2005-06-30, 14:23
Medlem
om det r tv tvillingar som ser identiska ut..och nn av dom torskar i tex fartkamera eller vervakningskamera....vem ska man tala d om det r omjligt o se skillnad p dom?
Citera
2005-07-02, 13:51
Medlem
belowyous avatar
r det s att det finns 2 identiska s r det vl upp till tvillingarna att bevisa att det var brodern / systern som krde bilen och inte garen?

en annan grej s man kan slippa. min bil str i farsans namn p.g.a. frskringen. om jag blir pltad framfr en kamera s kan jag inte f bter, eftersom det r farsan som ger bilen...
Citera
2005-07-02, 14:02
Medlem
Terumos avatar
Bgge fr betala bter, har hnt att nn tvilling gjort ett brott och d har bgge tvillingarna ftt fngelse, tack vare den ene
Citera
2005-07-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terumo
Bgge fr betala bter, har hnt att nn tvilling gjort ett brott och d har bgge tvillingarna ftt fngelse, tack vare den ene
Har du ngot exempel p ett sdan dom? I mina ron lter det annars som en skrna.
Citera
2005-07-02, 14:33
Medlem
belowyous avatar
var det inte MC Mordet i falun som ingen dmdes fr mord fr man visste inte vem av dem i skaran som mrdat tjommen? (kan vara fel rttegng)
skulle vl i sdana fall bli samma sak med bterna...
Citera
2005-07-02, 15:04
Medlem
Terumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
var det inte MC Mordet i falun som ingen dmdes fr mord fr man visste inte vem av dem i skaran som mrdat tjommen? (kan vara fel rttegng)
skulle vl i sdana fall bli samma sak med bterna...

Det finns vl fler sna fall, bla annat Lindome/stekpannemordet dr de skyllde p varandra. Vet namnen p dom, men det r fr man nog inte lgga ut ?
Och bgge klarade sej frn straff, 2 r fick dom fr inbrott.

Men i detta fallet med tvilllingar i bil, s fller dom nog den som str som bilgare om inte den ene har vldigt bra alibi. Tyckte frgan var vldigt dumt stlld d det lika grna kunde vara tv st. som liknar varandra som skyller p varann !
Eller varfr inte trillingar som skyller p varandra eller fyrlingar

edit : om jag inte minns fel s fick de ven skadestnd
Citera
2005-07-02, 15:47
Medlem
Pellefants avatar
Vissa inlgg raderade.

Den som anser att frgestllningen r ljlig/obefad/tntig eller liknande kan hlla detta fr sig sjlv och undvika att diskutera frgestllningens kvalitet. Dessa diskussioner kan fras med moderator antingen via PM eller genom att rapportera inlgg.

/ Moderator
Citera
2005-07-02, 16:32
Medlem
visslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terumo
Det finns vl fler sna fall, bla annat Lindome/stekpannemordet dr de skyllde p varandra. Vet namnen p dom, men det r fr man nog inte lgga ut ?
Och bgge klarade sej frn straff, 2 r fick dom fr inbrott.

Men i detta fallet med tvilllingar i bil, s fller dom nog den som str som bilgare om inte den ene har vldigt bra alibi. Tyckte frgan var vldigt dumt stlld d det lika grna kunde vara tv st. som liknar varandra som skyller p varann !
Eller varfr inte trillingar som skyller p varandra eller fyrlingar

edit : om jag inte minns fel s fick de ven skadestnd

Jag tror du hittar p. Klart du fr skriva namnen p dem. Det r ju offentliga handlingar. Om du tnker p FB's regler s r det ju bara olagliga saker man inte fr skriva eller lnka till.

Det lter s osannolikt att man i Sverige skulle straffa tv personer fast man vet att en av dem r oskyldig. Eftersom man r oskyldig i Sverige tills motsatsen r bevisad s undviker rttsvsendet att flla ngon om inte minsta bevisning finns. Det r ju till och med s att i fall dr tv personer skyller p varann och klagaren inte kan bevisa vem det var s friknns personerna oftast. Jag sg en sdan rttegng i maj, dr en person stod talad fr grov misshandel, men han skyllde p sin broder, vilken i sin tur skyllde tillbaka p sin bror, den talade.

S go for it, vilka var de?
Citera
2005-07-02, 16:48
Medlem
Terumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visslaren
Jag tror du hittar p. Klart du fr skriva namnen p dem. Det r ju offentliga handlingar. Om du tnker p FB's regler s r det ju bara olagliga saker man inte fr skriva eller lnka till.

Det lter s osannolikt att man i Sverige skulle straffa tv personer fast man vet att en av dem r oskyldig. Eftersom man r oskyldig i Sverige tills motsatsen r bevisad s undviker rttsvsendet att flla ngon om inte minsta bevisning finns. Det r ju till och med s att i fall dr tv personer skyller p varann och klagaren inte kan bevisa vem det var s friknns personerna oftast. Jag sg en sdan rttegng i maj, dr en person stod talad fr grov misshandel, men han skyllde p sin broder, vilken i sin tur skyllde tillbaka p sin bror, den talade.

S go for it, vilka var de?

Leo Lilla och Peter Lindn ev. heter han Petri Lindn. Fr gteborgare r skert detta knda personer, vet att den sist nmnde bodde ett tag i Lidkping.

p.s Googla p Lindomemordet, s str det hur mycket som helst om fallet
Citera
2005-07-02, 18:12
Medlem
Citat:
en annan grej s man kan slippa. min bil str i farsans namn p.g.a. frskringen. om jag blir pltad framfr en kamera s kan jag inte f bter, eftersom det r farsan som ger bilen...

Jo du kan visst f bter. Det grs slagningar p slktingar om inte fraren stmmer verrens med garen. Son, r det frsta man kollar om det sitter en yngling bakom ratten!
Citera
2005-07-02, 18:23
Medlem
belowyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Jo du kan visst f bter. Det grs slagningar p slktingar om inte fraren stmmer verrens med garen. Son, r det frsta man kollar om det sitter en yngling bakom ratten!

r det verkligen s?
vet du nn som har rkat ut fr det?
Citera
2005-07-02, 22:01
Medlem
Citat:
r det verkligen s?
vet du nn som har rkat ut fr det?

Ja jag vet att det r s. har skra kllor tro mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in