• 1
  • 2
2013-09-08, 11:41
Medlem
WhaleMales avatar
Jag har nu 6 gig i ram. Jag kan uppgradera till 16 gig.
Borde jag?
Kommer det slita datorn snabbare? Borde jag uppgradera till 8,10 eller 12 ist?
Skillnad?
Citera
2013-09-08, 11:49
Medlem
QuezzyKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Borde jag?
Skillnad?
Sorry för att jag frågar men, Hur ändrar man texten under sitt "inlägg"?
Citera
2013-09-08, 11:55
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuezzyKing
Sorry för att jag frågar men, Hur ändrar man texten under sitt "inlägg"?

Jag kommer faktiskt inte ihåg, det är så längesedan jag gjorde det.
Jag tror det är någonstans under symbolen som ser ut som en skruvmejsel & skiftnyckel uppe till höger.
Citera
2013-09-08, 12:00
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Borde jag?
Skillnad?
Slita datorn? Nej verkligen inte. Eftersom du inte nämner vilket operativsystem du har så antar jag att du kör Windows 7, och då duger 6gb för en "vanlig användare". 16gb är verkligen overkill. Men RAM är rätt billigt nu så om du har hittat nån bra deal så behöver du inte uppgradera i framtiden, om du har kvar samma dator länge.
Citera
2013-09-08, 12:06
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Slita datorn? Nej verkligen inte. Eftersom du inte nämner vilket operativsystem du har så antar jag att du kör Windows 7, och då duger 6gb för en "vanlig användare". 16gb är verkligen overkill. Men RAM är rätt billigt nu så om du har hittat nån bra deal så behöver du inte uppgradera i framtiden, om du har kvar samma dator länge.

Kommer minnet slitas? Alltså om jag skaffar 16 gig nu och använder det i 3-4 år kommer den faktiska
fysiska elektroniken slitas och bli slöare av användning? Jag menar är det bättre att skaffa helt nya minnen om några år ist? Jag kommer inte ha råd att köpa 16 nu och 16 sedan för att pigga upp den senare.
Citera
2013-09-08, 12:08
Medlem
Citat:
Borde jag?
Skillnad?

Det kommer inte slita datorn snabbare.
Citera
2013-09-08, 12:08
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Kommer minnet slitas? Alltså om jag skaffar 16 gig nu och använder det i 3-4 år kommer den faktiska
fysiska elektroniken slitas och bli slöare av användning? Jag menar är det bättre att skaffa helt nya minnen om några år ist? Jag kommer inte ha råd att köpa 16 nu och 16 sedan för att pigga upp den senare.
Nej. Men innan 16gb är "standard" finns ju möjligheten att du redan uppgraderat din dator, så då är det ganska bortkastat. Men om du planerat att ha datorn länge kan du ju köpa, du kommer inte märka nån skillnad vid normal användning ändå, sen vet inte jag hur mycket avancerade applikationer du kör...
Citera
2013-09-08, 12:13
Medlem
Ilja.Oblomows avatar
Datorn kan möjligen slitas av för lite minne, eftersom datorn tvingas allokera en bit av hårddisken som virtuellt minne. Detta kan slita på hårddisken. En dator kan aldrig ha för mycket minne.

Se mer: http://windows.microsoft.com/sv-se/w...emory-problems
Citera
2013-09-08, 12:49
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilja.Oblomow
Datorn kan möjligen slitas av för lite minne, eftersom datorn tvingas allokera en bit av hårddisken som virtuellt minne. Detta kan slita på hårddisken. En dator kan aldrig ha för mycket minne.

Se mer: http://windows.microsoft.com/sv-se/w...emory-problems

När ja satte 2 gig i min netbook ist. för 1 så sa killen i affären att det skulle slitas snabbare. Den skulle bli varmare etc.
Citera
2013-09-08, 13:21
Medlem
WhaleMales avatar
Hur mycket kan jag nyttja med win 7 64 bitar?
Kan jag nyttja mer ramminne med win 8?
Citera
2013-09-08, 13:29
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
När ja satte 2 gig i min netbook ist. för 1 så sa killen i affären att det skulle slitas snabbare. Den skulle bli varmare etc.

Lite inte alltid på säljare, den kan inte alltid så mycket som det påstår om vad de säljer.
Citera
2013-09-08, 13:47
Medlem
Citat:
Hur mycket kan jag nyttja med win 7 64 bitar?
Kan jag nyttja mer ramminne med win 8?

med ett 64 bitars system kan du nyttja ipc oändligt med ram... är det en laptop eller en stationär vi pratar om
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in