Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-19, 14:08
  #949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Det har väl tagits upp här tidigare, men SVTs kommentatorer i skicrossen och Ski Classics är väldigt bra. Jonsson och Svahn har varit riktigt bra i långloppen, även om Jonsson inte kommenterade just idag. Fantastisk kommentering av Becksmo och Lewén också.

Becksmo efter VÖNs guld: "Och där är mamma, och pappa, och Viktor Andersson. Och det är kramkalas. Och det är underbart."

Fick med vintersportklassisker som "va gör karln" och "ståpäls" också.

Annars gör sig inte Peter Jonsson så bra i intervjuposition. Ger ett ganska oinitierat intryck och ställer en del konstiga frågor. Igår frågade han en lagledare i skricrossen hur det kom sig att VÖN som legat på sofflocket(bara för att han inte tävlat?) kunde vara så bra eller liknande, kändes ganska plumpt med tanke på vad han gått igenom. Han är bättre på reportage och liknande.

Jenny Modin har däremot haft en bra vecka i USA. En lite mer avslappnad intervjuatmosfär verkar passa henne bra, för som kommentator är hon riktigt dålig. Hoppas hon stannar där.
Citera
2017-03-19, 14:52
  #950
Medlem
HerrGickhans avatar
Det viktigaste för en bra kommentator är, enligt mig, att inte vara en »pratkvarn« eller att sväva iväg i haranger som inte tillför något.

AnnaMaria Jansson försöker uppväga sina bristande kunskaper i ämnet med att pladdra på om allt och inget. Resultatet blir alltid inget. En annan som babblar på som fan är Chris Härenstam. När han har Strömberg vid sin sidan tycks nästan deras egna privata upplevelser på hotellet vara viktigare än själva matchen.

Magdalena Forsberg är så in i helvete rädd för att säga något negativt om någon. Hon hamnar därför i hejaklacksfacket och tillför otroligt lite i förhållande till vad hon borde kunna göra. Björn Ferry vågar å andra sidan både ge och ta. Kanske lite för mycket vän med Fredrik Lindström för att våga ta ut svängarna kring honom, men på det hela taget bra.

Mattias Svahn tycker jag har skött sina uppgifter i det närmaste oklanderligt. Han lyckas båda vara engagerad och informativ samtidigt. Jag hör hellre på honom än på Blomman.
Citera
2017-04-13, 21:25
  #951
Medlem
Dokumentären om Johan Olssons femmil i VdF och hela 15 km-loppet från Falun finns uppe på SVT Play från och med igår, och är tillgängliga en månad framåt.
Citera
2017-04-14, 11:21
  #952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Dokumentären om Johan Olssons femmil i VdF och hela 15 km-loppet från Falun finns uppe på SVT Play från och med igår, och är tillgängliga en månad framåt.

Jag tycker att man borde lagt upp Olsson världscupsegrar också, framförallt de från 2011/12. Är det lönt att skicka ett mail till SVT och efterfråga detta?

Det hade också varit fantastiskt om de hade lagt upp dubbeljakt och stafett från 2010, men det är väl så att SVT inte får göra detta när de inte har rättigheterna till OS.
Citera
2017-04-14, 16:04
  #953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Jag tycker att man borde lagt upp Olsson världscupsegrar också, framförallt de från 2011/12. Är det lönt att skicka ett mail till SVT och efterfråga detta?

Det hade också varit fantastiskt om de hade lagt upp dubbeljakt och stafett från 2010, men det är väl så att SVT inte får göra detta när de inte har rättigheterna till OS.

Dessa lopp finns på youtube. Utan kommentering dock.
Citera
2017-04-14, 19:07
  #954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Dessa lopp finns på youtube. Utan kommentering dock.

Jag vet och jag har sett dem vid ett flertal tillfällen. Blomman var dock i högform i detta OS och det vore fantastiskt att få höra honom igen.
Citera
2017-04-25, 11:35
  #955
Medlem
Intervju med Johan Olsson i Gomorron Sverige:

https://www.svt.se/sport/vintersport...knacka-olsson/

Som vanligt har har mycket intressant att säga och värdefull erfarenhet att dela med sig av. Kanske kan det bli någon form av roll i landslagsorganisationen för honom i framtiden. Han skulle nog vara bra som rådgivare till några av de yngre åkarna om inte annat.

Man hade dock önskat en intervju under lite andra former, där han berättar mer ingående om loppen. Förutom VM-gulden skulle det vara intressant att höra mer om OS-stafetterna, hans andra individuella mästerskapsmedaljer och världscupsegrarna.
Citera
2017-05-09, 16:05
  #956
Medlem
Nästa år blir det Yvette för hela slanten. Popsen ska göra morgon-tv istället.
Citera
2017-05-10, 11:37
  #957
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Nästa år blir det Yvette för hela slanten. Popsen ska göra morgon-tv istället.

Kanske får hon Annamaria Jansson vid sin sida i stället Det där med "en man och en kvinna" är ju hopplöst förlegat (så länge det inte är två män vill säga, sånt är ju bara ett uttryck för patriarkatets diktatur).

Nu skulle Pops visst bara vara utlånad ett år, och kommer tillbaka till sporten lagom till fotbolls-VM - som om inget har hänt. Han verkar onekligen ha uppnått en viss status på SVT, den gode Popsen ... Återstår att se om han låter sig inlemmas i den politiskt korrekta fållan på morgon-TV (troligen) eller om han vågar tänja på gränserna en aning - vilket jag faktiskt tycker att han ibland har gjort i intervjuer o.d. när han ställt "tuffa" frågor.
Citera
2017-05-12, 10:53
  #958
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Nästa år blir det Yvette för hela slanten. Popsen ska göra morgon-tv istället.
En liten skräll må jag säga. De måste lockat med ett tjockt lönekuvert för att få bort André från vinterstudion, som han försökt göra till sin egen tv-show ("det var faktiskt jag som kom på namnet vinterstudion en gång i tiden, så ni vet". Nu kollar jag knappt på studion längre men jag tycker Yvette fungerar helt okej i studion så det är inte nödvändigt negativt med den här förändringen.

Vad som däremot lär vara en negativ effekt är att intervjumikrofonerna fortsatt hålls av Lotta Fahlgren och praktikant-Moa, vilket kommer ge upphov till en mängd nya skämskudde-ögonblick kommande säsong.
Citera
2017-05-23, 15:43
  #959
Medlem
Alkibiadess avatar
SVT kommer sända både världscupen och VM i skidskytte från säsongen 2018-19 och fyra år framåt. Bäva månde alla som inte gillar SVT:s skidskyttesändningar.
Citera
2017-05-23, 20:28
  #960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
SVT kommer sända både världscupen och VM i skidskytte från säsongen 2018-19 och fyra år framåt. Bäva månde alla som inte gillar SVT:s skidskyttesändningar.
Nog visar de väl världscupen även nu till vintern 2017-18?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback