2013-09-20, 00:16
Medlem
pulverhonungs avatar
Hejsan!

Sitter här och tog en hövding med en polare, av någon anledning kommer vi alltid in på serier när vi pratar, denna gången blev det sons of anarchy. Till frågan, jag säger att sons of anarchy reflekterar de inre kretsarna av mc gäng ganska bra, medans han säger att absolut allt är påhitt och att ingenting sånt där händer. Vad tror ni? Om den här tråden inte hör hemma här så får ni gärna flytta den, mvh!
Citera
2013-09-22, 18:20
Medlem
pulverhonungs avatar
Ingen?
Citera
2013-09-22, 18:43
Medlem
snartsomdus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Hejsan!

Sitter här och tog en hövding med en polare, av någon anledning kommer vi alltid in på serier när vi pratar, denna gången blev det sons of anarchy. Till frågan, jag säger att sons of anarchy reflekterar de inre kretsarna av mc gäng ganska bra, medans han säger att absolut allt är påhitt och att ingenting sånt där händer. Vad tror ni? Om den här tråden inte hör hemma här så får ni gärna flytta den, mvh!

Det är lika verkligt som att rederiet skulle vara en dokumentär om rederinäringen.
Citera
2013-09-22, 23:47
Medlem
JunctaValentas avatar
Hahaha. Hoppas du driver.
Citera
2013-09-23, 15:52
Medlem
plowhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Hejsan!

Skulle ett riktigt MC-gäng hålla på som i Sons of Anarchy, så skulle alla medlemmar åka in på livstid på två röda.

Dock har serien lyckats fånga det falska "broderskapet" och girigheten som finns inom många MC-klubbar.
Citera
2013-09-23, 16:53
Medlem
Teus avatar
Finns väl bitar som är trovärdiga och andra bitar som är mindre trovärdiga. Men man kan väl säga att det som är trovärdigt och som sker i ett avsnitt kanske i verkligheten sker över en längre period i verkligheten. Vill du se en serie om en 1% klubb borde du dock kolla in Bikie wars som handlar om Bandidos etablering och konflikt med Commancheros i Australien.
Citera
2013-09-23, 18:02
Medlem
fewdollarss avatar
Jag har träffat folk som sagt "Jag har sett SoA, jag vet hur det funkar".
Och visst finns det detaljer där som kan appliceras i verkligheten men mest när det gäller namn, funktioner och till viss del hierarkisk struktur, men det är jääävligt lite som överensstämmer.
SoA är typ som amerikanska 1% klubbar på steroider i miniatyrform.. SoA kan absolut inte appliceras på någon svensk klubbverksamhet what so ever, och vanliga klubbar är ljusår från SoA och sättet som de funkar. Som någon annan skrev, hade de funnits på riktigt hade 98% av dem suttit på livsstids fängelse eller death-row efter en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in