Citat:
Ursprungligen postat av
klinger75
Jag röstar med alliansen, dock anser jag att detta är fel typ av Valfläsk ,, alliansen måste vinna 850 väljare per dag till valet. Då måste Man rikta in sig på rätt typ av väljare de som tjänar 38 k röstar redan till 85 % blått svårt att vinna väljare där..
Ska man vinna väljare får man lägga pengar på andra ställen än skattesänkningar
- ta bort vinst skatten på fastighetsföräljning vid vinster under 0,5 miljoner , skulle göra att folk kunde börja med fastighetsutveckling.
-ge personer i åldern 35-50 incitament och möjlighet att byta karriär och utbilda sig .
- skapa jobb inom vård, skola, omsorg för unga med integrerad utbildning, man ska kunna börja som okvalificerat vårdbiträde och jobba sig upp till läkare finansierat inom systemet. Det skulle ge bättre och billigare läkare samt mer ambitiös personal i lägre grader.
- många stora bolag kör något som kallad EES = employee engengment survey , inför samma concept i Sverige i samband med valen eller kanske varje år. Låt oss ge vår åsikt vad vi tycker är viktigt för oss och Sverige.
- inför 1500kr / mån skatteavdrag För alla över 55+ för exta för hemhjälp , skulle ge fler jobb och pensionärer kunde på kvar hemma längre
- årlig hälsokoll för alla svenskar, det är konstig att bilen måste besiktigas varje år medans våra kroppar oftast kör tills de går sönder till stora kostnader för samhället.
- ta bort årlig besiktning på bilen, i de flesta länder räcker det med varannat år
- gratis dagis för alla som arbetar minst 100h månad
- inför volontärår , ge alla 40+ chansen att satsa ett år på hjälpa andra, 180 k skattefri lön i 12 månader med rätt till 24 månaders tjänstledighet och hjälp och stöd att hitta projekt att förbättra i världen och i Sverige .
- höj åldersgräns för tobak med 1 år varje år fram till 2030 efter det är tobak och snus förbjudet , detta skulle spara bespara samhället 35 miljarder i kosnader
Det jag saknar i budgeten är innoviativet
I
Kan tycka att många av dina förslag är intressanta, men det saknas en kostnadspost på varje rad.
Att förbjuda tobak sparar pengar, men skapar en svart marknad som jag inte tror vi vill ha,