• 1
  • 2
2013-09-11, 15:12
Medlem
Under avatarerna ser jag ibland ordet "Avstängd" där det normalt står "Medlem".
Likafullt är medlemmen ifråga inte avstängd - verkar det som i alla fall.

Klart att vederbörande kan ha blivit avstängd mellan den tid han/hon skrev inlägget till jag läser det. Men ibland handlar det om 10-15 minuter och jag ser inget om att han/hon blivit avstängd bland Nya ämnen.

Undrar alltså: När det står "Avstängd", är vederbörande verkligen avstängd eller är det vajsing på funktionen?
Citera
2013-09-11, 15:13
Medlem
kinesarsles avatar
Tror det kan ta ett dygn innan det går igenom.
Citera
2013-09-11, 15:13
Medlem
Torps avatar
Kontrollera mot detta forumet för att se om det är vajsing:

https://www.flashback.org/f123

Edit: Jag har för mig att magin i databaserna sker nattetid, kanske måste gå över natten innan sådant verkställs.
Senast redigerad av Torp 2013-09-11 kl. 15:15.
Citera
2013-09-11, 15:25
Medlem
CommonSenses avatar
kan det inte vara så att så länge man är online så kan man skriva tills man loggar ut? för att sen bli avstängd
Citera
2013-09-11, 15:28
Medlem
Fenergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
kan det inte vara så att så länge man är online så kan man skriva tills man loggar ut? för att sen bli avstängd

Nej, blir man avstängd får man bara upp ett meddelande om det när man försöker posta.

Man kan dock först få en tempban innan man blir avstängd "på riktigt". För moderatorerna överlägger ju avstängningar med varandra innan dom går igenom.
Citera
2013-09-11, 15:29
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense

Skulle det vara så , då loggar man aldrig ur på ett halvår
Citera
2013-09-11, 15:33
Medlem
Fenergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaCiteraMigTack
Skulle det vara så , då loggar man aldrig ur på ett halvår

Hur ska det gå till? Man loggas ju automatiskt ut efter ett tag. Knappast så att man ständigt kan vara aktiv i flera månader.
Citera
2013-09-11, 15:38
Medlem
Citat:
Jag har för mig att magin i databaserna sker nattetid, kanske måste gå över natten innan sådant verkställs.
Antagligen är det ett tidsinställt Cronjob som sköter om det.
Citera
2013-09-11, 15:44
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt

Undrar alltså: När det står "Avstängd", är vederbörande verkligen avstängd eller är det vajsing på funktionen?

Är man avstängd så är man det och kan inte göra något på forumet.
Det kan se ut som om man är online i profilen eftersom man kan logga in men man når bara en ruta där det står att man är avstängd,orsak och en tidsangivelse.
Citera
2013-09-11, 16:23
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenergan
Hur ska det gå till? Man loggas ju automatiskt ut efter ett tag. Knappast så att man ständigt kan vara aktiv i flera månader.
Det är ganska lätt att se till att ett script håller en inloggad.
Citera
2013-09-11, 18:46
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Nej, blir man avstängd får man bara upp ett meddelande om det när man försöker posta.

Man kan dock först få en tempban innan man blir avstängd "på riktigt". För moderatorerna överlägger ju avstängningar med varandra innan dom går igenom.
Nej. Är du avstängd når du inte ens inläggsrutan eller någonting alls. Du ser om sagt din avstängningsinfo och inget annat. Och nej, man blir inte låtsas-/temporärt avstängd innan man blir avstängd.

Citat:
Jodå, jag har inte loggat in på hur länge som helst. Finns ju en kryssruta för "kom ihåg mig" eller vad det står, så behålls inloggningen. Lagras in en cookie vad jag minns som förvisso bör ta slut förr eller senare. Men det var flera månader sedan jag senast skrev in mitt lösenord på min dator.
Citera
2013-09-11, 21:50
Medlem
Haubits77Bs avatar
Kanske fel tråd att ställa följande fråga, men passar på istället för att starta ny tråd:
Är det månne så att Admin kan "skoja till det" när det gäller just dessa rader under avataren? Epost72, exempelvis, har ju titeln ÖVERÅRIG, och sedan har jag sett "waiting for email confirmation" på användare med tresiffriga postade inlägg...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in