2013-09-13, 00:58
Medlem
Jag behöver ett tal-text program som funkar på engelska, helst ett som man kan träna sin egen röst på för bättre effektivitet, problemet är att programmet behöver kunna följande:

* Börja spela in när visst kodord hörs
* Sluta spela in när det varit tyst en stund
* Kunna spara texten i en text fil som man valt

Har letat för detta överallt jag själv kan komma på, men utan resultat, hoppas någon här vet, jag använder windows XP
Citera
2013-09-27, 15:39
Medlem
Kom igen, någon måste väl veta :/ Behöver verkligen detta program
Citera
2013-09-27, 16:09
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAUsername
Jag behöver ett tal-text program som funkar på engelska, helst ett som man kan träna sin egen röst på för bättre effektivitet, problemet är att programmet behöver kunna följande:

* Börja spela in när visst kodord hörs
* Sluta spela in när det varit tyst en stund
* Kunna spara texten i en text fil som man valt

Har letat för detta överallt jag själv kan komma på, men utan resultat, hoppas någon här vet, jag använder windows XP

Dragon Dictate, eller vad det nu heter just idag. Har ägts av flera olika företag genom åren, jag testade det redan för 17-18 år sedan, var ok redan på den tiden.
http://www.nuance.com/for-individual...r-pc/index.htm
Citera
2013-09-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexasSwede
Dragon Dictate, eller vad det nu heter just idag. Har ägts av flera olika företag genom åren, jag testade det redan för 17-18 år sedan, var ok redan på den tiden.
http://www.nuance.com/for-individual...r-pc/index.htm
Mhm,den där som jag spendera en lång tid med att försöka avinstallera.

Det verkar som man måste ha uppe en text fil hela tiden, jag vill kunna styra datorn med ett program jag har, det programmet läser av en text fil vilket måste skapas av detta speech program, frågan e om det är möjligt, och isåfall hur?
Citera
2013-09-30, 22:56
Medlem
Jag hittade windows egna talk to text och bestämde mig för att testa den. I efterhand kan jag inte rekommendera den men här är iallafall resultatet av när jag (långsamt) rappade Fresh Price Introt..

"Now this is the story all about how all my life conflict turned upside down and not like to take and managers say the right gear to tell you how long can the peninsula town called the layer

in West Philadelphia born and raised on the pit playground where I spent most of my days Sheila noll Max and relax and all: all should and song B ball outside of the school and a couple of guys they were up to no good start of making trouble in the neighborhood the kan one little Fi to my mom kanske rensat you move into your EN seen on: Bel air

a whistle for a cat that when it came near the license plate that fresh in and I sin and Mer if anything I could say this cab was a rare but I thought not forget your home’s the Bel air

a pulled up to a house about seven or eight ni Il to the cameo homes Melanie Leder looked at my kingdom I was finally dare to sit on my fellow mesta for prince of Bel air same document"

Citera
2013-10-01, 10:32
Medlem
sperrmans avatar
testa textaloud
Citera
2013-10-03, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersdrake
Jag hittade windows egna talk to text och bestämde mig för att testa den. I efterhand kan jag inte rekommendera den men här är iallafall resultatet av när jag (långsamt) rappade Fresh Price Introt..

"Now this is the story all about how all my life conflict turned upside down and not like to take and managers say the right gear to tell you how long can the peninsula town called the layer

in West Philadelphia born and raised on the pit playground where I spent most of my days Sheila noll Max and relax and all: all should and song B ball outside of the school and a couple of guys they were up to no good start of making trouble in the neighborhood the kan one little Fi to my mom kanske rensat you move into your EN seen on: Bel air

a whistle for a cat that when it came near the license plate that fresh in and I sin and Mer if anything I could say this cab was a rare but I thought not forget your home’s the Bel air

a pulled up to a house about seven or eight ni Il to the cameo homes Melanie Leder looked at my kingdom I was finally dare to sit on my fellow mesta for prince of Bel air same document"

ja den är inte den bästa
Citera
2013-10-03, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sperrman
testa textaloud
Frågan gällde talk to text, inte tvärtom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in