• 1
  • 2
2005-06-28, 01:46
Medlem
FoXxs avatar
Ni som rkt/rker Salvia vad fr ni fr tankar under och efter att ni rkt det?

Jag sjlv hade min Salviadebut fr ngra dagar sedan, rkte Salvia x10 extraktet.
Eftert nr jag kom tillbaka till den vanliga "vrlden" s brjade jag undra om jag verkligen hade rkt nnting.
Jag vart lite frvirrad och mindes inte s mycket av trippen. Vart mest rtt s sjuka tankar som d tycktes vara helt ok.
Citera
2005-06-28, 02:31
Medlem
Betong_Taxens avatar
den enda salvia-trippen som jag kommer ihg ordentligt var hemma hos mitt X p fest och vi sitter ute p balkongen och rker. jag tar en stor och djup hit och blser ut. tar en till och hller inne ruskigt lnge. jag hinner precis stlla bongen p bordet och blsa ut rken, sen var det kdags.

Jag sjunker ihop och sitter lutad ver det lilla runda bordet som stog p balkongen, som r det enda jag ser. Jag fr fr mig att bordet r balkongen vi sitter p och brjar hlla fast mig allt vad jag kan i bordskanten fr att inte ramla av. runt balkongen var det bara svart ingenting som jag var ganska vertygad om att det var farligt.

under tiden jag satt och hll i mig och stirrade ner i bordet s frskte jag morra nnting i stil med: "Vad fan syslar den med ?" och "Varfr d fr ?" men som bekant s r talfrmgan oftast inte den bsta under en salvia tripp.

efter en stund kvicknade jag till och brjade inse att jag hll fast mig i bordet och satt i skerhet p den riktiga balkongen s det var ingen fara, men jag var tvungen att kolla ned fr balkongkanten fr att vara sker.

sedan lunkade jag in i lgenheten och satte mig och klurade en stund, sen var jag klar igen.
Citera
2005-06-28, 02:41
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betong_Taxen
Sedan lunkade jag in i lgenheten och satte mig och klurade en stund sen var jag klar igen.

Hur lnge varar allts ett salviarus, lter som du blev klar i huvet p bara nn minut?
Citera
2005-06-28, 02:53
Medlem
Betong_Taxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Hur lnge varar allts ett salviarus, lter som du blev klar i huvet p bara nn minut?

nja, jag kan lova dig att man kan sitta och hlla i sig i ett bord och mummla ganska s lnge faktiskt

en salvia tripp brukar vara runt 10-15 minuter ungefr. huvet spelar dremot upp alla sjuka tankar och snt mycket snabbare n realtid s nr man sitter och drmmer knns det som en halv livstid.
Citera
2005-06-28, 02:56
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betong_Taxen
nja, jag kan lova dig att man kan sitta och hlla i sig i ett bord och mummla, ganska s lnge faktiskt

en salvia tripp brukar vara runt 10-15 minuter ungefr. huvet spelar dremot upp alla sjuka tankar och snt mycket snabbare n realtid s nr man sitter och drmmer knns det som en halv livstid.

hehe.. okej, lt bara som att du skulle ha kommit tillbaka till "the real world" ganska snabbt..

Lter nstan lite frestande att prva p, men eftersom jag antagligen aldrig fr tummen ur att bestlla och det finns ju inte att kpa som frn s man kunde odla en egen planta tror jag det fr va.. men intressant r det iaf..
Citera
2005-06-28, 03:44
Bannlyst
Citat:
Lter nstan lite frestande att prva p, men eftersom jag antagligen aldrig fr tummen ur att bestlla och det finns ju inte att kpa som frn s man kunde odla en egen planta tror jag det fr va.. men intressant r det iaf..
Samma hr, det verkar vara en trevlig planta...
Citera
2005-06-28, 12:22
Medlem
FoXxs avatar
Jag tror nog inte man kan ha plantan i fnstret precis, den krver nog rtt mycket vrme och ljus. Satsa p extrakt om ni tnkt prva, det funkar till 90%.
Citera
2005-06-28, 12:33
Medlem
LordOfTheBongss avatar
Jag ska prova det en vacker dag

peace!
Citera
2005-06-28, 16:32
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
hehe.. okej, lt bara som att du skulle ha kommit tillbaka till "the real world" ganska snabbt..

Gr inte att odla plantan med frn. Divinorium-frn r jvligt ovanliga och plantan slpper sllan ifrn sig ngra. Om man stter frn s r det typ 30 % chans att ngot brjar vxa ver huvud taget. Vad du behver r en stickling frn plantan fr att det ska funka. Detta r iaf det jag lst.
Citera
2005-06-28, 17:28
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
Gr inte att odla plantan med frn. Divinorium-frn r jvligt ovanliga och plantan slpper sllan ifrn sig ngra. Om man stter frn s r det typ 30 % chans att ngot brjar vxa ver huvud taget. Vad du behver r en stickling frn plantan fr att det ska funka. Detta r iaf det jag lst.

Jag vet, ls min post igen

Fr att citera mig sjlv

Citat:
och det finns ju inte att kpa som frn s man kunde odla en egen planta
Citera
2005-06-28, 23:19
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
och det finns ju inte att kpa som frn s man kunde odla en egen plantav
Ah, lste fel. Tnkte att det stod ngot i stil med "hittar inga frn" eller nt snt. Finns det ingen som sljer sticklingar d? Vad r en stickling egentligen? r det bara ett blad eller nt frn blomman, eller mste man ta nn speciell del?
Citera
2005-06-29, 02:59
Medlem
Betong_Taxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
Ah, lste fel. Tnkte att det stod ngot i stil med "hittar inga frn" eller nt snt. Finns det ingen som sljer sticklingar d? Vad r en stickling egentligen? r det bara ett blad eller nt frn blomman, eller mste man ta nn speciell del?

man ska vl snitta av en liten kvist och stta den i vatten p studs, fr att sedan plantera den nr den brjar f lite rtter. iaf s r det s med CB.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in