2013-09-09, 14:57
Medlem
Från vilken vecka kan man se att nån är gravid, generellt sett alltså?

Syns det from vecka 17/18 i normala fall?
Citera
2013-09-09, 15:16
Medlem
Med eller utan kläder?
Citera
2013-09-09, 15:17
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Det är helt individuellt, går inte att säga att man kan se det från någon särskild vecka.
Citera
2013-09-09, 15:26
Medlem
Med kläder på.

Jag omformulerar frågan, från när blir det svårt att dölja att man är gravid? När börjar andra märka det utan att man själv försöker dölja det?
Citera
2013-09-09, 15:29
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melodyman
Med kläder på.

Jag omformulerar frågan, från när blir det svårt att dölja att man är gravid? När börjar andra märka det utan att man själv försöker dölja det?

Nja, kring 3-4 månaden någonting. Det beror helt på hur man ser ut, om man sedan innan är smal eller lite tjock och så vidare.
Citera
2013-09-09, 15:38
Medlem
Vid 17-18 veckor kan många fortfarande dölja det med kläder. Inte alla säkert, men många. Däremot syns det nog på tjejen när hon är naken, om man vet hur hon såg ut innan hon blev preggo. Man behöver ju inte ha fått en tydlig gravidmage än, utan ser kanske bara lite tjockare ut än vanligt...
Citera
2013-09-09, 15:41
Medlem
Finns personer det inte syns på alls.
Citera
2013-09-09, 16:20
Medlem
Beror ju på.... Hur väl man känner personen, vilken ursprunglig kroppsform och klädsel.

En relativt smal person med halvtighta kläder , som du känner väl å vet hur den sett ut tidigare... Börjar du tycka ser plufsig å annorlunda ut redan v 13 typ. ( men du vågar nog inte fråga... Det kan ju i det läget också bara va chips å choklad...)

En tjockare person som du inte träffar så ofta och alltid har tjocka huvtröjor, fleecejackor kan du missa det på i vecka 27...

Men.... Typ runt vecka 20 +- ca3 v börjar det normalt sett bli uppenbart att det är en gravidmage på normalviktiga i normala kläder. Skulle jag säga... Sen beror det givetvis på hur uppmärksam/ouppmärksam betraktaren är också och det går givetvis att dölja magen ett par veckor extra med kläder respektive framhäva den tidigare om så önskas
Senast redigerad av Siaso 2013-09-09 kl. 16:24.
Citera
2013-09-09, 17:17
Moderator
VitKallas avatar
Beror helt på hur damen ifråga var i kroppen innan och hur hennes livmoder bla ligger.
Jag har alltid fått mage tidigt, men det är skillnad på att se någon naken och någon med kläder på.
Citera
2013-09-10, 12:03
Medlem
Tack för bra svar.

Klart det beror på, och inte finns nåt exakt svar, alla är vi olika.

Men ni har gett riktigt bra och seriösa svar.

Tack så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in