Citat:
Jaha så om en tjej tjatar sej till sex av en kille så räknas det som förföra...
Men du har rätt i att jag inte ser det som en så jävla big deal, ibland kan det nästan va en komplimang. Fast det har väl att göra med att jag är kille och du är tjej. Du verkar ju se det som tortyr nästan
Men du har rätt i att jag inte ser det som en så jävla big deal, ibland kan det nästan va en komplimang. Fast det har väl att göra med att jag är kille och du är tjej. Du verkar ju se det som tortyr nästan
Nu tycker jag att du medvetet missförstår och förvränger vad jag säger. Jag har väl absolut inte sagt att det skulle vara skillnad mellan könen här? Tvärtom beskrev jag tyckte jag ganska tydligt att även jag kan bli övertygad till att vilja ha sex fast jag först inte var sugen, och att det inte är det jag menar med att "ställa upp fast man inte vill". Scenariot du målade upp med din tjej skulle mycket väl kunna hända med min nuvarande kille, och eventuellt skulle jag då bli sugen och känna att "varför inte?" vilket absolut inte skulle vara att ställa upp mot min vilja. Men det beror också på att om jag INTE ville skulle det räcka med att jag sa till honom att jag var trött ikväll och behövde sova men gärna en annan kväll och sen skulle det var slutdiskuterat.
Med ett av mina ex däremot kunde ett vänligt "nej tack" här ha lett till en längre tjatkampanj (längre än vad ett samlag faktiskt tagit) och därefter i värsta fall det tunga dramaartilleriet i form av anklagelser om att jag inte älskar honom mer, smällda dörrar,prat om att göra slut, dra upp gammalt skit osv. (Hade det gällt en tjej kan du föreställa dig snyftanden i kudden och gnäll om varför hon är snäll och lagar din favoritmiddag när du inte uppskattar henne alls etc etc). Och både baserat på vad som folk skriver i tråden och på samtal med vänner etc så baserar jag att detta är ganska vanligt. Det är när man för att slippa den typen av beteenden, alltså ilska, surhet, mildare hot, sabotage av saker man planerat tillsammans eller bara långvarig tjatkampanj som "straff" för ett nej, ställer upp på sex fast man inte vill själv som jag är ute efter att diskutera. Inte när en partner viskar något snuskigt i ens öra och man ändrar sig från att inte vara sugen till att bli sugen.
Citat:
Ja det där med ömsesidighet är nog egentligen ganska viktigt för majoriteten av alla killar också. Sen tar ju drifterna överhanden ibland hos somliga.
Men jag tror ändå att mycket av tjatet ändå har en tanke från killens sida i botten om att hon kommer att gilla det om hon bara gav det en chans ist för att alltid vara så jävla "tråkig".
I såna situationer ligger det ju nästan garanterat nåt annat problem under, typ depression eller i värsta fall bara inkompatibel sexlust, men man kanske inte ser det eller vet hur man ska lösa det.
Sen det här med att ställa upp på grejer man inte gillar, det är ju liksom en fråga om rimlighet från bådas sida. Om min tjej bara kan komma i doggy men jag tycker det är lite äckligt att kolla ner i hennes rövhål (again Hypotetiskt med Stort H
) är det då rimligt att vi aldrig kör doggy och hon aldrig får komma, eller är det rimligt att jag tar mej i kragen?
Men jag tror ändå att mycket av tjatet ändå har en tanke från killens sida i botten om att hon kommer att gilla det om hon bara gav det en chans ist för att alltid vara så jävla "tråkig".
I såna situationer ligger det ju nästan garanterat nåt annat problem under, typ depression eller i värsta fall bara inkompatibel sexlust, men man kanske inte ser det eller vet hur man ska lösa det.
Sen det här med att ställa upp på grejer man inte gillar, det är ju liksom en fråga om rimlighet från bådas sida. Om min tjej bara kan komma i doggy men jag tycker det är lite äckligt att kolla ner i hennes rövhål (again Hypotetiskt med Stort H
) är det då rimligt att vi aldrig kör doggy och hon aldrig får komma, eller är det rimligt att jag tar mej i kragen?
Ja det är ju en möjlig förklaring att när kåtheten tar överhanden intalar sig killen att tjejen nog kommer gilla det om man bara sätter igång.
Vad som är rimligt i scenariot beror ju på hur stor din aversion mot doggy är. Om du känner att du för egen del både hellre slipper sex och att hon ska komma än att ha sex i doggy tycker jag absolut inte du ska ställa upp på det ändå. Om det däremot inte är din absoluta favorit men fortfarande "okej" så är det en annan sak. Sen ser jag nog det mer som hennes svaghet att inte kunna komma på något annat sätt än din svaghet att det finns en sexställning du inte gillar...
Citat:
Ok bara undrade då du låter lite som en sån tjej som berättar för killar att inga tjejer njuter av analsex nånsin, dvs har vissa moraliska förutsättningar kring vad sex dels måste vara, dels absolut inte får vara för att vara okej, oavsett vad de inblandade sjävla tycker.
Håller givetvis med om att det är b med förhållanden där den ena parten känner sej tvingad, men om det nu inte är så att man bara råkar ligga på helt olika nivåer sexualdriftsmässigt så kanske inte hela problemet ligger hos den som hela tiden vill, utan även hos den som _aldrig_ vill?
Är det verkligen killens fel att tjejen aldrig vill? Brukar ju vara populärt att skylla på att "lusten måste få ta tid" iofs.
Snackar nu om förhållanden obv
Men som sagt, tror att alla killar egentligen vill ha sex med en våt och villig tjej. Och att man genom tjat hoppas kunna få henne att knulla bort lite av sina komplex eller vad det nu är som gör att hon snear. Typ.
Håller givetvis med om att det är b med förhållanden där den ena parten känner sej tvingad, men om det nu inte är så att man bara råkar ligga på helt olika nivåer sexualdriftsmässigt så kanske inte hela problemet ligger hos den som hela tiden vill, utan även hos den som _aldrig_ vill?
Är det verkligen killens fel att tjejen aldrig vill? Brukar ju vara populärt att skylla på att "lusten måste få ta tid" iofs.
Snackar nu om förhållanden obv
Men som sagt, tror att alla killar egentligen vill ha sex med en våt och villig tjej. Och att man genom tjat hoppas kunna få henne att knulla bort lite av sina komplex eller vad det nu är som gör att hon snear. Typ.
Jasså? Det tror jag väl inte, jag har inget emot analsex så länge förutsättningarna är okej som t.ex om jag får vara bunden och killen har vänligheten att avstå från någon uppvärmning
Men andra tjejer får förstås föredra sitt analsex mer vanilj. I den här tråden var jag inte i första hand ute efter att tala om för andra hur de ska ha sex utan att få svar på rubrikfrågan, som jag är genuint intresserad av. Då jag många gånger stött på (bland annat i tråden jag talar om i TS) att killar har en fast övertygelse om att kvinnor ska ställa upp fast de inte vill och ser detta som något eftertraktat och bra så gör det mig ärligt nyfiken angående deras tankar och känslor kring sådant sex. Detta då det för mig är fullständigt avtändande att ha sex med en man som inte vill.
Det framgår ju också i tråden att det finns flera män som tycker att sex med en tjej som inte är kåt och inte vill är bättre än med en villig tjej. Och om majoriteten inte vill att tjejer ska ställa upp mot sin vilja så är det i varje fall tydligen en stor minoritet som tycker att de ska det.
Det är nog oftast inte killens fel att tjejen inte vill. Oftast ligger det säkert hos tjejen. Men det betyder inte att det är något FEL på tjejen eller att hon har PROBLEM i någon objektiv bemärkelse. Det är inte fel på en för att man inte är kåt hela tiden eller för att man av olika skäl inte orkar ha sex vid vissa tillfällen. Jag tycker det är helt legitimt att gå ifrån en relation som man inte känner är sexuellt tillfredsställande (t.ex olika sexlust). Däremot tycker jag det känns taskigt att skuldbelägga en kvinna (eller man) och hävda att dennas sexualitet är problematisk och fel bara för att hon/han inte råkar ha lika stor sexdrift eller lika stor ork till sex som partnern. Jag tror inte direkt man blir kåt av det om man säger så.
Då det är min tur så brukar hon trigga mig på slutet, trots att jag kanske inte är helt hundra på det från början. När man tänker på det så finns det ju hundratals, kanske tusentals som inte ens får ligga, och här "tvingar" hon mig till det - kan det bli bättre?