Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-19, 18:41
  #1
Medlem
Citat:
Den 29-årige manlige toppmodellen, som är bosatt i Stockholm, greps i maj utanför ett lyxhotell i Dubai. Narkotikapolisen fick tips från en person som befann sig på plats och som uppgav att 29-åringen försökte hitta någon som ville köpa narkotika.
– En patrull åkte till platsen och grep den misstänkte, säger en polis som vittnade mot den svenske toppmodellen, när rättegången började i domstolen i Dubai i går, enligt tidningar i Dubai.
Samma vittne berättade i rätten att 29-åringen hade elva plastpåsar med kokain, sammalagt 21 gram, i fickan när han greps.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17504245.ab

vem är han?
Citera
2013-09-19, 18:45
  #2
Medlem
http://www.zimbio.com/Farzan+Athari

Kan vara någon vid namn f*rzan *Thari?
Citera
2013-09-19, 18:54
  #3
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3rox
http://www.zimbio.com/Farzan+Athari

Kan vara någon vid namn f*rzan *Thari?

Yes, det stämmer.
Citera
2013-09-19, 19:10
  #4
Medlem
FlyingSnows avatar
Han är inte arab utan iranier. Fan, såg direkt att det var han...
Citera
2013-09-19, 19:17
  #5
Medlem
FlyingSnows avatar
Det verkar ha hänt för exakt fyra månader sedan, enligt hans inlägg på Facebook.
Citera
2013-09-19, 19:19
  #6
Medlem
Manlig modell - verkar vara utan inkomst - om inte sista/nuvarande år gått bra.

Är han homo?

Nu minskar kanske landet med 1 främling - eller klarar man sig med böter
för knarkbrott i dubai
Citera
2013-09-19, 19:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingSnow
Det verkar ha hänt för exakt fyra månader sedan, enligt hans inlägg på Facebook.

Står också i artikeln. Tack för infon.
Citera
2013-09-19, 19:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3rox
http://www.zimbio.com/Farzan+Athari

Kan vara någon vid namn f*rzan *Thari?
Han lär ju bli populär i fängelset :-)
Fattar inte att man är så dum att man sysslar med droger i Dubai, hade rent av för mig att dom hade dödsstraff för drogsmuggling där, men kan ha fel
Citera
2013-09-19, 19:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Han lär ju bli populär i fängelset :-)
Fattar inte att man är så dum att man sysslar med droger i Dubai, hade rent av för mig att dom hade dödsstraff för drogsmuggling där, men kan ha fel

Andra som åkt fast för något gram canabis har fått flera år i fängelse.
Med den mängd det rör sig om här så blir jag inte förvånad om han får livstid eller väldigt långt straff.

Som kuriosa kan jag nämna att fängelserna i Dubai ser rätt så elaka ut utifrån samt har ett riktigt hemskt rykte bland den inhyrda arbetskraften.

Han måste ha varit riktigt desperat, förmodligen i beroendeställning till någon efter kanske knarkskulder.
__________________
Senast redigerad av T|N|X 2013-09-19 kl. 19:51.
Citera
2013-09-19, 20:11
  #10
Medlem
Kan han skriva i facebook när han sitter inne i Dubai - eller är han ute
Citera
2013-09-19, 20:19
  #11
Avstängd
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T
Andra som åkt fast för något gram canabis har fått flera år i fängelse.
Med den mängd det rör sig om här så blir jag inte förvånad om han får livstid eller väldigt långt straff.

Som kuriosa kan jag nämna att fängelserna i Dubai ser rätt så elaka ut utifrån samt har ett riktigt hemskt rykte bland den inhyrda arbetskraften.

Han måste ha varit riktigt desperat, förmodligen i beroendeställning till någon efter kanske knarkskulder.
om han blir dömd kommer han nog inte att sitta många dagar i dubai, det blir nog någon mysig anstalt i gamla goda sverige med en standard som svenska skolbarn och åldringar bara kan drömma om.
Citera
2013-09-19, 20:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
Manlig modell - verkar vara utan inkomst - om inte sista/nuvarande år gått bra.

Är han homo?

Nu minskar kanske landet med 1 främling - eller klarar man sig med böter
för knarkbrott i dubai

Knarkbrott i Dubai går att jämföra med knarkbrott i Thailand.
Om han kommer lindrigt undan är det någonting som inte stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av araka
om han blir dömd kommer han nog inte att sitta många dagar i dubai, det blir nog någon mysig anstalt i gamla goda sverige med en standard som svenska skolbarn och åldringar bara kan drömma om.

Vad får dig att tro Dubai kommer vara så diplomatiska mot Sverige att de överlämnar honom? Det har jag svårt att tro..
__________________
Senast redigerad av OughtaRapKing 2013-09-19 kl. 20:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback