2013-09-20, 21:22
Medlem
Uberfuhrers avatar
Jag går nu till angrepp mot många i Sverige. Frågan är hur ni tänkte när ni skaffade den där fina tatuleringen?

En tattoo, oavsett vad det handlar om eller vad det sitter är white trash. Har ni sett en styrelseordförande i Nokia ha en diamant tatuerad på strupen?

-Har ni sett att chefsekonomen för SEB har orden LIVE FAST skriven på fingrarna?
-Har ni sett valfri CEO för ett börsnoterat bolag ha en tatuering where ever?

Tatuerade personer är snickare, målare, skruvdragare, bilmeckare eller chaufförer i alla dess former och deras wt-brudar (också tatuerade) som arbetar inom vården, äldreomsorgen eller som biträde på valfri Statoil station.

Jag ser ner något ruskigt på wt som har tattoes!
Motbevisa mig!
Citera
2013-09-20, 21:26
Medlem
Koprofilias avatar
de e snarare en generationsfråga.

styrelseordföranden mm är troligtvis äldre en hon som jobbar på statoilmacken.
för folk som e födda på 30-talet förknippas tattueringar med sjömän, knarkare och horor men så e de inte längre och om några år kommer halva regeringen också vara gaddade.
Citera
2013-09-20, 21:28
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Jag går nu till angrepp mot många i Sverige. Frågan är hur ni tänkte när ni skaffade den där fina tatuleringen?

En tattoo, oavsett vad det handlar om eller vad det sitter är white trash. Har ni sett en styrelseordförande i Nokia ha en diamant tatuerad på strupen?

-Har ni sett att chefsekonomen för SEB har orden LIVE FAST skriven på fingrarna?

Tatuerade personer är snickare, målare, skruvdragare, bilmeckare eller chaufförer i alla dess former och deras wt-brudar (också tatuerade) som arbetar inom vården, äldreomsorgen eller som biträde på valfri Statoil station.

Motbevisa mig!

Du får sluta leva på 30-talet
Citera
2013-09-20, 21:29
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koprofilia
för folk som e födda på 30-talet förknippas tattueringar med sjömän, knarkare och horor

Har man tatueringar som syns när man har kostym förknippas man fortfarande med det klientelet.

Citat:
om några år kommer halva regeringen också vara gaddade.

Nej, inget man kommer se i alla fall.
Citera
2013-09-20, 21:30
Medlem
sluttyschoolgirls avatar
Ni killar får jättegärna ha det Men tjejer...
Citera
2013-09-20, 21:30
Medlem
Jag har inga tatueringar. Men jag tycker det är jävligt WT att klaga på att saker och vissa beteenden är WT, tycker även det är jävligt WT att ens bry sig om andras liv på det sättet du verkar göra. Det som är mest WT av allt är att starta såna här trådar på Flashback. Du måste vara riktigt mycket white trash va?
Citera
2013-09-20, 21:32
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer

Motbevisa mig!

Du glömde veterinärer och ingenjörer.
Citera
2013-09-20, 21:38
Medlem
Upp till var och en, skiter fullständigt i folk bara dom jag inte vill vara med håller sig långt borta?
Citera
2013-09-20, 21:39
Medlem
Koprofilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluttyschoolgirl
Ni killar får jättegärna ha det Men tjejer...

de finns inget sexigare på en tjej än tattueringar, de e vi många som tycker.
Citera
2013-09-20, 21:51
Medlem
Håller helt med, förstår inte varför så många svenskar ska tatuera sig?

Varför ska man ha sina barns namn på kroppen? Varför ska man ha bilder och symboler på kroppen? Varför tatuerar folk in döskallar helvillt? Helt obegripligt och fruktansvärt WT. Ja, jag dömer dem med synliga tatueringar på förhand och så gör även samhället, även år 2013.

Jag har jobbat på en arbetsplats med hög klädkod (kontor) och de med tatueringar fick gå påklädda även om det var varmt för tatueringar fick inte synas på denna arbetsplats.
Citera
2013-09-20, 22:03
Medlem
Koprofilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golgi
Håller helt med, förstår inte varför så många svenskar ska tatuera sig?

Varför ska man ha sina barns namn på kroppen? Varför ska man ha bilder och symboler på kroppen? Varför tatuerar folk in döskallar helvillt? Helt obegripligt och fruktansvärt WT. Ja, jag dömer dem med synliga tatueringar på förhand och så gör även samhället, även år 2013.

Jag har jobbat på en arbetsplats med hög klädkod (kontor) och de med tatueringar fick gå påklädda även om det var varmt för tatueringar fick inte synas på denna arbetsplats.

men de bevisar ju bara hur trångsynt du e, att du bedömmer folk efter deras utseende och fritidsintressen före kompetens.
Citera
2013-09-20, 22:15
Medlem
Citat:
men de bevisar ju bara hur trångsynt du e, att du bedömmer folk efter deras utseende och fritidsintressen före kompetens.

Ja, människan söker sig naturligt till fördomar för att lättare kunna sålla bland sina intryck, även jag. Personer med tatueringar upplever jag som mindre kultiverade och lägre utbildade än andra = bristande kompetens. Just nu arbetar jag extra inom restaurangbranschen och yes - alla fastanställda har tatueringar och ingen har högre utbildning än gymnasiet. Många andra med tatueringar är "unga mammor" och folk som röker, folk som bor i förorter, arbetarklassen, människor som inte kan göra en analys av någonting och personer som inte kan stava.

Nu när jag skriver det så framstår ju det hela som ganska praktiskt - genom tatueringars vara eller icke vara kan jag avgöra social klass och graden av utbildning utan att prata med människan. Spar ju massa tid faktiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in