Tjena

kockar och matkunniga
Vet inte om det blir bra men funderade på en ny variant av korvstroganoff om vi kan kalla den så
Varor som jag bara spontat tänkte på jag ville sätta ihop som kanske känns rätt enligt mig men skulle gärna vilja ha kommentarer på vad som inte går bra ihop eller kan ersättas eller tas bort. Men vill göra en riktigt mustig och smakrik stroganoff är tanken med dessa varor
Det jag vill ska ingå preliminärt är :
1 - 3 olika kryddiga korvar (grillkorvar som man slanter ner) chorizo, kabanoss osv
vilka tre tycker ni?
2 - bacon klippt och stekt
3 - stekt svamp
4 - sen tom så mycket som 5 lökar plus dill :
vit, gul, purjo, röd samt gräslök (funkar gräslök?)
5 - sen dill
6 - tomatpure och chilisås (ev mild eller mellan)
7 - Sen tom 3 olika paprikor som är inte starka, dvs dom vanliga som jag tärnar fint :
röd, gul, grön
8 - Sen både mjölk, grädde och creme freishe
9 - Sen ev sälta ochså? dijonsenap, kalvfodn och worcehtersås
10 - vitpeppar och svartpeppar ?
11 - ev örter, vilka? oregano, basilika, timjan ?
... 11 punkter alltså, snälla hjälp mig nu hur jag ska få ihop denna kombo i ordning och om det kommer gifta sig bra och om ni är så proffsiga att tom ang mäng dl, ml gram så blir jag grymt överraskad om detta kan bli riktigt gott eller inte beronde vad som passar?
Jag inser ju att såsen behöver ev mer tid med alla grönsaker i utan korven i såsen så vilka tider där ??men samtidigt vill man kanske att kryddkorvarna ska ta smak i såsen genom att puttra under lock efter lätt ha brynt dom i 10 min men då kanske löken blir allt för sladdrig osv..
Tacksam över hur ni skulle laga denna rätt som rolig stroganoff
PS. Jag är långt ifrån duktig i köket att sätta iaf ihop egna skapelser