Citat:
Ursprungligen postat av
Hallandsbrigaden
Jo det stämmer säkert, men det är ingenting fel med att vilja bevara saker som de en gång var. Om vi värnade Folkhemmet till samma nivå så hade vi sluppit all skit som massinvandringen för med sig. Med andra ord så hade Sverige i sin helhet mått bättre om fler var "inavlade WT-rednecks", som blattevurmare ofta väljer att kalla oss landsbygdsboende SD-/SvP-sympatisörer.
För att hålla samhällets båt på rätt köl så krävs det ett tjog bakåtsträvare och ett tjog framåtsträvare, men inte två tjog av varken eller...
Jag är inte helt säker på att de som blev tvångssteriliserade eller lobotomerade skulle hålla med om att folkhemmet var bättre, men du pratar ju om "Sverige i sin helhet" och jag får väl anta att utstickande personer inte ingår i den definitionen.
Saken är den att vi inte kommer kunna återgå till det som var eftersom tekniken inte tillåter det. Folkhemmets monokultur byggde på att den svenska staten kontrollerade informationsflödet och kunde fortsätt med sin folkuppfostran ostört. Detta skulle inte vara möjligt idag, när vi har kontakt med omvärlden och en rad olika alternativa sätt att se på världen. Skulle den svenska befolkningen som en helhet, numera fullt medveten om att det finns en hel värld utanför Sverige, vilja återgå till någon sorts Leave It to Beaver-tillvaro? Nej, det är nog de landsbygdsboende SD-/SvP-sympatisörerna rätt ensamma om.
Men men, nu har vi gått väldigt OT, om vi skall fortsätta diskutera folkhemmet kan jag gärna fortsätta via PM. Vi verkar ju i alla fall ha nått någon sorts konsensus om att det finns likheter mellan amerikanska rednecks och fundamentalister i tredje världen, även om vi inte verkar vara helt överrens om huruvida det skulle vara något fel på dessa personer eller inte.