• 6
  • 7
2018-12-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Hela världen tycks ju i vilket fall som helst vara övertygad om det är ett mord.
Naa, nu tar du väl i lite. Du måste lära dig att skilja på att veta något och att veta något.

Citat:
De foliehattsbeklädda
Hellre det än de slemkepsbeklädda.

Citat:
som fördjupat sej i det skönlitterära
Till skillnad från dig så har jag fördjupat mig i både formella och informella utredningar och efterforskningar.

Jag föreslår som sagt att du gör detsamma. Det blir lätt bara en massa pladder annars.

Citat:
runt detta fall tycks också gilla idén att det verkligen ska se ut som ett mord.
Va? Det var avsett att se ut som en bilolycka orsakad av paparazzis som hänsynslöst jagade paret var det än befann sig. Det är först när man tittar lite närmare på allt som hände som man inser att det inte alls var vad som, hände.

Jag föreslår som sagt att också du gör det.

Citat:
Eftersom det då blir en maktdemonstration från de s.k. onda krafterna i kungahuset.
Jag vet inte hur det är med dig, men personligen så är jag inte på något sätt någon anhängare till det tyskengelska kungahuset.

Jag tycker mer att det liksom är helt groteskt. Som institution och som familj. Var gör dom liksom där?

Citat:
Kanske en dum frågeställning,
Ja, så här långt så ser det inget vidare ut.

Citat:
men vad mer exakt orsakade olyckan/mordet kan man också fråga sej.
Vittnesrapporterna säger att både motorcyklar och bilar användes för att preja ekipaget precis i början av tunneln och att ett mycket kraftigt ljussken syntes på långt håll precis innan bilen kraschade in i pelaren.

Som en kamerablixt upphöjt till 3.

Citat:
Om det inte var rattfylla
Nej. Föraren ses i videor från hotellets övervakningskameror innan han kör iväg med paret och han är helt uppenbart spik nykter.

Hans blodprover innehöll alkohol men också kolmonoxid och det i nivåer som är direkt dödande. Man kan som bekant inte köra bil om man är död. Bredvid förarens lik i bårhuset låg liket från en man som begått självmord samma kväll genom att först supa sig full och därpå leda in sin bils avgaser i kupén och därmed dö av kolmonoxidförgiftning.

Här bytte man lite finurligt blodproverna för att kunna driva tesen att det var chaufförens fel eftersom han hade kört på fyllan. Men man glömde kolmonoxiden och sköt sig i foten.

Citat:
i kombination med mycket otur alltså.
Föraren var säkerhetsansvarig på Dodis pappas hotell i Paris där paret åt middag precis innan bilturen. Han var inte behörig att köra limousiner med prominenta gäster med högt skyddsvärde. Han knäckte dessutom extra som informatör åt bl.a. MI6 och något ovanligt var definitivt i görningen den kvällen. Det finns inget som tyder på att han hade någon skuld i det hela, men mycket tyder på att han var manipulerad av de som orkestrerade mordet.

Citat:
Var bilen radiostyrd rakt mot en betongpelare och farthållaren ombyggd för att låsas på 250 km/h efter att de satt sej i fordonet? Obegripligt händelseförlopp om det var ett mord.
Nej. Se ovan.
Citera
2018-12-08, 17:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Om någon av de ovan nämnda i kungafamiljen eller den brittiska säkerhetstjänsten hade för avsikt att förhindra att Diana umgicks med denne Dodi så hade det varit enklare att eliminera den senare istället som jag ser det idag när det gått några år sedan händelsen. Att döda princessan verkar inte speciellt smart bl.a. med tanke på all ryktesspridning som det skulle kunna innebära. Mordet på en prinessa blir till och med ett internt familjetrauma och ett politiskt problem som riskerar att splittra monarkin och det leder till generell misstro mot landets ledning m.m. Det är således inte alls troligt att kungafamiljen var inblandad i ett mord på Diana.

Att det ofta insinueras att någon inom kungafamiljen var inblandad i ett mord på Diana tror jag främst beror på att man gör ett känslomässigt antagande utan egentlig grund. Det är inte baserat på någon fakta eller logik överhuvudtaget alltså. Några av figurerna inom det brittiska kungahuset bl.a. prins Charles saknar i viss mån utstrålning och charm dessutom. De kanske upplevs som arroganta eller trista typer och de har pengar och makt av annat slag vilket leder till avundsjuka och därför är det lätt hänt att man skämtar om eller spekulerar om deras ev. inblandning i ett mord på Diana.

De alternativa teorierna som föreslår att Diana m.h.a. en bilolycka arrangerar sitt eget förvinnande/flykt är minst lika rimliga som mordteorierna. Men i.o.f.s. samtidigt märkligt att en sådan världskändis lyckas med att fly och undvika fotograferna fram tills nu.

Men det är Diana som i egenskap av medlem av kungafamiljen har kapacitet att begå "high treason" och således är den som bör åtgärdas, det är hon som är problemet oavsett om hon gjort det på eget bevåg eller varit så korkad att hon "låtit sig lurats". Dodi hade inte kapacitet att utgöra en person som är möjlig att begå "high treason" i egenskap av hennes hingst, han har ingen lojalitetsförpliktelse mot sittande eller blivande statschef bara för att han satte på morsan till blivande statschefen (som inte hade blivit statschef om Diana fått sin vilja igenom) . Finns alltså ingen rationell anledning att spilla tid på att röja undan Dodi eller andra plausibla Diana själv umgicks med.

Och det är inte alls osmart, om de nu gjort det. Det är korrekt, distink och respektingivande. Man tar relevant person, och det sker i smeten i Paris (transaktioner till och från Monaco momsbeskattas i Frankrike så Frankrike hadeväl tjänat lite på skvallerpressfoton redan). Pundet steg ju också efter olyckan. Ryktesspridningen är skitsamma men man behöver kanske inte kasta det kring barnen när de var små. För övrigt är det väl en "official public secret" att Storbritannien har världens sämsta mekaniker.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-12-08 kl. 17:47.
Citera
2018-12-08, 18:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Naa, nu tar du väl i lite. Du måste lära dig att skilja på att veta något och att veta något.

Hellre det än de slemkepsbeklädda.

Till skillnad från dig så har jag fördjupat mig i både formella och informella utredningar och efterforskningar.

Jag föreslår som sagt att du gör detsamma. Det blir lätt bara en massa pladder annars.

Va? Det var avsett att se ut som en bilolycka orsakad av paparazzis som hänsynslöst jagade paret var det än befann sig. Det är först när man tittar lite närmare på allt som hände som man inser att det inte alls var vad som, hände.

Jag föreslår som sagt att också du gör det.

Jag vet inte hur det är med dig, men personligen så är jag inte på något sätt någon anhängare till det tyskengelska kungahuset.

Jag tycker mer att det liksom är helt groteskt. Som institution och som familj. Var gör dom liksom där?

Ja, så här långt så ser det inget vidare ut.

Vittnesrapporterna säger att både motorcyklar och bilar användes för att preja ekipaget precis i början av tunneln och att ett mycket kraftigt ljussken syntes på långt håll precis innan bilen kraschade in i pelaren.

Som en kamerablixt upphöjt till 3.

Nej. Föraren ses i videor från hotellets övervakningskameror innan han kör iväg med paret och han är helt uppenbart spik nykter.

Hans blodprover innehöll alkohol men också kolmonoxid och det i nivåer som är direkt dödande. Man kan som bekant inte köra bil om man är död. Bredvid förarens lik i bårhuset låg liket från en man som begått självmord samma kväll genom att först supa sig full och därpå leda in sin bils avgaser i kupén och därmed dö av kolmonoxidförgiftning.

Här bytte man lite finurligt blodproverna för att kunna driva tesen att det var chaufförens fel eftersom han hade kört på fyllan. Men man glömde kolmonoxiden och sköt sig i foten.

Föraren var säkerhetsansvarig på Dodis pappas hotell i Paris där paret åt middag precis innan bilturen. Han var inte behörig att köra limousiner med prominenta gäster med högt skyddsvärde. Han knäckte dessutom extra som informatör åt bl.a. MI6 och något ovanligt var definitivt i görningen den kvällen. Det finns inget som tyder på att han hade någon skuld i det hela, men mycket tyder på att han var manipulerad av de som orkestrerade mordet.

Nej. Se ovan.

Nuförtiden har väl kungahuset mindre makt men Drottning Elizabeth körde ambulans under bombanfallen mot London i andra världskriget. Och även intagit en kritisk hållning mot Thatcher. Prins Andrew har tjänstgjort som stridspilot under Falklandskriget. I övrigt är de ganska praktiska vad det verkar. Prins Charles är engagerad inom miljörörelsen. Prins Harry har väl också tjänstgjort som pilot i Irak?
Ska man enbart jämföra meriter och förtjänster så kommer väl många demokratiskt valda ledare till korta,som kan besluta om krigsinsatser men inte skulle sätta sina egna söner och döttrar i skottlinjen.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in