2013-09-15, 01:20
Medlem
Jag har då aldrig varit med om något liknande! Idag är jag i 20-års åldern och i tonåren så var jag en äkta maraton-runkare som drog i den hela tiden. Kunde runka 10-15 gånger per dag (korta runk) eller 5 gånger per dag (timmars-runk), men aldrig någonsin fick jag svullen förhud.

Nu för tiden runkar jag mer sällan men jag har dragit i den i ett par dagar i streck nu (typ 2-timmars runk varje gång) och igår så vaknade jag upp med en ovanligt svullen förhud.

Det skumma är att det är mest svullet framme vid ollonet och det är inte alls lika lätt att dra tillbaka förhuden längre. Men det gör varken ont eller svider, inget sånt. Det är mer som att svullnaden är som ett extra lager förhud som har lagt sig längst fram vid ollonet av någon anledning. Det ser nästan lite köttigt ut..

Fö. så ser penisen och pungen helt normala ut och det är inga defekter på penisen förutom den svullna förhuden. Jag ligger inte runt heller, så den orsaken kan man utesluta direkt då jag inte har haft sex på väldigt länge.

Känner någon igen sig? Kan långa och intensiva runk verkligen orsaka detta fenomen?
Ska man uppsöka läkare eller avvakta och se om svullnaden minskar?

Tacksam för svar!
Citera
2013-09-15, 01:23
det lär räcka med vila.
Citera
2013-09-15, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
det lär räcka med vila.

Misstänker det också.
Får försöka hålla handen i styr ett par dagar frammåt.
Citera
2013-09-15, 01:35
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unkn0wnUser
Jag har då aldrig varit med om något liknande! Idag är jag i 20-års åldern och i tonåren så var jag en äkta maraton-runkare som drog i den hela tiden. Kunde runka 10-15 gånger per dag (korta runk) eller 5 gånger per dag (timmars-runk), men aldrig någonsin fick jag svullen förhud.

Nu för tiden runkar jag mer sällan men jag har dragit i den i ett par dagar i streck nu (typ 2-timmars runk varje gång) och igår så vaknade jag upp med en ovanligt svullen förhud.

Det skumma är att det är mest svullet framme vid ollonet och det är inte alls lika lätt att dra tillbaka förhuden längre. Men det gör varken ont eller svider, inget sånt. Det är mer som att svullnaden är som ett extra lager förhud som har lagt sig längst fram vid ollonet av någon anledning. Det ser nästan lite köttigt ut..

Fö. så ser penisen och pungen helt normala ut och det är inga defekter på penisen förutom den svullna förhuden. Jag ligger inte runt heller, så den orsaken kan man utesluta direkt då jag inte har haft sex på väldigt länge.

Känner någon igen sig? Kan långa och intensiva runk verkligen orsaka detta fenomen?
Ska man uppsöka läkare eller avvakta och se om svullnaden minskar?

Tacksam för svar!

Det är skavsår...mer eller mindre.
Mycket friktion och för lite glid helt enkelt.

Gör ett test på dig själv, sitt och gnid med din hand på din arm i en timme och se om du får någon reaktion. Precis samma sak med förhuden. Sitter du och runkar i en timme så kommer det torka ut, och sen får du skavsår och huden svullnar lite.

En enkel lösning är att nästa gång du känner för att dra värsta superrunken, så köp hem en tub glidmedel
Citera
2013-09-15, 02:11
Medlem
Mellanbarnets avatar
Det läker av sig själv, ge fan i att runka i 2 veckor bara.
Citera
2013-09-15, 02:15
Medlem
ProsecutorDredds avatar
Du får vila kuken och om värken inte släpper får du väl göra ett spännande besök hos närmaste urolog....
Citera
2013-09-15, 10:09
Medlem
Ehh 2 timmar har du inget bättre för dig än att runka i 2 timmar...
Citera
2018-12-26, 23:19
Medlem
vidrikfittanens avatar
Här säger dom att det ska bli omskärelse. Bara sådär.
Kan det verkligen stämma *gulp*

https://www.netdoktor.se/manlig-hals...normt-svullen/

Har Jossan rätt eller är hon bara bitter??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in