Citat:
Ursprungligen postat av
MrNoShow
Om någon av de ovan nämnda i kungafamiljen eller den brittiska säkerhetstjänsten hade för avsikt att förhindra att Diana umgicks med denne Dodi så hade det varit enklare att eliminera den senare istället som jag ser det idag när det gått några år sedan händelsen.
Mycket tyder på att hon redan var gravid och att de hade för avsikt att gifta sig inom kort. Föreställ dig att Storbritanniens tronföljare växer upp med en muslimsk styvfar och muslimska halvsyskon.
”The oily Arab bed-hopper” ~ Prins Philip
Och då var Dodi bara ett av problemen man hade med Diana.
Citat:
Att döda princessan verkar inte speciellt smart bl.a. med tanke på all ryktesspridning som det skulle kunna innebära.
Att lite folk på nätet är övertygade om att hon mördades av krafter som stod den brittiska kungafamiljen mycket nära är nog något de kan leva med. Tror du inte det?
Citat:
Mordet på en prinessa blir till och med ett internt familjetrauma och ett politiskt problem som riskerar att splittra monarkin och det leder till generell misstro mot landets ledning m.m. Det är således inte alls troligt att kungafamiljen var inblandad i ett mord på Diana.
Det är många experter på det brittiska kungahuset som är hyfsat säkra på att det inte hade existerat idag om Diana varit i livet. Åtminstone så hade det sett intill oigenkännlighet helt annorlunda ut.
Det är världens kanske mäktigaste familj vi talar om.
Citat:
Att det ofta insinueras att någon inom kungafamiljen var inblandad i ett mord på Diana tror jag främst beror på att man gör ett känslomässigt antagande utan egentlig grund.
Jag har läst en hel del böcker och annat om mordet och jag håller med om att det inte finns några klara bevis för medlemmar i sagda hus var inblandade. Endast att majoriteten av dessa, drottningen inkluderad, antagligen blev mycket lättade när hon dog.
Det visste givetvis de som planerade och genomförde mordet.
Citat:
Det är inte baserat på någon fakta eller logik överhuvudtaget alltså. Några av figurerna inom det brittiska kungahuset bl.a. prins Charles saknar i viss mån utstrålning och charm dessutom. De kanske upplevs som arroganta eller trista typer och de har pengar och makt av annat slag vilket leder till avundsjuka och därför är det lätt hänt att man skämtar om eller spekulerar om deras ev. inblandning i ett mord på Diana.
Att Diana bevisligen både i skrift och tal innan sin död hävdade att Charles hotat att låta mörda henne i en ”bilolycka” är givetvis inget man ska ta lätt på.
Citat:
De alternativa teorierna som föreslår att Diana m.h.a. en bilolycka arrangerar sitt eget förvinnande/flykt är minst lika rimliga som mordteorierna. Men i.o.f.s. samtidigt märkligt att en sådan världskändis lyckas med att fly och undvika fotograferna fram tills nu.
Det säger du bara för att du inte är påläst.
Om du är intresserad så rekommenderar jag gärna John Morgans böcker:
https://www.amazon.com/John-Morgan/e...4130890&sr=1-4
Jag insåg inte vilket hot Diana utgjorde för både kungahuset, vapenindustrin och hela den angloamerikanska eliten, innan jag började fördjupa mig dramat.
Jag föreslår att du gör detsamma.