2013-09-14, 03:08
Medlem
Accretions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Suck..här sitter man uppe till efter tre på natten och groggar trots att jag tänkte skärpa till mig?

Är jag patetisk? Ja, lite. Men samtidigt; jag gör inte detta av lathet. Jag har någon mental sjukdom, det är ju helt uppenbart.

Okej, jag ska inte klaga. En del förslag har kommit in. Dessa beaktas. Finns det fler som kommer på idéer så skriv gärna här.

Nu dricker jag lite sprit o tar några Apodorm och går till sängs.

Ah men fan jag sitter också här och dricker i min ensamhet och har gjort sen klockan 17 idag.
Alkohol i ensamhet är ibland skönare än med sällskap. Sätta på en go film, dra en runk. Spela lite skräckspel och livet känns bra.

Det är sen när jag vaknar upp lite senare idag, nykter, som jag inser att livet suger
Citera
2013-09-15, 08:15
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Ja, jag sysslar dagligen med meditationsförsök.

Kan du, väldigt basic, tala om hur man gör? Jag brukar bara vara stilla och försöka "vara bredvid" mig själv. Eftersom jag har nått så dåligt resultat i meditationen så planerar jag att börja läsa böcker i ämnet.

Ska gå till bibblan i morgon om jag nu inte försover mig på grund utav alkoholen.

Tack för tipset!

Läs denna http://markmanson.net/meditation

Sen ett konkret tips: Räkna dina andetag i huvudet. Börja om räkningen från ett igen varje gång en tanke dyker upp. Bli inte sur på dig själv när det händer. I början kommer man sällan förbi 2-3 under hela meditationen. När man blir lite bättre på det kommer man ofta upp till 10. Sen när man faktiskt kan det ordentligt behöver man inte börja om räkningen mer än nån enstaka gång i början av sessionen.

Seriöst, meditation är en av de bästa, mest naturliga verktygen som finns för att förbättra en psykiska hälsa. Det är underskattat.
Folk som inte prövat det eller inte lyckats med det fattar inte alls magnituden av den psykoaktiva effekten. Jag har brukat väldigt mycket cannabis i mina dagar (aldrig dagligen dock) och kan säga att en lyckad meditations-session har mer effekt på ditt psyke än en fet spliff har (på väldigt olika sätt förståss).
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in