Citat:
Ursprungligen postat av
klinger75
Jag rstar med alliansen, dock anser jag att detta r fel typ av Valflsk ,, alliansen mste vinna 850 vljare per dag till valet. D mste Man rikta in sig p rtt typ av vljare de som tjnar 38 k rstar redan till 85 % bltt svrt att vinna vljare dr..
Ska man vinna vljare fr man lgga pengar p andra stllen n skattesnkningar
- ta bort vinst skatten p fastighetsfrljning vid vinster under 0,5 miljoner , skulle gra att folk kunde brja med fastighetsutveckling.
-ge personer i ldern 35-50 incitament och mjlighet att byta karrir och utbilda sig .
- skapa jobb inom vrd, skola, omsorg fr unga med integrerad utbildning, man ska kunna brja som okvalificerat vrdbitrde och jobba sig upp till lkare finansierat inom systemet. Det skulle ge bttre och billigare lkare samt mer ambitis personal i lgre grader.
- mnga stora bolag kr ngot som kallad EES = employee engengment survey , infr samma concept i Sverige i samband med valen eller kanske varje r. Lt oss ge vr sikt vad vi tycker r viktigt fr oss och Sverige.
- infr 1500kr / mn skatteavdrag Fr alla ver 55+ fr exta fr hemhjlp , skulle ge fler jobb och pensionrer kunde p kvar hemma lngre
- rlig hlsokoll fr alla svenskar, det r konstig att bilen mste besiktigas varje r medans vra kroppar oftast kr tills de gr snder till stora kostnader fr samhllet.
- ta bort rlig besiktning p bilen, i de flesta lnder rcker det med varannat r
- gratis dagis fr alla som arbetar minst 100h mnad
- infr volontrr , ge alla 40+ chansen att satsa ett r p hjlpa andra, 180 k skattefri ln i 12 mnader med rtt till 24 mnaders tjnstledighet och hjlp och std att hitta projekt att frbttra i vrlden och i Sverige .
- hj ldersgrns fr tobak med 1 r varje r fram till 2030 efter det r tobak och snus frbjudet , detta skulle spara bespara samhllet 35 miljarder i kosnader
Det jag saknar i budgeten r innoviativet
I
Kan tycka att mnga av dina frslag r intressanta, men det saknas en kostnadspost p varje rad.
Att frbjuda tobak sparar pengar, men skapar en svart marknad som jag inte tror vi vill ha,