2014-10-08, 19:53
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Jaha så om en tjej tjatar sej till sex av en kille så räknas det som förföra...

Men du har rätt i att jag inte ser det som en så jävla big deal, ibland kan det nästan va en komplimang. Fast det har väl att göra med att jag är kille och du är tjej. Du verkar ju se det som tortyr nästan

Nu tycker jag att du medvetet missförstår och förvränger vad jag säger. Jag har väl absolut inte sagt att det skulle vara skillnad mellan könen här? Tvärtom beskrev jag tyckte jag ganska tydligt att även jag kan bli övertygad till att vilja ha sex fast jag först inte var sugen, och att det inte är det jag menar med att "ställa upp fast man inte vill". Scenariot du målade upp med din tjej skulle mycket väl kunna hända med min nuvarande kille, och eventuellt skulle jag då bli sugen och känna att "varför inte?" vilket absolut inte skulle vara att ställa upp mot min vilja. Men det beror också på att om jag INTE ville skulle det räcka med att jag sa till honom att jag var trött ikväll och behövde sova men gärna en annan kväll och sen skulle det var slutdiskuterat.

Med ett av mina ex däremot kunde ett vänligt "nej tack" här ha lett till en längre tjatkampanj (längre än vad ett samlag faktiskt tagit) och därefter i värsta fall det tunga dramaartilleriet i form av anklagelser om att jag inte älskar honom mer, smällda dörrar,prat om att göra slut, dra upp gammalt skit osv. (Hade det gällt en tjej kan du föreställa dig snyftanden i kudden och gnäll om varför hon är snäll och lagar din favoritmiddag när du inte uppskattar henne alls etc etc). Och både baserat på vad som folk skriver i tråden och på samtal med vänner etc så baserar jag att detta är ganska vanligt. Det är när man för att slippa den typen av beteenden, alltså ilska, surhet, mildare hot, sabotage av saker man planerat tillsammans eller bara långvarig tjatkampanj som "straff" för ett nej, ställer upp på sex fast man inte vill själv som jag är ute efter att diskutera. Inte när en partner viskar något snuskigt i ens öra och man ändrar sig från att inte vara sugen till att bli sugen.

Citat:
Ja det där med ömsesidighet är nog egentligen ganska viktigt för majoriteten av alla killar också. Sen tar ju drifterna överhanden ibland hos somliga.
Men jag tror ändå att mycket av tjatet ändå har en tanke från killens sida i botten om att hon kommer att gilla det om hon bara gav det en chans ist för att alltid vara så jävla "tråkig".
I såna situationer ligger det ju nästan garanterat nåt annat problem under, typ depression eller i värsta fall bara inkompatibel sexlust, men man kanske inte ser det eller vet hur man ska lösa det.

Sen det här med att ställa upp på grejer man inte gillar, det är ju liksom en fråga om rimlighet från bådas sida. Om min tjej bara kan komma i doggy men jag tycker det är lite äckligt att kolla ner i hennes rövhål (again Hypotetiskt med Stort H ) är det då rimligt att vi aldrig kör doggy och hon aldrig får komma, eller är det rimligt att jag tar mej i kragen?

Ja det är ju en möjlig förklaring att när kåtheten tar överhanden intalar sig killen att tjejen nog kommer gilla det om man bara sätter igång.

Vad som är rimligt i scenariot beror ju på hur stor din aversion mot doggy är. Om du känner att du för egen del både hellre slipper sex och att hon ska komma än att ha sex i doggy tycker jag absolut inte du ska ställa upp på det ändå. Om det däremot inte är din absoluta favorit men fortfarande "okej" så är det en annan sak. Sen ser jag nog det mer som hennes svaghet att inte kunna komma på något annat sätt än din svaghet att det finns en sexställning du inte gillar...

Citat:
Ok bara undrade då du låter lite som en sån tjej som berättar för killar att inga tjejer njuter av analsex nånsin, dvs har vissa moraliska förutsättningar kring vad sex dels måste vara, dels absolut inte får vara för att vara okej, oavsett vad de inblandade sjävla tycker.
Håller givetvis med om att det är b med förhållanden där den ena parten känner sej tvingad, men om det nu inte är så att man bara råkar ligga på helt olika nivåer sexualdriftsmässigt så kanske inte hela problemet ligger hos den som hela tiden vill, utan även hos den som _aldrig_ vill?
Är det verkligen killens fel att tjejen aldrig vill? Brukar ju vara populärt att skylla på att "lusten måste få ta tid" iofs.
Snackar nu om förhållanden obv

Men som sagt, tror att alla killar egentligen vill ha sex med en våt och villig tjej. Och att man genom tjat hoppas kunna få henne att knulla bort lite av sina komplex eller vad det nu är som gör att hon snear. Typ.

Jasså? Det tror jag väl inte, jag har inget emot analsex så länge förutsättningarna är okej som t.ex om jag får vara bunden och killen har vänligheten att avstå från någon uppvärmning Men andra tjejer får förstås föredra sitt analsex mer vanilj.

I den här tråden var jag inte i första hand ute efter att tala om för andra hur de ska ha sex utan att få svar på rubrikfrågan, som jag är genuint intresserad av. Då jag många gånger stött på (bland annat i tråden jag talar om i TS) att killar har en fast övertygelse om att kvinnor ska ställa upp fast de inte vill och ser detta som något eftertraktat och bra så gör det mig ärligt nyfiken angående deras tankar och känslor kring sådant sex. Detta då det för mig är fullständigt avtändande att ha sex med en man som inte vill.

Det framgår ju också i tråden att det finns flera män som tycker att sex med en tjej som inte är kåt och inte vill är bättre än med en villig tjej. Och om majoriteten inte vill att tjejer ska ställa upp mot sin vilja så är det i varje fall tydligen en stor minoritet som tycker att de ska det.

Det är nog oftast inte killens fel att tjejen inte vill. Oftast ligger det säkert hos tjejen. Men det betyder inte att det är något FEL på tjejen eller att hon har PROBLEM i någon objektiv bemärkelse. Det är inte fel på en för att man inte är kåt hela tiden eller för att man av olika skäl inte orkar ha sex vid vissa tillfällen. Jag tycker det är helt legitimt att gå ifrån en relation som man inte känner är sexuellt tillfredsställande (t.ex olika sexlust). Däremot tycker jag det känns taskigt att skuldbelägga en kvinna (eller man) och hävda att dennas sexualitet är problematisk och fel bara för att hon/han inte råkar ha lika stor sexdrift eller lika stor ork till sex som partnern. Jag tror inte direkt man blir kåt av det om man säger så.
Citera
2014-10-08, 19:56
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag har tänkt på denna tråden i flera dagar men inte kommit fram till vad TS menar. Om tjejen egentligen inte vill så kommer hon ju att hindra mig. Om tjejen däremot "egentligen inte vill men ok då" så vill hon ju, egentligen.

Det jag menar är när tjejen ställer upp på sex eftersom hon för tillfället känner att sex är mindre outhärdligt än den jobbiga reaktion hon kommer få av dig vid ett "nej tack".

Att du inte förstår vad jag menar då kan tolkas som

1. Du ser det som att tjejen vill ha sex om hon föredrar att ha sex före att du t.ex blir arg.

2. Du har aldrig oupphörligt tjatat på en tjej som inte velat ha sex, och inte heller "straffat" henne genom att bli sur, grinig, ställa in planer, osv när hon sagt nej. Därför kan du inte applicera situationen på ditt eget sexliv.
Citera
2014-10-08, 19:58
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Själv som man måste man ställa upp för att slippa allt tjat ibland
Smällar man får ta, det går relativt fort ändå
Citera
2014-10-09, 01:32
Medlem
ThomasCales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Med anledning av en annan tråd här i forumet och lite allmänna inlägg från killar/ män om att kvinnor bör "ställa upp" på sex trots att de inte har lust eller njuter av sexet, så blev jag lite nyfiken på att fråga:

Hur skulle det kännas att ha sex med en tjej som ni vet ställer upp fast hon egentligen inte vill ha sex med er?

Om man tänker sig att tjejen helt enkelt lägger sig på rygg, särar på benen, glor upp i taket och tänker på annat medan hon väntar på att ni ska bli klara, skulle ni kunna genomföra ett samlag då? Skulle det kännas bra efteråt i så fall?

Gör det någon skillnad om det är er flickvän, dvs någon som åtminstone ibland faktiskt vill ha sex med er, eller någon annan tjej som aldrig funnit er attraktiva, utan bara ställer upp på ett barmhärtighetsknull?

Om man tänker sig att det är en flickvän, tror ni att sexlivet kommer bli bättre eller sämre på sikt av att tjejen ställer upp på sex när hon inte vill och inte njuter?

Syftet med tråden är att undersöka hur vanligt det är att killar önskar att tjejer ska "ställa upp". (Givetvis inser jag att flashback inte är så representativt)

Jag hoppas att moderatorer kommer att hålla med mig att all diskussion om sexköpslagens vara eller icke vara är OT i tråden, därför ber jag er vänligen att ta era argument för lagliga sexköp till en av era andra 148 trådar i ämnet.

Tycker att båda borde vara aktiva, då blir det som bäst
Citera
2014-10-09, 01:43
Medlem
revodnebs avatar
Humm, vete fan om jag inte svarat i denna tråden förut, men... Om man är ett par så ställer man upp! Vill man inte det så kan man ju alltid gå vidare med någon annan. Visst jag kan känna lite ångest, emellanåt (jag är inte helt omänsklig), men då jag är en "rapist" så blir jag egentligen bara kåtare av situationen. Då det är min tur så brukar hon trigga mig på slutet, trots att jag kanske inte är helt hundra på det från början. När man tänker på det så finns det ju hundratals, kanske tusentals som inte ens får ligga, och här "tvingar" hon mig till det - kan det bli bättre?
Citera
2014-10-09, 09:48
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Det jag menar är när tjejen ställer upp på sex eftersom hon för tillfället känner att sex är mindre outhärdligt än den jobbiga reaktion hon kommer få av dig vid ett "nej tack".

Att du inte förstår vad jag menar då kan tolkas som

1. Du ser det som att tjejen vill ha sex om hon föredrar att ha sex före att du t.ex blir arg.

2. Du har aldrig oupphörligt tjatat på en tjej som inte velat ha sex, och inte heller "straffat" henne genom att bli sur, grinig, ställa in planer, osv när hon sagt nej. Därför kan du inte applicera situationen på ditt eget sexliv.
Både 1 och 2 är sanna (det är bara helt efterblivna människor som gör så). Men det var just 1 jag menade. Eftersom valet är mellan att ha sex eller att killen blir arg och att tjejen då väljer att ha sex, så innebär det att hon egentligen vill det, eftersom hon inte vill att han ska bli arg.

Om vi säger att hon egentligen inte vill, så kan vi nog säga att väldigt många människor hela tiden gör saker de egentligen inte vill. Jag vill egentligen inte dricka det kaffe jag gör, utan vill egentligen ha handbryggt kaffe serverat av två nakna tvillingsystrar i en guldkopp. Med två sugrör. Nä utan jag vill egentligen inte det för att det inte finns med i beräkningen. Alltså det vore ju kul men så kan man ju inte säga liksom.
Citera
2014-10-09, 09:58
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Både 1 och 2 är sanna (det är bara helt efterblivna människor som gör så). Men det var just 1 jag menade. Eftersom valet är mellan att ha sex eller att killen blir arg och att tjejen då väljer att ha sex, så innebär det att hon egentligen vill det, eftersom hon inte vill att han ska bli arg.

Om vi säger att hon egentligen inte vill, så kan vi nog säga att väldigt många människor hela tiden gör saker de egentligen inte vill. Jag vill egentligen inte dricka det kaffe jag gör, utan vill egentligen ha handbryggt kaffe serverat av två nakna tvillingsystrar i en guldkopp. Med två sugrör. Nä utan jag vill egentligen inte det för att det inte finns med i beräkningen. Alltså det vore ju kul men så kan man ju inte säga liksom.

Det är möjligtvis ytterst en filosofisk diskussion om innebörden av "vill". Men om man ska dra det du beskriver till sin yttersta punkt så betyder ju det att om en rånare bryter sig in och låter mig välja mellan att han ska skjuta min son eller mig, så betyder det att jag vill dö om jag väljer att han ska skjuta mig?

Du har ju hennes samtycke i det jag menar i den bemärkelsen att det inte är en våldtäkt, hon har gått med på att ha sex ja.

Det jag är nyfiken på i tråden är hur det känns för killen när han vet att skälet till att tjejen går med på sex inte är för att hon är kåt/attraherad/ute efter att njuta av knullet, utan att hon enbart söker slippa att du t.ex blir arg. Känns det likadant som sex där tjejen är kåt och gillar att ha sex med dig? Känns det på samma sätt efteråt som vid sex som tjejen också var sugen på?
Citera
2014-10-09, 10:26
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Det är möjligtvis ytterst en filosofisk diskussion om innebörden av "vill". Men om man ska dra det du beskriver till sin yttersta punkt så betyder ju det att om en rånare bryter sig in och låter mig välja mellan att han ska skjuta min son eller mig, så betyder det att jag vill dö om jag väljer att han ska skjuta mig?

Du har ju hennes samtycke i det jag menar i den bemärkelsen att det inte är en våldtäkt, hon har gått med på att ha sex ja.

Det jag är nyfiken på i tråden är hur det känns för killen när han vet att skälet till att tjejen går med på sex inte är för att hon är kåt/attraherad/ute efter att njuta av knullet, utan att hon enbart söker slippa att du t.ex blir arg. Känns det likadant som sex där tjejen är kåt och gillar att ha sex med dig? Känns det på samma sätt efteråt som vid sex som tjejen också var sugen på?
Vill du att din son ska dö eller? Självklart är svaret ja, om du nu inte får för dig att vilja försöka övermanna rånaren eller liknande.

Det känns ju definitivt bättre ju mer tjejen är med på det hela. Ju mer tänd hon är desto mer på blir man ju själv också. Men jag kan tänka mig, hypotetiskt, att om hon bara ligger där känns det ändå antagligen bättre än att gå iväg och runka (om det känns bättre så lär man ju göra det istället).
Citera
2014-10-09, 10:40
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Vill du att din son ska dö eller? Självklart är svaret ja, om du nu inte får för dig att vilja försöka övermanna rånaren eller liknande.

Det känns ju definitivt bättre ju mer tjejen är med på det hela. Ju mer tänd hon är desto mer på blir man ju själv också. Men jag kan tänka mig, hypotetiskt, att om hon bara ligger där känns det ändå antagligen bättre än att gå iväg och runka (om det känns bättre så lär man ju göra det istället).

Okej men då använder/tolkar vi ordet "vill" olika helt enkelt. I just ovan nämnda scenario blir ju din tolkning märklig kan jag tycka eftersom dådet då övergår från ett mord till "aktiv dödshjälp" eftersom ju rånaren bara dödade en person som själv önskade att få dö.

Tack för svar, i övrigt.
Citera
2016-06-24, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltSVENSKman
Jag blir extremt upphetsad av det. Att hon har viljan att ge mig hennes kropp för mina behov när hon inte har ett sexhumör. Det är en riktig kvinna som känner sig underlägsen. En riktig hemmafru.

Alltså, det där låter väldigt dumt, med tanke på att män i dagens läge verkar vilja ha hemmafruar, och säger att kvinnor skulle må mycket bättre om de är hemma med sina barn och undrar varför kvinnor inte vill det.
För att i nästa andetag få det att låta som att vara hemmafru är dåligt.
Det verkar som att du försöker provocera med den sista meningen?
Citera
2016-06-24, 12:01
Medlem
mhns avatar
Sex är helt värdelöst för mig om tjejen ställer upp för att "vara schysst" eller för att slippa tjat. Jag vill att hon ska njuta och vara kåt när vi har sex. Sex ska vara en njutning för bägge, inte som att gå till jobbet och ha det tråkigt.
Citera
2016-06-24, 14:50
Bannlyst
Man utgår alltid ifrån att tjejen inte vill ha sex eller vill ha sex väldigt sällan. Så jag bryr mig inte. Det är henne problem om hon inte vill ha sex med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in