Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Du har uppenbarligen svårt att acceptera att jag gör en annan värdering.
Inte alls, i så fall skulle jag väl inte ha utvecklat mitt svar. Du brukar ju betona hur viktigt det är att styrka sina åsikter och sitt tyckande med fakta eller motiv.
Citat:
Jag tycker hon ställer bra och intressanta frågor (jämför med Yvette som väldigt sällan ställer intressanta frågor och som dessutom kan upprepa samma fråga som hon redan har ställt flera gångar därför hon är så bunden av sitt i förväg bestämda manus och inte lyssnar på vad de som hon frågar/pratar med säger/svarar).
Okej, jag tycker att det är expertens roll att utveckla tämligen enkla och förutsägbara frågor till något mer intressant. Programledaren ska hålla i trådarna, inte vara spjutspets.
För egen del tycker jag dock att alla dessa studioprogram har överlevt sig själva. det var något Lennart Hyland kunde roa folk med i televisionens barndom. Vem har tid att sitta flera timmar och lyssna på sådant? Jag kan förstå och känna att en lagsport som fotboll inbjuder till mer diskussion och samtal kring strategi och taktik. Ett lopp inom längdåkningen har inte de dimensionerna så det mesta blir ett ältande om samma saker. Ingenting som de säger ger mig det minsta. Det enda intressanta är faktauppgifter och intervjuer med åkarna (även om dessa numera ofta blir rätt schablonartade)
Jag brukar glida in några minuter före själva tävlingen och dröjer mig kvar några minuter efter tävlingarna. Det räcker för att få en bild över vem som bidrar och vem som suger.