Då toalettstolen har pajat(rinner vatten hela tiden) så blir jag tvungen att byta toalett så kan jag lika gärna fixa vägg, golv och tak tänkte jag. Då plastgolvet har börjat spricka. Tänkte sätta in klinkers.
Då det bara finns handfat(med kran) och toalett där inne. Behöver man då fuktspärra?
Behöver man prata med föreningen innan man börjar riva? Bor i bostadsrätt.
Då toalettstolen har pajat(rinner vatten hela tiden) så blir jag tvungen att byta toalett så kan jag lika gärna fixa vägg, golv och tak tänkte jag. Då plastgolvet har börjat spricka. Tänkte sätta in klinkers.
Då det bara finns handfat(med kran) och toalett där inne. Behöver man då fuktspärra?
Behöver man prata med föreningen innan man börjar riva? Bor i bostadsrätt.
Antar att du har ett dusch bad medctoalett till och detta är en gästtoalett .
Nej det verkar inte som du behöver det, ta en koll med föreningen för säkerhets skull.
"Toalett utan dusch eller golvbrunn. Ska man ha tätskikt på sådant golv?
Ja, ökade skador på grund av bland annat droppläckage från rörkopplingar och städning med för mycket vatten gör att man behöver ha ett tätskikt på golv med uppvik i toalett där underlaget behöver skyddas. Består underlaget av till exempel spånskiva eller gipsskiva är det lämpligt att skydda det med ett tätskikt. Det samma gäller vid gipsvägg, då golv-väggvinkeln måste förseglas genom ett uppvik av tätskikt eller plastmatta. Enligt Boverket ska därför toaletter, tvättstugor och utrymmen med varmvattenberedare ha tätskikt på golv vilket viks upp, normalt cirka 100 mm, på vägg."
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!