2013-09-07, 10:50
Medlem
Gyroskops avatar
Eftersom min dator behövde en ominstallation så stoppade jag in skivan och installerade om det. Allt funkade bra tills jag startade den då jag inte hade några drivrutiner installerade till nätverkskortet. Sedan fanns heller inte mitt NVIDIA kvar på datorn så jag måste köra på max 1280x720 eller nått när jag egentligen kan köra på 1920x1080. Jag har ett Geforce GTX 560. Jag vet inte vad jag ska börja med, och hur jag ska hitta drivrutinerna till nätverkskortet och allt det där andra som avinstallerades. Jag måste ju ha internet för att kolla upp sådant och ladda ner grejer. Kan tillägga att jag måste köra med nätverkskabel.

Drivrutiner som inte funkar:

Okänd enhet (ethernet, nätverkskortet skulle jag tippa på eftersom det stod det igår men inte idag av någon anledning)
PCI-Styrenhet för enkel kommunikation
SM-busstyrenhet
USB-styrenhet (universal serial bus)

Hur ska jag hitta drivrutinerna? Jag har en taurus från inet om det spelar någon roll. Jag har inga -systemåterställnings-punkter och jag har testat att installera om Windows 2 gånger. Det funkar inte.
Om jag bara visste vilka drivrutiner jag använde innan jag installerade om så skulle det blivit mycket enklare.

Vad ska jag göra?

EDIT: Jag tror jag hittade drivrutinen till själva nätverkskortet men det funkar fortfarande inte.
Jag sökte också efter drivrutiner automatiskt på datorn men den hittar inga.
Senast redigerad av Gyroskop 2013-09-07 kl. 10:58.
Citera
2013-09-07, 11:15
Medlem
jowals avatar
Tjena dude,

När du köpte datorn borde du ha fått med alla skivor som hör till. Du behöver en skiva som oftast motsvarar märket på ditt moderkort. Du ska även ha fått skivan till din GPU.
Citera
2013-09-07, 11:19
Medlem
Polyklorfenols avatar
Jag tolkar det som att du fortfarande inte har internetåtkomst, så du måste åtminstone först hitta rätt drivrutin till nätverkskortet på en annan dator. Har du trådlöst, så finns det ofta två olika: Ett för Ethernet-uttaget och ett för den trådlösa. De syns i Enhetshanteraren, men där kanske du bara har ett utropstecken nu?

Prova med att ladda ner Speccy från Piriform från en annan dator och lägg över med USB. Då borde du kunna se din hårdvara.

Slimdrivers kan också vara en hjälp ibland.
Citera
2013-09-07, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyroskop
Eftersom min dator behövde en ominstallation så stoppade jag in skivan och installerade om det. Allt funkade bra tills jag startade den då jag inte hade några drivrutiner installerade till nätverkskortet. Sedan fanns heller inte mitt NVIDIA kvar på datorn så jag måste köra på max 1280x720 eller nått när jag egentligen kan köra på 1920x1080. Jag har ett Geforce GTX 560. Jag vet inte vad jag ska börja med, och hur jag ska hitta drivrutinerna till nätverkskortet och allt det där andra som avinstallerades. Jag måste ju ha internet för att kolla upp sådant och ladda ner grejer. Kan tillägga att jag måste köra med nätverkskabel.

Drivrutiner som inte funkar:

Okänd enhet (ethernet, nätverkskortet skulle jag tippa på eftersom det stod det igår men inte idag av någon anledning)
PCI-Styrenhet för enkel kommunikation
SM-busstyrenhet

Hur ska jag hitta drivrutinerna? Jag har en taurus från inet om det spelar någon roll. Jag har inga -systemåterställnings-punkter och jag har testat att installera om Windows 2 gånger. Det funkar inte.
Om jag bara visste vilka drivrutiner jag använde innan jag installerade om så skulle det blivit mycket enklare.

Vad ska jag göra?

EDIT: Jag tror jag hittade drivrutinen till själva nätverkskortet men det funkar fortfarande inte.
Jag sökte också efter drivrutiner automatiskt på datorn men den hittar inga.

vad är det för dator?
var windows förinstallerat när du köpte den?
du får använda en annan dator och gå till dator tillverkarens sida eller till moderkortets tillverkare beroende på hur du köpt den
ladda hem drivrutinerna till nätverkskortet och installera de sen kan du använda din dator till att ladda hem resten av drivrutinerna börja med att installera chipsets och sen grafik osv
mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in