2013-10-01, 10:21
Medlem
henki420s avatar
Jag måste dröja mig vid motivbilden lite till. Kan det vara så att tjejerna har sagt att det är pedofil-torskar som ska få sig en läxa?
Nu fungerade inte BO som de tänkt. Han var för stor och stark för dem. Det enda sättet att stoppa honom var med kniven.

Onekligen saknar vi mycket relevant information.
Citera
2013-10-01, 10:46
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Jag måste dröja mig vid motivbilden lite till. Kan det vara så att tjejerna har sagt att det är pedofil-torskar som ska få sig en läxa?
Nu fungerade inte BO som de tänkt. Han var för stor och stark för dem. Det enda sättet att stoppa honom var med kniven.

Onekligen saknar vi mycket relevant information.
Bra teori.
Den ligger inte högst på min lista men den är inte uppåt väggarna.

Dock fritar det inte från ansvar. Man kan inte bara gå efter vad andra påstår.
Citera
2013-10-01, 11:34
Medlem
Minimois avatar
Ligan kan ha kartlagt offrens ekonomiska situation. Det var min tanke utifrån flotta adresser hos flera målsäganden. Deras tanke kan ha varit att männen var mindre villiga att anmäla då och den ekonomiska förtjänsten för ligan var, förstås, större. Mordoffret exkluderat, han var skriven hos sin mamma i en förort, och utåt sett inte "tät".
Citera
2013-10-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det stämmer. Nu har tre målsägare fått biträde. En drabbad har tillkommit. Två häktade har gått med på förlängning utan ny förhandling (tjejen och balten).

Vad innebär det?
Och ni som är mer insatta i sådana rättsprocesser, vad är nästa steg och när får man veta mer?

Om det är sant att förskolor inte kollar registerutdrag på alla brott- det är hemskt och jag undrar varför det inte är skandal. Skrämmande att vem som helst får ta hand om barn utan utbildning, och möjligen även med skumt bakgrund. Vem som helst som inte har visats vara pedofil eller mördare?
Citera
2013-10-07, 20:26
Medlem
Minimois avatar
Alla fyra häktade har gått med på förlängning utan omhäktesförhandlingar.

Som någon tidigare skrev är det bara vid anställningens start som personer behöver visa upp belastningsregister, och endast några brott diskvalificerar för arbete inom barn- och skola. Vem som helst inser olämpligheten av att ha dömts för inblandning i rån på kvällstid och förväntas lära dagisbarn rätt och fel dagtid.
Citera
2013-10-15, 16:31
Medlem
Pekabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seherah1
Rokas är en kille som jag hängde med när jag va yngre. Helt chockad fan... Han har alltid varit lite mesig och snäll...

Sen funderar jag fortfarande på hur killen kan ha legat i skogen i dagar utan att hunden inte reagerat.
Kompisens hund reagerade först samma dag som han hittades, vid 1 tiden...

Också helt chockad.. Arbetade med honom under ett par månader. Sjukt trevlig och snäll kille!
Citera
2013-10-21, 07:26
Medlem
lilleriss avatar
Killarna i tråden ser ut att ha ett någorlunda ordnat liv "på ytan". Tjejerna?
Någon som vet hur det går för den tjej som inte häktats? Vad händer med henne just nu? Förmodligen inte så tuff utan sin coola vän i häktet.
Någon som vet mer om den häktade tjejens uppväxt? Var och när gick det j-a snett? Vilka skolor, föräldrar, vänner, socialkontor har inte förstått allvaret? Har hon lyckats dupera alla? Fanns det verkligen inga tecken på att det skulle sluta så här illa? Har alla förstått men gett upp? Är det sk "resurser" som saknats?
Så förbannat tragiskt för NU går det åt resurser in mass.... fast från ett annat konto kanske!!?
Citera
2013-10-25, 06:37
Medlem
lilleriss avatar
Någon som vet mer? Vad händer?
Citera
2013-11-06, 09:42
Medlem
HBOLLs avatar
Verkar lugnt, dom mår förmodligen skit efter att spliff röken lagts sig.
Citera
2013-11-21, 08:15
Medlem
Minimois avatar
Idag ska åtal väckas.

Efter att ha stött på fler kriminella barnskötare i andra mordtrådar undrar jag hur länge de två i detta fall har arbetat inom barnomsorgen? T ex den mördade Elias från Södertäljenätverket hade skaffat sig jobb på förskola inför gangstermålet - enligt uppgifter i tråden "för att ha bättre förutsättningar i rättegång(arna)". Kan det vara en orsak? Lätta jobb att få om du inte har grövre brott i registret och därmed kan kriminella visa upp en vit inkomst och ett gulligt liv med småbarn?

Även om det kan vara ett slitigt arbete reagerar en hel del med att tycka att manliga barnskötare är så där lite smått bedårande. Typ att de gör det av ett genuint engagemang för knottarna och inte för lönen.
Senast redigerad av Minimoi 2013-11-21 kl. 08:19.
Citera
2013-11-21, 11:21
Medlem
Tre män, 25, 26 och 29 år gamla, och två kvinnor, 18 och 16 år, åtalades i dag i Solna tingsrätt för inblandning i händelseförloppet som orsakade mannens död. 26-åringen och 25-åringen åtalas för mord och grovt rån, medan kvinnorna och 29-åringen inte åtalas för mordet.

http://www.expressen.se/nyheter/fem-atalas-efter-mord-med-sexfalla-i-solna/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17881589.ab
Citera
2013-11-21, 11:21
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Idag ska åtal väckas.

Efter att ha stött på fler kriminella barnskötare i andra mordtrådar undrar jag hur länge de två i detta fall har arbetat inom barnomsorgen? T ex den mördade Elias från Södertäljenätverket hade skaffat sig jobb på förskola inför gangstermålet - enligt uppgifter i tråden "för att ha bättre förutsättningar i rättegång(arna)". Kan det vara en orsak? Lätta jobb att få om du inte har grövre brott i registret och därmed kan kriminella visa upp en vit inkomst och ett gulligt liv med småbarn?

Även om det kan vara ett slitigt arbete reagerar en hel del med att tycka att manliga barnskötare är så där lite smått bedårande. Typ att de gör det av ett genuint engagemang för knottarna och inte för lönen.
Då ser vi fram emot att någon lägger upp fup:en här snart, om åtal väckts så brukar TR ha densamma kl.11
Jak kan göra det om någon PMar BOs namn.

OT: Den här Elias blev han mördad efter rättegången eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in