• 1
  • 2
2013-09-10, 19:37
Medlem
Det tror jag r en vanlig fundering och sann upplevelse..

Varfr trivs vi inte?
Citera
2013-09-10, 19:49
Medlem
Temporarias avatar
Det kan bero p olika anledningar, t.ex. dligt sjlvfrtroende, man passar inte in, oknd milj, man knner ingen.

Du fr utveckla din trdstart, om du vill att trden ska leda ngon vart
Citera
2013-09-10, 19:56
Medlem
vonejehorns avatar
man trivs inte nr man inte nr sina ml.
T ex om man staratr en trd och alla tycker den r skit.
Alla knner igen vem som skriver och man frstr att man inte r gillad.
Citera
2013-09-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporaria
Det kan bero p olika anledningar, t.ex. dligt sjlvfrtroende, man passar inte in, oknd milj, man knner ingen.

Du fr utveckla din trdstart, om du vill att trden ska leda ngon vart

Jag tycker ditt svar gav en del bra svar.
Jag vill inte utveckla trden till ngot, den var enkel i sin frga med pstende.
Citera
2013-09-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonejehorn
man trivs inte nr man inte nr sina ml.
T ex om man staratr en trd och alla tycker den r skit.
Alla knner igen vem som skriver och man frstr att man inte r gillad.

Vad hnder om man inser att man inte r gillad?
Jag trivs med denna typ av frgor som jag frgat mig hela livet.

Varfr trivs vi inte ?
Mnga trivs inte.
Citera
2013-09-10, 20:10
Medlem
Vi har tappat kontakten med vr sjl. Nr man p riktigt finner sig sjlv s tror jag snt slutar att existera.
Citera
2013-09-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Vi har tappat kontakten med vr sjl. Nr man p riktigt finner sig sjlv s tror jag snt slutar att existera.

Intressant svar.

Du pstr att man inte existerar utan andra...
Jag hller helt med dig i det.
Citera
2013-09-10, 20:50
Medlem
Mycket vill ha mer. Vi vill ha mer. Det r brttom. Snabbare. Bttre. Snyggare.
Hets och stress. Aldrig bra nog.
Tror inte det r mnga som stannar upp, ser sig omkring o njuter av det dom har och allt bra i deras liv.
Citera
2013-10-29, 14:07
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peertop
Vad hnder om man inser att man inte r gillad?
Jag trivs med denna typ av frgor som jag frgat mig hela livet.

Varfr trivs vi inte ?
Mnga trivs inte.

Jag kan sga rakt av att jag inte trivs. Men med vad trivs jag inte med d? Det kan jag faktiskt inte svara p, har bara en knsla som sger att jag ej trivs i vardagen..

Hur ska jag ndra p det frgar jag mig sjlv - det r du som bestmmer hur din egna vardag ska se ut!
Men ja kan inte ndra mitt tanke sett.
Tror att det r ngot jag saknar som fr mig att inte trivas..
Vad saknar ja d, Lycka!
Citera
2013-10-29, 14:41
Medlem
Jag har under strre delen av mitt liv knt att det fattas ngot. Och jag r en bit ver 30 r. P senare r har jag verkligen frsttt den gamla klyschan i att "du inte kan finna lyckan utanfr dig sjlv". Varken flickvn, familj, vnner, alkohol, sex, spel, pengar eller fan vet vad kan gra mig hel.
Jag slutade jaga (jag gav upp p ett stt) och nu har jag strre frid i sinnet n p mycket lnge.
S mitt bsta rd r att "ge upp" . Acceptera verkligheten precis som den r.
Det r vl lite Buddhistiskt antar jag men det hnde verkligen grejor med mig nr jag kom till den insikten.
Citera
2013-10-29, 19:01
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Jag har under strre delen av mitt liv knt att det fattas ngot. Och jag r en bit ver 30 r. P senare r har jag verkligen frsttt den gamla klyschan i att "du inte kan finna lyckan utanfr dig sjlv". Varken flickvn, familj, vnner, alkohol, sex, spel, pengar eller fan vet vad kan gra mig hel.
Jag slutade jaga (jag gav upp p ett stt) och nu har jag strre frid i sinnet n p mycket lnge.
S mitt bsta rd r att "ge upp" . Acceptera verkligheten precis som den r.
Det r vl lite Buddhistiskt antar jag men det hnde verkligen grejor med mig nr jag kom till den insikten.

Jag hller med. Att ge upp behver dock inte innebra att man slutar leva sitt liv eller att man slutar arbeta mot sina ml i den yttre vrlden, det innebr helt enkelt att man - som du sger - accepterar det som r istllet fr att vara besatt av tankar om att allting borde ''vara annorlunda'', att uppn ett inre tillstnd som prglas av passivitet, accepterande.
Genom att sluta benmna de yttre omstndigheterna som bra eller dliga och drmed fredra vissa omstndigheter framfr andra accepterar man helt enkelt alla omstndigheter som de r - i den mn man frmr - och p s stt uppnr man ett tillstnd av inre frid, icke-motstnd.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2013-10-29 kl. 19:04.
Citera
2013-10-29, 23:55
Medlem
Jimbos avatar
Trivsel r ett knslolge som speglas gentemot vr omgivning och ju mer vi pverkas av bilden av vad lycka, framgng, krlek etc ska vara, desto mer infinner sig knslan av att ngot fattas oss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in