2013-09-26, 21:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Björn Skogsberg häktades på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till grovt rån den 5 september 2013 i Solna.
Under antagandena att det inte är en utsocknes, och att det är någon i någorlunda samma ålder som övriga manliga gm, torde det vara denne.
Citera
2013-09-27, 15:30
Medlem
Minimois avatar
Det stämmer. Nu har tre målsägare fått biträde. En drabbad har tillkommit. Två häktade har gått med på förlängning utan ny förhandling (tjejen och balten).
Citera
2013-09-27, 20:43
Medlem
Citat:
Det stämmer. Nu har tre målsägare fått biträde. En drabbad har tillkommit. Två häktade har gått med på förlängning utan ny förhandling (tjejen och balten).

Vet man? eller kan man kolla när dom andra förhandlingarna hålls??
Citera
2013-09-28, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Under antagandena att det inte är en utsocknes, och att det är någon i någorlunda samma ålder som övriga manliga gm, torde det vara denne.

Men han blev ju häktad 5 sep, kroppen hittades 8 sep.....

Eller?? :S
Citera
2013-09-28, 16:29
Medlem
CrilleKexs avatar
Är det någon som sitter på en bild på den senast häktade? Vet någon om den personen också ( precis som en av de tidigare häktade) arbetade inom barnomsorgen? Jag hittade en person med det namnet på facebook, och den personen arbetar på en förskola i Sthlm. Därav min fråga.
Citera
2013-09-29, 18:50
Medlem
Zlixs avatar
Kan bekräfta att sista misstänkta och häktade gm är bosatt i Ulriksdal/Bagatorp och oxå jobbar på förskola.
Citera
2013-09-29, 18:53
Medlem
Zlixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Är det någon som sitter på en bild på den senast häktade? Vet någon om den personen också ( precis som en av de tidigare häktade) arbetade inom barnomsorgen? Jag hittade en person med det namnet på facebook, och den personen arbetar på en förskola i Sthlm. Därav min fråga.

Det stämmer. Det är han du hittat på fb.
Citera
2013-09-29, 19:40
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlix
Ok, Tack!

Fan vilka rötägg det jobbar inom barnomsorgen. Skönt att två av dom är borta nu i alla fall.
Citera
2013-09-29, 22:42
Medlem
Minimois avatar
Barnomsorgen kräver registerutdrag. Är det bara på sexbrott? BS har flera narkotika de senaste åren och fick en villkorlig dom 02-12. Inga våldsbrott tidigare. Den andra dagisfröken var ostraffad.
Citera
2013-09-30, 10:22
Medlem
Zlixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex

Stämmer och ja det är misstänkte gm du hittat på fb.

dubbel post. Sorry.
Citera
2013-09-30, 10:37
Medlem
Citat:
Barnomsorgen kräver registerutdrag. Är det bara på sexbrott? BS har flera narkotika de senaste åren och fick en villkorlig dom 02-12. Inga våldsbrott tidigare. Den andra dagisfröken var ostraffad.
Har arbetat inom barnomsorg och det som behövdes lämna var ett belastningsregister just för äldre/barnomsorg. Det registret är helt blankt för mig trots att jag finns med o det vanliga registret... Tror att det bara har med brott mot barn eller sexualbrott...
/B
Citera
2013-09-30, 12:45
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlix
Ok, tack för infon!

Edit:

Då är det alltså denne person som nu är anhållen/häktad:
https://www.facebook.com/bj*rn.sk*gsberg (*=O)

Vet vi något mer om han?
Senast redigerad av CrilleKex 2013-09-30 kl. 12:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in