• 3
  • 4
2013-09-14, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Hur kan någonting komma ur ingenting?
Nu är jag jävligt full efter en lång fest, men jag ska försöka mig på detta. Kort och gott så kan vakuum tolkas som ingenting om jag inte missuppfattat hela skiten.

I universum så kan man enkelt säga att allt som har + måste ha ett motsvarande -.
Den kosmologiska konstansen är ett exempel på när ingenting faktiskt är "någonting" som (den kosmologiska konstanten (som Einstein sa vara sitt största misstag, men nu enligt alla möjliga experiment verkar ha haft rätt i) trycker bort allting i en accelererande kraft).

För att förenkla det hela så kan man säga att vakuum är ±0. Att dela upp vakuumet i + och - vore att skapa någonting ur "ingenting". Detta stödjs i och med faktumet att allting tycks ha en motsvarande motsats

Är detta en argumentation för/mot någonting? Vad?
Senast redigerad av Daudodidi 2013-09-14 kl. 04:14.
Citera
2013-09-14, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Gud skapade oss. Gud gav oss föda. Gud vill att vi alla ska leva ett rättvist liv, men vi människor vill inte lyda Gud. Därför blir Gud arg ibland och straffar oss med att få otur i små samanhang.
På senare år har vetenskapsmännen bevisat att Gud inte fanns. Religion och vetenskap går inte hand-i-hand, och ändå så är det så många präster som påstår det. Det är ett mysterium.

Universum är inte mara eller sat.
Universum är en bild. som kan tolkas som mara eller sat.
Citera
2013-09-14, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Hur kan någonting komma ur ingenting?

Allting och ingenting existerar egentligen inte. Det är bara påhittade (samtidigt som de är sanna) begrepp så vi ska ha något som vi kan relatera till. En trygg verklighet skapad av vår egen hjärna.

Så i "ingenting" finns "allting", och allt där emellan. Det finns ingen början, det finns inget slut.
Men det går att uppleva illusionen av en början och ett slut, så det finns ju ändå till en viss del.

Så universum kan ha skapats från 0, eftersom allting redan existerar i den nollan.
Svårt att förklara bättre i text!

Till Daudodidi: Filosofera vet jag att du kan, men det jag menade var att du kanske inte borde låta vetenskapen begränsa så som den verkar göra. Sätt din logik före vetenskap! Du gör helt rätt så som du gör just nu och du har rätt i vad du säger. Men följ din egen hjärna, inte vetenskapens. Vetenskapen begränsar dig, din hjärna begränsar dig INTE.
Den vet allting du behöver veta. Du är inte medveten om allt just nu, men allt som finns att veta existerar i din obegränsade hjärna. Så sök svar inom dig själv hellre än genom vetenskapen.
Påstår inte att vetenskapen är helt värdelös, men du fattar min poäng, även om du kanske inte håller med mig.

Jag menade inte att det jag säger är sant, bara att det är min uppfattning.

Kul att du kollade på klippet iallafall, men synd att du inte såg det jag ville du skulle se. Men om du funderar vidare på det här så kom ihåg guds första ord i början av hans skapelse: "Låt det bli ljust".
Senast redigerad av Shamas 2013-09-14 kl. 07:12.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in