Citat:
Ursprungligen postat av
terry95
Du missförstod nog mig, jag har kvar windows defender och windows firewall på datorn sen jag installerade windows och jag vet fortfarande inte riktigt vad defender e för nått annat än ett typ av "säkerhetsprogram". Men jag laddade ner och använder MSE som AV nästan direkt efter att installationen av windows var klar. Nu när du nämner det så vet jag faktiskt inte om de gör de men hittills så har jag inte fått speciellt många virus och sen så gör jag sökningar 1-3 gånger i veckan med Malwarebytes Anti-Malware och det har inte heller hittat något som verkar vara skadligt.
Tanken med ett Av är ju såklart att man inte ska få något virus alls och om du kollade in testet i länken i mitt tidigare inlägg så ser du där att MSE är riktigt uselt och att t.e.x Bitdefender free Av är 100% igt , dessutom väldigt lättkört på datorn .
Det fiffiga med det är bland annat det att det har viss koll på vad de program man har installerat på datorn sysslar med så att de inte gör nåt de inte ska t.e.x spionerar och samlar info som de skickar iväg . Kan ju vara bra om man har känslig info på datorn för då vill man ju ha den kollen på sin dator HELA tiden , och som jag tidigare sa så är det lättkört så man kan ha det på även när man spelar (troligen) .
Då har man ju åtminstone "basic" skydd kvar på datorn om det är så att man har stängt av Bv`n .