Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-18, 17:58
  #349
Medlem
Elwisps avatar
Skummade chatten jag med, märkligt att SVT:s finest har så dålig koll. Kunskapen långt större här inne.
Det som jag hittade av värde är Dunder-Karlssons insiktsfullhet om den så tillrättalagda och pajiga uppvärmningen.

Citat:
Vissa succér bör man aldrig försöka upprepa och i "Uppvärmingens" fall är jag rädd att vi försökte förlänge. den peakade i dess linda i Vancouver.
Citera
2014-11-18, 18:32
  #350
Medlem
Jag blir enormt provocerad av att I-vätt sitter där och låtsas att hon är duktig i sitt yrke, som om hon är en viktig kugge i ett järngäng av högsta kvalitet. Det är ju vansinne!

Jörgen undrade om hon själv inte var sugen på att kommentera. Sarkasm på mycket hög nivå!

Citat:
Inger: Snälla, kan du inte sluta vifta med händerna så fort du ska säga något? Så irriterande och man tänker och stör sig mer på det än lyssnar på vad du säger och så ska det väl inte vara?

Svar:

Citat:
Hej Inger! Sådan är jag :-)

Självkritik=0

Och fyfan vilka menlösa svar kvinnan ger. Ingen favoritsport, alla tävlingshelger är lika roliga, hur många medaljer hon tror Sverige tar svaras med "ojojojoj svårt!". Om hur hon tror Petter påverkats av de senaste säsongerna: "Det vet bara Petter själv". Men sätt dig inte i en jävla chatt då om du inte tror nånting! "Petter är Petter"-mentalitet rätt igenom. Säg upp dig bara.
Fan jag kräks alltså! Och hennes lön betalas av? Jo, just precis...
Kritik kan jag inte framföra heller eftersom jag har lite bekymmer med att vara saklig och tenderar att låta lite på gränsen till upprörd, vilket innebär blockad mail och så...
Men hon är på riktigt sämst genom tiderna på SVT Sport. Fan vad bitter jag är...

Minns iaf med värme den härliga chattfrågan till Dunder-Karlsson för några år sedan. "Hej, hur blir man expert i alla idrotter?" Och Karlsson svarade, i sitt tycke, fyndigt. Han kände sig uppenbarligen träffad och trodde han hade ett vinnande svar men inte är det svaret man minns...

carbonlite: Du minns! Var det till och med du som ställde frågan?
__________________
Senast redigerad av MacReady 2014-11-18 kl. 18:35.
Citera
2014-11-18, 18:48
  #351
Medlem
Haha, det var nog inte jag som ställde frågan. Men han som ställde den tänkte som mig.

Här är inlägget:
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlite
Jonas Karlsson får vinterns bästa pik i en chatt på svt.se strax innan säsongen drar igång.

Henrik: "Hur blir man expert i alla grenar samtidigt?"
Jonas Karlsson: "Det vet jag inte. Vem är det? Själv kallar jag mig inte expert på någonting."
Citera
2014-11-18, 18:55
  #352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlite
Haha, det var nog inte jag som ställde frågan. Men han som ställde den tänkte som mig.

Här är inlägget:

Haha så var det ja! Helt perfekt, varken för mycket eller för lite. Kort och koncist.
Citera
2014-11-18, 18:55
  #353
Medlem
Thax21s avatar
Ja då är väl vinterstudion invigd då när Yvette redan sågats jäms med fotknölarna

Tror jag väntar till på lördag innan jag ger Pops en svada.

edit: Bara så ingen får för sig något annat så är naturligtvis Yvette bra mycket värre än Pops. Not even in the same ballpark, but in the game...
__________________
Senast redigerad av Thax21 2014-11-18 kl. 18:57.
Citera
2014-11-18, 19:08
  #354
Medlem
Alkibiadess avatar
Fast jag blir nog inte så upprörd av Yvette, det är liksom på den nivån man förväntat sig, synd bara att man måste stå ut med hennes hopplösa intervjuer.

Jag blir snarare upprörd av Hård och Karlssons ickekunskaper. Längdåkning är ändå en av Hård och Karlssons huvudidrotter som de kommenterar och då tycker jag nog att man borde ha betydligt bättre koll även om de inte är expertkommentatorer. Man kan jämföra med en annan favorit här inne, Ola Bränholm vars huvudidrott som han brinner för är handboll och nog har han betydligt bättre koll på handboll än vad Karlsson och Hård har när det gäller längdåkning.
Citera
2014-11-18, 20:15
  #355
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Fast jag blir nog inte så upprörd av Yvette, det är liksom på den nivån man förväntat sig, synd bara att man måste stå ut med hennes hopplösa intervjuer.

Jag blir snarare upprörd av Hård och Karlssons ickekunskaper. Längdåkning är ändå en av Hård och Karlssons huvudidrotter som de kommenterar och då tycker jag nog att man borde ha betydligt bättre koll även om de inte är expertkommentatorer. Man kan jämföra med en annan favorit här inne, Ola Bränholm vars huvudidrott som han brinner för är handboll och nog har han betydligt bättre koll på handboll än vad Karlsson och Hård har när det gäller längdåkning.
Fast både Hård och Karlsson ser nog friidrott som sin huvudidrott. Ingen aning om deras kunskaper är bättre där dock.
Citera
2014-11-18, 20:36
  #356
Medlem
Händer i princip bara på SVT att kommentatorerna inte är pålästa, eller knappt ens kapabla till att kommentera. Det skulle aldrig accepteras någon annanstans, och framför allt skulle dom bli varse det direkt bland kvällstidningarna. På andra ställen blir man anställd för att man är duktig på att kommentera, på SVT är det något man blir tilldelad då och då om man är en del av redaktionen. Det är säkert någon mer än mig här som satt på deras Champions Hockey League-sändningar och mötts av Dusan(!) och Peter Jonsson som hockeykommentatorer. Någon heder verkar inte finnas, bara man sänder är det bra nog. Enda undantaget är Chris, men han har varit på Eurosport och var proffs långt innan han kom till SVT.
Citera
2014-11-18, 20:36
  #357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Ja då är väl vinterstudion invigd då när Yvette redan sågats jäms med fotknölarna

Tror jag väntar till på lördag innan jag ger Pops en svada.

edit: Bara så ingen får för sig något annat så är naturligtvis Yvette bra mycket värre än Pops. Not even in the same ballpark, but in the game...

Haha så är det!

Ja just det. Den klåparen hade jag nästan glömt bort i all upprördhet. Ser fram emot det
Citera
2014-11-18, 21:15
  #358
Medlem
Elwisps avatar
Karlsson kan väl en del om golf också, som han verkar hålla som sin förstasport. Ju mer jag tänker på det desto konstigare är det att SVT som satsar så hårt på att profilera sig som vintersportkanal inte lyckas bärga bättre kommentatorer och experter utan får hämta in folk från andra sporter eller från naturprogram. Flera av de tidigare aktiva har gjort det bra, Forsberg och Wiberg till exempel men det är ändå skrämmande tunt med tanke på kanalens dignitet. Kollar sällan på NRK (förutom youtubeklipp av enstaka målgångar) men kan inte tänka mig att det är likadant där.
Citera
2014-11-18, 21:34
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Karlsson kan väl en del om golf också, som han verkar hålla som sin förstasport. Ju mer jag tänker på det desto konstigare är det att SVT som satsar så hårt på att profilera sig som vintersportkanal inte lyckas bärga bättre kommentatorer och experter utan får hämta in folk från andra sporter eller från naturprogram. Flera av de tidigare aktiva har gjort det bra, Forsberg och Wiberg till exempel men det är ändå skrämmande tunt med tanke på kanalens dignitet. Kollar sällan på NRK (förutom youtubeklipp av enstaka målgångar) men kan inte tänka mig att det är likadant där.

Han kan en del om golf, men inte mer än som vilken intresserad golfspelare som helst som följer tourerna. Absolut inte på en nivå som man kan kräva när det gäller t.ex US Masters som SVT sänder. Det lyser igenom att han är en amatör. Men han har ju experthjälp men han försöker gärna förklara själv ändå vad som är viktigt att tänka på i vissa lägen som han inte behärskar, vilket kan bli kul när han blir rättad av bisittaren. Han duger inte där heller om man jämför med amerikanska, brittiska och svenska Viasat Golfs sändningar där samtliga kan spelet på högre nivå. Undantaget Göran Zachrisson men han har andra kvaliteter.

NRK har genomgående bra kommentatorer (även om de också har haft riktiga sopor som Ove Eriksen i skridsko) . Skillnaden på längdskidor mot SVT är att bägge kan skidor. Men det är ju inget måste egentligen. Deras mest legendariska par Rike/Carlsen var inte direkt gamla tävlingsåkare nån av dem. Och Hård har ju varit suverän, liksom Ulfbåge, och då inte (bara) som nån rolig gubbe som kallade Ryssland Sovjet 20 år efter att järnridån drogs upp, och var genuint intresserad (förmodligen längd som förstasport fram till masstartens ordentliga intrång).

Men Karlsson känns bara trött och konstlad.
Citera
2014-11-18, 22:10
  #360
Medlem
Mikojans avatar
Underbart bra tråd! TV-ikoner och deras entourage sågas av folk som kan så mycket bättre.

Och snart väntar Vinterbrasan med Pops och ständiga jämförelser mellan Hellner och förre bilföraren Northug.

Det är då en repris på backmomentet i Nordisk kombination i Eurosport blir mer spännande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback