan. Han var nykter i ett par år. Tränade, vi bodde grannar då. Han var hur lugn som helst. Sen en sak jag undrar, tänker inte gå in på hur hans sexuella jag var, eftersom det är personligt, och jag tror ingen har intresse av andras sexliv. Men du uppger att han legat uppe i stockholmsbacken och lurat på småflickor. Då måste han ju blivit lagförd för detta, Allt som är lagfört kan man be att få från tingsrätten,, Jag har ingen aning om detta , ditt påstående, jag tvivlar starkt på detta, Efter som du gjort dig mödan att utförligt skriva om RI..O här så kan du väl ta och ta reda på brottsmålsnr, och lägga upp här. Ett samtal till skövde tingsrätt så har du dina bevis, Kan du inte ens göra det så föreslår jag att du borde vara ett gott exempel på samhällsmedborgare och sluta sprida rykten , Stor skillnad på vad man vet , och vad man hört. MARIESTADS SYNDROMET SOM JAG SKÄMS OTROLIGT MYCKET FÖR. ÄR EJ EN DEL AV DETTA.
Senast redigerad av Rednecksvedala2 2014-04-01 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in