• 1
  • 2
2005-06-29, 12:41
Bannlyst
Var hos tandläkaren idag och kom över ett par tomma recept. Läkarens adress och namn osv står dataskrivet och det finns en steckkod. De flesta roliga läkemedlen måste man ju ha "recept för speciella läkemedel" men något roligt med lite kodein i borde man ju kunna få ut. Någon som har erfarenhet av en liknande stunt?

Skriver läkaren handskriva recept på samma sätt som de dataskriva? Har ett dataskrivet gammalt recept hemma som jag kan använda som "mall". Fast detaljer som små och stora bokstäver kanske varierar?
Citera
2005-06-29, 13:05
Medlem
Lägg ner det där du kommer bara göra bort dig och få problem.
Citera
2005-06-29, 13:11
Bannlyst
Jag har inget direkt behov av att använda det. Men hur svårt skulle det egentligen vara? Det är inte många fält som ska fyllas i direkt, om man är responsibel och inte skriver ut någon större mängd ser jag inte varför det hela inte skulle kunna gå vägen. Behöver inte ens visa legg ju.

Rent teoretiskt hade jag försökt komma över en mindre mängd citodon och nått helt vanligt munsköljspreparat som finns på recept och är mycket vanligt att tandläkare skriver ut.
Citera
2005-06-29, 17:11
Medlem
mamma mus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pill_man
Jag har inget direkt behov av att använda det. Men hur svårt skulle det egentligen vara? Det är inte många fält som ska fyllas i direkt, om man är responsibel och inte skriver ut någon större mängd ser jag inte varför det hela inte skulle kunna gå vägen. Behöver inte ens visa legg ju.

Rent teoretiskt hade jag försökt komma över en mindre mängd citodon och nått helt vanligt munsköljspreparat som finns på recept och är mycket vanligt att tandläkare skriver ut.
Jag vart nekad att ta ut på recept en gång på apoteket då läkaren glömt att sätta en stämpel på receptet.
Vissa läkemedel kräver legg...
Har en dotter som äter concerta och då kräver dom legg..
Citera
2005-06-29, 22:01
Medlem
hundens avatar
Prova att få ut Citodon..det fick min sambo när hon hade tandvärk..

Citodon skrivs ut väldigt ofta av tandläkare p.g.a att det är bra mot smärtande tänder
Citera
2005-07-05, 11:55
Bannlyst
Fick ut 100 st 50 mg Tramadol utan problem. Har inte testat dem än, så ikväll blir det åka av.
Citera
2005-07-05, 13:02
Medlem
Terumos avatar
På den tiden jag höll på med receptförfalskning, detta var innan datarecepten kom, bl a annat tack vare mej att det blev datarecept !
Har en en jävla massa urkundsförfalskningar i mitt belastningsregister, det är nästan det brottet som dominerar

Då beställde jag helt enkelt en läkarstämpel, och sen fick den skickad till co/adress.
Det är såna färdigbetalda stämplar som finns att köpa, det är bara att ta en privatläkare och som man vet hans telefontid, om de ringer från apoteket.
De skickar/skickade stämplarna alltid utan frågor, stämpeln är ju betald !
Bara att gå in sen på en lugn tid .....
Hur lugnt som helst, fast det bästa är när man stjäl recepten, är att bara ta ett fåtal och stämpla dom på plats .... saknas stämpeln på nån mottagning så blir det problem !

De piller jag körde mest med var Iktorivil 2 mg, ganska så okända benzo och så var enda förpackningen 100-burkar !
Men det absolut viktigaste av allt, du måste ha nån som kan skriva recepten, den skrivstilen går inte av för hackor !
Citera
2005-07-05, 13:21
Bannlyst
Har haft en skrivare speciellt för receptblock som någon pundare kommit med och velat ha tjack för...snäll som jag är(eller egentligen ville jag väl bara ha ut människan ur lägenheten) så fick han en rykare...fan vet om den går att använda, det lär ju krävas speciell programvara osv.
Citera
2005-07-05, 13:47
Medlem
Terumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Har haft en skrivare speciellt för receptblock som någon pundare kommit med och velat ha tjack för...snäll som jag är(eller egentligen ville jag väl bara ha ut människan ur lägenheten) så fick han en rykare...fan vet om den går att använda, det lär ju krävas speciell programvara osv.

Letade mycket efter en sån skrivare ett tag ..... inte längre, jag gör för mycket bänggrejer på benzo ..... programvaran är nog inte det lättaste att hitta !
Har ju ifs gjort mall till postgiro blanketter på frihand, men det har ju varit på vanlig A4 skrivare !
Citera
2005-07-05, 13:47
Medlem
LadyTieras avatar
Grattis kul för dig. driftigt måste jag säga.
Citera
2005-07-05, 13:54
Medlem
Terumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Grattis kul för dig. driftigt måste jag säga.

Vilket ? menar du mej ? jag har gjort mycket dumt i mitt liv, och det mesta är jag straffad för kanske ..... eller vill du ha målnr. också ?

edit : kan ta målnr. via PM !
Citera
2005-07-05, 13:55
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terumo
Vilket ? menar du mej ? jag har gjort mycket dumt i mitt liv, och det mesta är jag straffad för kanske ..... eller vill du ha målnr. också ?
nej, killen som lyckades få ut mediciner och som tråden handlar om
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in