Ja fick hem detta i brevlådan och så hade jag lite besök hemma. Lite folk som blev lite för fulla o polisen kom o kolla igenom lägenheten osv o hittade min påse. Jag tog ansvar för det och dem trodde väll antagligen det var kokain villket jag sa det inte var. jag sa att det vaar ett lagligt ämne osv. Så dem skickar de på analys nu. vad bör jag förvänta mig, stora grova böter eller vad?
Nej, eftersom att det är lagligt, kommer de endast att beslagta det. Du kommer inte att få någon påföljd. Se dock till att vara ren från olagliga substanser, för säkerhets skull.
Kommer jag kunna få tillbaka det. Hur lång tror ni detta tar. Hände mig i fredags
Nej. Polisen har relativt nyligen fått befogenheter att beslagta substanser som "troligtvis kommer att narkotikaklassas", och som de anser att man kommer att "missbruka".
Tackar för dina snabba svar o din kunskap.
Hur ser det då ut med att sälja detta liksom. funderar ju på att ta hem igen. hann inte njuta av de alls.......
bör vara lagligt så länge då väll?
Som du ser beslutades det om att klassa substansen igår.
Således borde det ta någon månad eller mer innan substansen blir olaglig. Det krävs ett regeringsbeslut.
Så dom har nya regler nu om substanser kommer ihåg när jag blev tagen med cirka 6g rökmix men, dom beslagtog allt min fick tillbaka allt när dom såg att det inte var narkotika klassat efter analys
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!