2021-12-05, 18:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Intervjuades någon ryss/ryska i Viasat?

Tror inte det men man hade ett reportage om det ryska landslagssystemet och intervjuade med Retyvekh och Kramer.
Citera
2021-12-05, 18:13
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja du har låga krav på programledare i så fall.

Nej, det har jag inte. Jag gör en helt annan värdering/bedömning än vad du gör.
Citera
2021-12-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Tror inte det men man hade ett reportage om det ryska landslagssystemet och intervjuade med Retyvekh och Kramer.

Okej, fint. Det ska jag se. Har du uppfattning om ungefärlig tid det sändes? För Viasat lägger väl bar aupp huvudsändningen i efterhand.

Är ju annars en sak om ryssarna avböjer pga språkförbistringar/ingen tolk, men såg att NRK intervjuade Stepanova på engelska. Hon var kanske inte så ordrik, men glad och villig att försöka så då tycker jag det är vårt ansvar att bjuda in dem också.
Citera
2021-12-05, 18:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nej, det har jag inte. Jag gör en helt annan värdering/bedömning än vad du gör.

Ja, men den bedömningen måste ju i så fall bortse från det man normalt brukar se som framträdande egenskaper hos en programledare. Exempelvis att inte vara inne och peta för mycket den dialog som förs om fler är inblandade, att inte vara till hälften expert, att ha koll på vad som händer och kunna balansera övergångar på ett sätt som smälter in i skeendet. Hon har inte dessa erfarenheter och det är ju också därför de satt henne tillsammans med andra programledare.

Dessa är ju i sig urtråkiga. Jihde båda oinspirerad och självgod samt Hultling ringrostig och malplacerad rent allmänt. Jag tycker att de skulle satsat på Sjögren som programledare och Ojala som expert med Johan Olsson som bisittare.

Vad är det du ser som du värderar hos Ojala som programledare?
Citera
2021-12-05, 18:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Okej, fint. Det ska jag se. Har du uppfattning om ungefärlig tid det sändes? För Viasat lägger väl bar aupp huvudsändningen i efterhand.

Är ju annars en sak om ryssarna avböjer pga språkförbistringar/ingen tolk, men såg att NRK intervjuade Stepanova på engelska. Hon var kanske inte så ordrik, men glad och villig att försöka så då tycker jag det är vårt ansvar att bjuda in dem också.

I morse i studiodelan innan herrarnas stafett.

Stepanova har själv sagt att hon kan engelska men inte jättebra så när hon hade en dust med norska medier tidigare i höst så hade hon hjälp med översättning till engelska när hon skrev några långa inlägg om det på sin Instagram.
Citera
2021-12-05, 18:29
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ja, men den bedömningen måste ju i så fall bortse från det man normalt brukar se som framträdande egenskaper hos en programledare. Exempelvis att inte vara inne och peta för mycket den dialog som förs om fler är inblandade, att inte vara till hälften expert, att ha koll på vad som händer och kunna balansera övergångar på ett sätt som smälter in i skeendet. Hon har inte dessa erfarenheter och det är ju också därför de satt henne tillsammans med andra programledare.

Dessa är ju i sig urtråkiga. Jihde båda oinspirerad och självgod samt Hultling ringrostig och malplacerad rent allmänt. Jag tycker att de skulle satsat på Sjögren som programledare och Ojala som expert med Johan Olsson som bisittare.

Vad är det du ser som du värderar hos Ojala som programledare?

Du har uppenbarligen svårt att acceptera att jag gör en annan värdering. Jag tycker hon ställer bra och intressanta frågor (jämför med Yvette som väldigt sällan ställer intressanta frågor och som dessutom kan upprepa samma fråga som hon redan har ställt flera gångar därför hon är så bunden av sitt i förväg bestämda manus och inte lyssnar på vad de som hon frågar/pratar med säger/svarar).
Citera
2021-12-05, 18:32
Medlem
Citat:
I morse i studiodelan innan herrarnas stafett.

Stepanova har själv sagt att hon kan engelska men inte jättebra så när hon hade en dust med norska medier tidigare i höst så hade hon hjälp med översättning till engelska när hon skrev några långa inlägg om det på sin Instagram.

Tack!

Hehe, man kan inte klaga på dramat hon för med sig iaf. Men kul att ryssarna har något att bygga på. Som du säkert läst hyllades hon av Borodavko för att hon rakt ut sagt att hon ville ha fjärdesträckan. Och att det är den attityden ryskorna saknat. Personligen vet jag inte om just den saken. Det är snarare en fjärde av kvalitet de saknat. Och jag tror de fortfarande gör, för på mer utslagsgivande banor duger hon nog inte ännu.
Citera
2021-12-05, 18:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Du har uppenbarligen svårt att acceptera att jag gör en annan värdering.

Inte alls, i så fall skulle jag väl inte ha utvecklat mitt svar. Du brukar ju betona hur viktigt det är att styrka sina åsikter och sitt tyckande med fakta eller motiv.

Citat:
Jag tycker hon ställer bra och intressanta frågor (jämför med Yvette som väldigt sällan ställer intressanta frågor och som dessutom kan upprepa samma fråga som hon redan har ställt flera gångar därför hon är så bunden av sitt i förväg bestämda manus och inte lyssnar på vad de som hon frågar/pratar med säger/svarar).

Okej, jag tycker att det är expertens roll att utveckla tämligen enkla och förutsägbara frågor till något mer intressant. Programledaren ska hålla i trådarna, inte vara spjutspets.

För egen del tycker jag dock att alla dessa studioprogram har överlevt sig själva. det var något Lennart Hyland kunde roa folk med i televisionens barndom. Vem har tid att sitta flera timmar och lyssna på sådant? Jag kan förstå och känna att en lagsport som fotboll inbjuder till mer diskussion och samtal kring strategi och taktik. Ett lopp inom längdåkningen har inte de dimensionerna så det mesta blir ett ältande om samma saker. Ingenting som de säger ger mig det minsta. Det enda intressanta är faktauppgifter och intervjuer med åkarna (även om dessa numera ofta blir rätt schablonartade)

Jag brukar glida in några minuter före själva tävlingen och dröjer mig kvar några minuter efter tävlingarna. Det räcker för att få en bild över vem som bidrar och vem som suger.
Citera
2021-12-05, 19:17
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
För egen del tycker jag dock att alla dessa studioprogram har överlevt sig själva. det var något Lennart Hyland kunde roa folk med i televisionens barndom. Vem har tid att sitta flera timmar och lyssna på sådant?

"Ladda upp inför matchen". "Försnack". Uttryck som får mig att rysa i hela kroppen. Helt meningslöst att hålla sig med ett gäng så kallade experter som sitter och gissar om utgången på en tävling/match bara minuter innan den börjar. Att dra startlistor och förutsättningarna tar max ett par minuter. Det kan man göra medans spelarna kommer in på plan eller ställer upp sig på startlinjen eller vad det kan vara.

Analyser efteråt kan jag till viss del förstå. Men nuförtiden finns det väl poddar som ägnar sig åt sådant i timtals.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2021-12-05 kl. 19:57.
Citera
2021-12-05, 20:55
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Okej, jag tycker att det är expertens roll att utveckla tämligen enkla och förutsägbara frågor till något mer intressant. Programledaren ska hålla i trådarna, inte vara spjutspets.

Jag håller inte med. Jag tycker programledaren skall ställa intressanta frågor som gör att tittarna får bättre förståelse för vad som händer.
Citera
2021-12-05, 20:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag håller inte med. Jag tycker programledaren skall ställa intressanta frågor som gör att tittarna får bättre förståelse för vad som händer.

Känner du att hon ställer sådana frågor som du inte redan har koll på?
Citera
2021-12-05, 21:02
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Känner du att hon ställer sådana frågor som du inte redan har koll på?

Ja, jag tycker att när hon exempelvis ställer frågor till Johan Olsson så ger Olsson svar som ger mig en ökad förståelse för vad som händer (i bred mening). Det tycker inte Yvette lyckas med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in