Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-09-18, 16:03
  #1
Medlem
Elisabet Svantesson livets ord nej till abort måste det finnas lite intressant skvaller om nu när hon blivit minister.
Citera
2013-09-18, 16:20
  #2
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Elisabet Svantesson livets ord nej till abort måste det finnas lite intressant skvaller om nu när hon blivit minister.

Jag tror du har sammanfattat det intressanta skvallret.

Smaskigheter lär lysa med sin frånvaro, eller misstar jag mig?
Citera
2013-09-19, 22:52
  #3
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Elisabet Svantesson livets ord nej till abort måste det finnas lite intressant skvaller om nu när hon blivit minister.
Hon umgås i en kyrka med homofoba antisemiter
Citat:
Homosexualitet kan skada ditt liv

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17499309.ab
Citat:
Ministerns kyrka bjöd in antisemitisk pastor

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17502612.ab
Man kan kan fråga sig hur det går ihop med vår lätt dekadenta statsminister på gaygalor
Citat:
http://www.qx.se/noje/gaygalan/13180...-till-mariette
Som skickar stridsflyg mot araber istället för israeler
Citat:
Svenskt deltagande i den internationella militära insatsen i Libyen

http://www.regeringen.se/sb/d/14427/a/164975
Dom får säkert mycket att prata om
Citera
2013-09-20, 14:23
  #4
Medlem
Rimberts avatar
Tycker hon verkar vara en frisk fläkt i Skalle-Pers annars sjuka regering.
En rågblond svensk kvinna, med till synes normala och sunda åsikter.
Detta är helt klart en taktisk utnämning av dåren Reinfeldt, för att attrahera moderatväljare som flytt till SD och kanske för att absorbera resterna av KD:s väljare.
Varje röst kommer att räknas i valet.
Vår landsfader må vara tokig, men han är inte dum i huvudet.
__________________
Senast redigerad av Rimbert 2013-09-20 kl. 14:33.
Citera
2013-09-20, 14:33
  #5
Medlem
Det märkliga med denna kärring är väl det faktum att hon som är livets ord fantast tackat ja till att arbeta med äktenskapsbrytare, homofiler, blandrasbastarder och annat löst folk. De brukar ju anklagas för att göra skillnad på folk och vägra vara i deras närhet har jag förstått.
Citera
2013-09-20, 16:53
  #6
Medlem
Den nya arbetsmarknadsministerns måtto är "ora et labora", bed och arbeta.
Citera
2013-09-22, 13:52
  #7
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Om man privat har en massa unkna åsikter, och deltar i smått suspekta sammanhang och sedan tackar ja till ett jobb där man ska verka för något helt annat så tyder väl i alla fall det på hyckleri? Vill vi ha en hycklande homofob och abortmotståndare som minister? Det är det jag alltid har sagt, religiöst folk är en hop arselslickande jasägare. "Jag Står Bakom!", ja det tror jag det... Står de inte bakom bokryggen på bibeln så står de bakom ryggen på någon chef. Jävla vindflöjel, bort med henne! Ja bort med hela Alliansen. Skärskådar man Alfons utnämningar så vet man ju inte om man ska skratta eller gråta. Nä bort med skräpet om ett år och sedan får vi försöka bygga upp välfärden igen...
Citera
2013-09-22, 14:19
  #8
Medlem
Det luktar teparty lång väg.
Citera
2013-09-22, 14:42
  #9
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Om man privat har en massa unkna åsikter, och deltar i smått suspekta sammanhang och sedan tackar ja till ett jobb där man ska verka för något helt annat så tyder väl i alla fall det på hyckleri? Vill vi ha en hycklande homofob och abortmotståndare som minister? Det är det jag alltid har sagt, religiöst folk är en hop arselslickande jasägare. "Jag Står Bakom!", ja det tror jag det... Står de inte bakom bokryggen på bibeln så står de bakom ryggen på någon chef. Jävla vindflöjel, bort med henne! Ja bort med hela Alliansen. Skärskådar man Alfons utnämningar så vet man ju inte om man ska skratta eller gråta. Nä bort med skräpet om ett år och sedan får vi försöka bygga upp välfärden igen...

Det där är ju bara trams. Hennes personliga åsikter har inget med hennes ministerroll att göra. Hon ska ju jobba med arbetsmarknadsfrågor. Fast nu verkar du inte direkt prata om henne utan verkar mest vara någon vänstertyp som vill ha högt skattetyck och s.k välfärd igen.
Citera
2013-09-22, 14:53
  #10
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det där är ju bara trams. Hennes personliga åsikter har inget med hennes ministerroll att göra. Hon ska ju jobba med arbetsmarknadsfrågor. Fast nu verkar du inte direkt prata om henne utan verkar mest vara någon vänstertyp som vill ha högt skattetyck och s.k välfärd igen.
Om hon är en hycklare så har det i allra högsta grad att göra med hennes roll som Minister, och nu har det väl visat sig att hon är en stor hycklare som säljer sig till den som betalar bäst? Ja jag är Sosse och skäms jag inte direkt över efter dessa 7 år...
Citera
2013-09-22, 15:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det där är ju bara trams. Hennes personliga åsikter har inget med hennes ministerroll att göra. Hon ska ju jobba med arbetsmarknadsfrågor. Fast nu verkar du inte direkt prata om henne utan verkar mest vara någon vänstertyp som vill ha högt skattetyck och s.k välfärd igen.


Det är vad du skriver som är trams. Om du inte fattar att personliga åsikter kan påverka hennes ställningstaganden och hennes departements förslag där hon är chef så är du naiv. Det är ingen som anser att hennes personliga åsikter inte kan få bäring på hennes ministerroll. Sedan skall visserligen riksdagen rösta om det men om de kunde få igenom FRA med hjälp av en massa gestapofasorner inom partierna så kan de nog få igenom vadsomhelst bara de vill. Är ett förslag dessutom en del i en kompromiss kring något annat där man måste få med KD till exempel så kan det mycket väl bli så att man når en sk "bred överenskommelse". Du fattar inte hur politik fungerar.

Som ett exempel kan jag ta Lennart Geijer som försökte få igenom lagar som skulle tillåta otukt med barn dvs pedofili medan han var justitieminister. Så där har du ju ett dokumenterat motbevis på vad du skriver.

Om sisådår en tjugo år eller kanske tidigare får du själv smaka på den välfärd du nämner. Have fun.

Du har skrivit trams förut dessutom...städa utanför din egen dörr.
__________________
Senast redigerad av Levillain 2013-09-22 kl. 15:35.
Citera
2013-09-22, 16:02
  #12
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levillain
Det är vad du skriver som är trams. Om du inte fattar att personliga åsikter kan påverka hennes ställningstaganden och hennes departements förslag där hon är chef så är du naiv. Det är ingen som anser att hennes personliga åsikter inte kan få bäring på hennes ministerroll. Sedan skall visserligen riksdagen rösta om det men om de kunde få igenom FRA med hjälp av en massa gestapofasorner inom partierna så kan de nog få igenom vadsomhelst bara de vill. Är ett förslag dessutom en del i en kompromiss kring något annat där man måste få med KD till exempel så kan det mycket väl bli så att man når en sk "bred överenskommelse". Du fattar inte hur politik fungerar.

Som ett exempel kan jag ta Lennart Geijer som försökte få igenom lagar som skulle tillåta otukt med barn dvs pedofili medan han var justitieminister. Så där har du ju ett dokumenterat motbevis på vad du skriver.

Om sisådår en tjugo år eller kanske tidigare får du själv smaka på den välfärd du nämner. Have fun.

Du har skrivit trams förut dessutom...städa utanför din egen dörr.

Det hade möjligen varit relevant om hon varit minister i frågor som rör sånt, men det är hon ju inte i närheten av. Hennes departement har väl inget med aborter eller homosexuella att göra. Ok föreslår hon lägre A-kassa för homosexuella då kommer du att få rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback