2013-09-15, 13:41
Medlem
ReedMes avatar
Hej!

Har en ganska ny dator där Word Starter följde med som gratisprogram. Det har funkat utmärkt fram till nu. Men plötsligt har textdokumenten i biblioteket och mappar blivit orangefärgade (docx) och när jag klickar på ett av dokumenten kommer en ruta fram där Microsoft vill att jag ska köpa deras Office-program.

När jag går in i Word Starter ser allt okej ut och dokumenten är sparade som Word-format. Jag skapade ett fejk-dokument och sparade det som rtf. Då funkade det igen i biblioteket. Gjorde jag rätt? Eller ska jag spara dokumenten under något annat filformat? (Jag är inte så haj på sånt här )

Tacksam för svar
Citera
2013-09-18, 21:13
Medlem
Hej!

Jag har samma problem med sonen och svärfars dator. Känns som att Microsoft gjort någon uppdatering som gått fel. Hittar lite info om detta på nätet, ingen som har en lösning på problemet?
Citera
2013-09-18, 21:25
Medlem
Vart likadant för mig.
Jag gjorde en Windows update så vart allting som normalt igen.
Citera
2013-09-18, 22:10
Medlem
Jag upptäckte att Office har typ pre-installerats på datorn (via windows update?). Jag avinstallerade Office och lämnade Office starter och Office klicka och kör kvar på datorn. Då funkar det igen.
Citera
2013-09-18, 22:18
Moderator
vhes avatar
Programvara - Övriga operativsystem --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2013-09-25, 18:57
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uzifighter
Hej!

Jag har samma problem med sonen och svärfars dator. Känns som att Microsoft gjort någon uppdatering som gått fel. Hittar lite info om detta på nätet, ingen som har en lösning på problemet?

En bekant ringde mig idag med samma problem.jag tittade i min dator eftersom jag också har Word och excel starter 2010.

Kan inte läsa en enda sparad fil utan att först ha betalat för ett Officepaket!!...skandal..Microsoft försöker helt klart mjölka mer pengar för något som är betalat.

Tittade på Microsoft supportsidor utan att få något svar på problemet.Kunde maila en fråga för 665kr!!!

På supportsidan stog det att starter är lite enklare ordbehandling som man kan använda så länge man vill..!!!...är riktigt förbannad på Microsoft.....

Lösningen är att ladda hem open office den svenska versionen finns på denna länk

Jag har hämtat openoffice och det fungerar finfint.

Edit.Såg nu att det fanns 3st uppgraderingar som verkar lösa problemet också,som ni ovan redan försökt.
Såg den här tråden försent.Bäst att kolla Flashback först med andra ord
Senast redigerad av zorze 2013-09-25 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in