Hmm, det där med partitionen har jag inte provat. Lät intressant det där med register också. Jag har provat allt man kan göra med boot meny och "bios"-grejen och jag har disableat allt sånt där som man ska disablea men ingenting fungerar.
Jag installerade ubuntu från windows-skrivbordet, men det resulterade i att ubuntu inte fungerade alls - fast man kunde åtminstone välja 2 OS när man startade datorn.
Saken är den att när jag trycker i mitt usb-minne med ubuntu så startar inte datorn alls. Då stannar den bara vid startskärmen och vägrar gå någonstans för den känner väl av att jag är på väg att byta OS. Jag kollade även det där med Fedora, men min dator verkar inte kunna boota från usb även om jag har satt inställningarna på att den ska göra det. När jag hade min USB-sticka med Fedora i så kunde jag åtminstone köra datorn som vanligt utan att den stannade vid starten som den gjorde när jag hade ubuntu-stickan i.
Att skapa en partition borde väl därmed inte hjälpa i mitt fall? Det bästa vore om man kunde mixtra med registerfiler och få bort hela skiten på något vis
Man kan väl säga att den här snubben har precis samma dator och precis samma problem som jag:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopi...8606eedc331b5c