• 1
  • 2
2013-09-09, 00:13
Medlem
Schlaktarnns avatar
Inget i lokalblaskan eller ab. Någon som vet vad fan som händer här?
Citera
2013-09-09, 00:36
Medlem
Förmodligen det här.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17432758.ab
Citera
2013-09-09, 00:38
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Förmodligen det här.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17432758.ab
Berätta vad länken handlar om var inte aktuellt?

Citat:
En misstänkt bomb har hittats på en busshållplats i Eskilstuna.
Polisen har spärrat av platsen i väntan på bombtekniker.
Vid 23.58 larmades polisen i Eskilstuna av en person som sett ett bombliknande föremål på en busshållplats,
Citera
2013-09-09, 01:22
Medlem
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...lstuna-central

"En polispatrull finns på plats i området och man har hittills spärrat av både Bruksgatan och Smedjegatan. Polisen kan i nuläget inte lämna ut information kring det misstänkta föremålet men man utesluter inte att det kan röra sig om en bomb.
- Det är oklart hur lång tid det här kommer att ta men bombgruppen från Stockholm är på väg, säger Annica Redlund, biträdande vakthavande befäl på Sörmlandspolisen."
Citera
2013-09-09, 01:43
Medlem
Är det helt dött på stan en natt som denna eftersom ingen verkar veta ngt?
Och för övrigt verkar det vara få som är vakna här också. Dags att vakna nu Eskilstunabor, det händer ju något! hahahaha

Väntar med spänning på teorier om gänginblandning och div annat skoj (dags att ladda med popcorn)
Citera
2013-09-09, 01:48
Medlem
mathiasstahles avatar
Jag var nyss där och tittade för ekurirens räkning. Det misstänkta föremålet ligger vid en busskur, uppger polisen. Jag såg den bara på avstånd. Dessutom är det mörkt. Några patruller vaktar avspärrningarna. En ambulans står på stand by i avvaktan på bombgruppen. En handfull nyfikna vid avspärrningsbanden. Taxitrafik som vanligt. Inga tåg inne. Halva centralen är slarvigt avspärrad. Nyforssidan verkar inte vara inhägnad. Vet inte mer än så i nuläget. Se länk till ekuriren.se ovan. Den lär uppdateras om ngt händer.
Citera
2013-09-09, 01:50
Medlem
Vilken busshållplats är det?
Citera
2013-09-09, 02:08
Medlem
mathiasstahles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbeltroll
Vilken busshållplats är det?
Det såg iaf ut som om de bevakade hållplatsen närmast västra gaveln. Där låg också något på marken. Såg ut som en hoprullad tidning. Men jag är inte säker på att det var den busskuren. Eller om tidningen har med saken att göra. Jag fick intrycket att polisen inte tagit larmet på så stort allvar, när de väl kommit fram. Annars borde de ha spärrat av bättre. Jag kunde utan problem gå "runt" avspärrningarna genom att gå ner i tunneln och upp på perrongen vid spår 2-3. Föremålet ligger som jag förstår det på trottoaren vid spår ett. där är det ordentligt avspärrat. Tyvärr hade jag inget teleobjektiv med mig, eftersom jag åkte direkt hemifrån utan fotograf.

EDIT: förtydligande.
Senast redigerad av mathiasstahle 2013-09-09 kl. 02:13.
Citera
2013-09-09, 02:11
Medlem
Korsningen Västermarksgatan/Bruksgatan?

Sen när är polisen i den här staden bra på att göra sitt jobb?
Citera
2013-09-09, 02:16
Medlem
mathiasstahles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbeltroll
Korsningen Västermarksgatan/Bruksgatan?

Ja. Fast lite närmare stationshuset, om jag nu såg rätt. Jag avstår gärna från att recensera polismyndigheten i stort ;-)
Citera
2013-09-09, 08:33
Medlem
Facepresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mathiasstahle
Ja. Fast lite närmare stationshuset, om jag nu såg rätt. Jag avstår gärna från att recensera polismyndigheten i stort ;-)

Var det vid busshållplatsen? Såg märken i marken när jag åkte till jobbet
Citera
2013-09-09, 09:25
Medlem
mathiasstahles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facepress
Var det vid busshållplatsen? Såg märken i marken när jag åkte till jobbet
Ja. Föremålet jag såg verkade ligga inne i glaskuren eller precis framför.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in