2013-09-09, 20:34
Medlem
Torps avatar
Hejsan! Jag innehar en stycket SteelSeries Sensei som i sig fungerar utmärkt. Dock så kan jag inte få igång mjukvaran SteelSeries Engine med vilken jag kan konfigurera musen lite mer som jag vill. När jag försöker starta programet så får jag i 100% av fallen "SteelSeries Engine has stopped working" direkt. Jag har googlat runt om det här problemet och att programet kraschar verkar inte vara ovanligheter, dock har inga lösningar jag funnit fungerat.

Jag har testat firmwarefixen från steelseries hemsida, har den senaste versionen av ss engine, sitter på Windows 7 64-bit (english, helt uppdaterat). Såvitt jag vet så sitter jag även på uppdaterat .NET v4.

Mina funderingar går i att felet är .NET-relaterat, men jag har installerat om även det utan framgång. Vet att det strulade förr med 64-bitsystem, men det skall vara löst såvitt jag förstår det. Jag har även testat att köra programet i kompabilitetsläge för XP och Vista. Är självklart administratör och programet startas som detta. Har inga gamla musdrivrutiner som kan bråka. Testat flera olika USB-portar. Säkert glömt något mer jag gjort men nu sinar idéerna... Postar crashdumpen nedan.

Är det någon som kan hjälpa mig att knäcka denna tankenöt?

Kod:
Description:
  Stopped working

Problem signature:
  Problem Event Name:	CLR20r3
  Problem Signature 01:	steelseriesengine.exe
  Problem Signature 02:	2.8.59.30483
  Problem Signature 03:	51e01944
  Problem Signature 04:	PresentationFramework
  Problem Signature 05:	3.0.0.0
  Problem Signature 06:	5167b4d1
  Problem Signature 07:	6263
  Problem Signature 08:	e1
  Problem Signature 09:	System.Windows.Markup.XamlParse
  OS Version:	6.1.7601.2.1.0.256.48
  Locale ID:	1053
Citera
2013-09-09, 21:46
Medlem
Torps avatar
Ser ju att jag placerat tråden fel. Programvara - Windows låter rimligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in