2018-12-06, 09:04
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det råder inget tvivel om att det var Diana som utsattes för ett långt utdraget övergrepp av Charles och övriga kungahuset, inte tvärt om. Hon hade ett trumfkort som också blev hennes död, hennes enorma popularitet hos det brittiska folket. Det och hennes arbete för fred och mot vapenindustrin, blev hennes död.

Hon mördades av den brittiska säkerhetstjänsten. Frågan är om det var på order från kungahuset, eller att man visste att de åtminstone inte skulle bli särskilt ledsna.

Jag tror att åtminstone prins Philip var inblandad.

Ja det var på order från kungahuset. Diana inte bara gjorde saker som ogillades av the royal family utan hon visste också mycket som var farlig för henne att veta.

Hon gick ut med att kungafamiljen skulle få henne dödad i en bilolycka ett litet tag innan det hela skedde.

Även om kungahuset nekar till allt såklart så tror jag att dom är glada över att folk misstänker deras inblandning då det sänder ett meddelande till folk att man bör göra som the royal family säger och man bör absolut inte sätta sig emot dom eller på något sätt motarbeta dom.
Citera
2018-12-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ja det var på order från kungahuset.
Det finns fortfarande inga entydiga bevis för det och jag tvivlar starkt på att t.ex. drottning Elisabeth visste något. Däremot hennes make, prins Philip. Han hade/har löpande kontakter med ultrarojalistiska delar av brittisk säkerhetstjänst och är dokumenterat ingen vän av ’folket’. Han lär vid ett tillfälle ha sagt att om han reinkarneras så vill göra det i form av ett ”virus” som utrotar merparten av mänskligheten = återgång till pastoral feodalism a la Wagner ...

Citat:
Diana inte bara gjorde saker som ogillades av the royal family utan hon visste också mycket som var farlig för henne att veta.
Som vad, tänker du på här?

Citat:
Hon gick ut med att kungafamiljen skulle få henne dödad i en bilolycka ett litet tag innan det hela skedde.
Hon anförtrodde sig till ett par tre närstående om den farhågan, ja.

Citat:
Även om kungahuset nekar till allt såklart så tror jag att dom är glada över att folk misstänker deras inblandning då det sänder ett meddelande till folk att man bör göra som the royal family säger och man bör absolut inte sätta sig emot dom eller på något sätt motarbeta dom.
Absolut. Så fungerar riktig makt:

1. Täpp till alla möjligheter till att i en oberoende juridisk process tar reda på vad som egentligen hände.

2. Låt det bli känt att mycket tyder på att man (respektive makthavare) är skyldig.

På så sätt så är man:

1. i formell mening oskyldig = kognitivt, rationellt

2. intuitivt skyldig = subliminalt, känslomässigt, irrationellt

Makt.
Citera
2018-12-06, 15:30
Medlem
Jagtardindotters avatar
Jag tror Diana fortfarande lever, hon gjorde en topac och fejkade sin död och lever nu i en ö nära Bahamas. Finns lite bevis på det faktiskt.
Citera
2018-12-06, 19:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det råder inget tvivel om att det var Diana som utsattes för ett långt utdraget övergrepp av Charles och övriga kungahuset, inte tvärt om. Hon hade ett trumfkort som också blev hennes död, hennes enorma popularitet hos det brittiska folket. Det och hennes arbete för fred och mot vapenindustrin, blev hennes död.

Hon mördades av den brittiska säkerhetstjänsten. Frågan är om det var på order från kungahuset, eller att man visste att de åtminstone inte skulle bli särskilt ledsna.

Jag tror att åtminstone prins Philip var inblandad.

Har du något konkret att delge angående "övergrepp"? Att det fanns protokoll och rutiner visste hon väl innan hon gifte sig, hennes syster hade dels "varnat" henne och dessutom kom hon själv från en av Englands mer framträdande adelsfamiljer.

Trots allt så ställde hon ju krav på att Prins Harry och William inte skulle tillhöra kungafamiljen i samband med skilsmässoförhandlingen men hon ville själv inte ge upp sin titel. Det man kan fundera över är ju om hon på något sätt hjälpt till med den illegala avlyssningen som pågick mot kungahuset under tiden skilsmässoförhandlingarna pågick. Ungefär som ett slags utpressning (var inte Dodi någon säkerhetskonsult med företag i Monaco?) Så länge hon hade titeln och tillhörde kungafamiljen åtnjöt hon väl immunitet. I och för sig hade de möjligt kunnat ta ifrån henne titeln och kanske då hon kunnat utredas av åklagare men hon fick kanske välja själv. Vore så typiskt brittiskt och fantastiskt att låta någon begå självmord på det sättet. Prinsessan Diana var antagligen väldigt vänlig men inte särskilt smart.
Citera
2018-12-06, 20:38
Medlem
Hon vägra att leva efter illuminati så dom tog livet av henne precis som alla andra som vägrat leva efter deras regler.
Citera
2018-12-06, 21:33
Medlem
Om någon av de ovan nämnda i kungafamiljen eller den brittiska säkerhetstjänsten hade för avsikt att förhindra att Diana umgicks med denne Dodi så hade det varit enklare att eliminera den senare istället som jag ser det idag när det gått några år sedan händelsen. Att döda princessan verkar inte speciellt smart bl.a. med tanke på all ryktesspridning som det skulle kunna innebära. Mordet på en prinessa blir till och med ett internt familjetrauma och ett politiskt problem som riskerar att splittra monarkin och det leder till generell misstro mot landets ledning m.m. Det är således inte alls troligt att kungafamiljen var inblandad i ett mord på Diana.

Att det ofta insinueras att någon inom kungafamiljen var inblandad i ett mord på Diana tror jag främst beror på att man gör ett känslomässigt antagande utan egentlig grund. Det är inte baserat på någon fakta eller logik överhuvudtaget alltså. Några av figurerna inom det brittiska kungahuset bl.a. prins Charles saknar i viss mån utstrålning och charm dessutom. De kanske upplevs som arroganta eller trista typer och de har pengar och makt av annat slag vilket leder till avundsjuka och därför är det lätt hänt att man skämtar om eller spekulerar om deras ev. inblandning i ett mord på Diana.

De alternativa teorierna som föreslår att Diana m.h.a. en bilolycka arrangerar sitt eget förvinnande/flykt är minst lika rimliga som mordteorierna. Men i.o.f.s. samtidigt märkligt att en sådan världskändis lyckas med att fly och undvika fotograferna fram tills nu.
Senast redigerad av MrNoShow 2018-12-06 kl. 21:54.
Citera
2018-12-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Om någon av de ovan nämnda i kungafamiljen eller den brittiska säkerhetstjänsten hade för avsikt att förhindra att Diana umgicks med denne Dodi så hade det varit enklare att eliminera den senare istället som jag ser det idag när det gått några år sedan händelsen.
Mycket tyder på att hon redan var gravid och att de hade för avsikt att gifta sig inom kort. Föreställ dig att Storbritanniens tronföljare växer upp med en muslimsk styvfar och muslimska halvsyskon.

”The oily Arab bed-hopper” ~ Prins Philip

Och då var Dodi bara ett av problemen man hade med Diana.

Citat:
Att döda princessan verkar inte speciellt smart bl.a. med tanke på all ryktesspridning som det skulle kunna innebära.
Att lite folk på nätet är övertygade om att hon mördades av krafter som stod den brittiska kungafamiljen mycket nära är nog något de kan leva med. Tror du inte det?

Citat:
Mordet på en prinessa blir till och med ett internt familjetrauma och ett politiskt problem som riskerar att splittra monarkin och det leder till generell misstro mot landets ledning m.m. Det är således inte alls troligt att kungafamiljen var inblandad i ett mord på Diana.
Det är många experter på det brittiska kungahuset som är hyfsat säkra på att det inte hade existerat idag om Diana varit i livet. Åtminstone så hade det sett intill oigenkännlighet helt annorlunda ut.

Det är världens kanske mäktigaste familj vi talar om.

Citat:
Att det ofta insinueras att någon inom kungafamiljen var inblandad i ett mord på Diana tror jag främst beror på att man gör ett känslomässigt antagande utan egentlig grund.
Jag har läst en hel del böcker och annat om mordet och jag håller med om att det inte finns några klara bevis för medlemmar i sagda hus var inblandade. Endast att majoriteten av dessa, drottningen inkluderad, antagligen blev mycket lättade när hon dog.

Det visste givetvis de som planerade och genomförde mordet.

Citat:
Det är inte baserat på någon fakta eller logik överhuvudtaget alltså. Några av figurerna inom det brittiska kungahuset bl.a. prins Charles saknar i viss mån utstrålning och charm dessutom. De kanske upplevs som arroganta eller trista typer och de har pengar och makt av annat slag vilket leder till avundsjuka och därför är det lätt hänt att man skämtar om eller spekulerar om deras ev. inblandning i ett mord på Diana.
Att Diana bevisligen både i skrift och tal innan sin död hävdade att Charles hotat att låta mörda henne i en ”bilolycka” är givetvis inget man ska ta lätt på.

Citat:
De alternativa teorierna som föreslår att Diana m.h.a. en bilolycka arrangerar sitt eget förvinnande/flykt är minst lika rimliga som mordteorierna. Men i.o.f.s. samtidigt märkligt att en sådan världskändis lyckas med att fly och undvika fotograferna fram tills nu.
Det säger du bara för att du inte är påläst.

Om du är intresserad så rekommenderar jag gärna John Morgans böcker: https://www.amazon.com/John-Morgan/e...4130890&sr=1-4

Jag insåg inte vilket hot Diana utgjorde för både kungahuset, vapenindustrin och hela den angloamerikanska eliten, innan jag började fördjupa mig dramat.

Jag föreslår att du gör detsamma.
Citera
2018-12-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtardindotter
Jag tror Diana fortfarande lever, hon gjorde en topac och fejkade sin död och lever nu i en ö nära Bahamas. Finns lite bevis på det faktiskt.
Det var som tusan. Vad hittar vi dom, bevisen?
Citera
2018-12-06, 23:06
Medlem
Citat:
Mycket tyder på att hon redan var gravid och att de hade för avsikt att gifta sig inom kort. Föreställ dig att Storbritanniens tronföljare växer upp med en muslimsk styvfar och muslimska halvsyskon.

”The oily Arab bed-hopper” ~ Prins Philip

Och då var Dodi bara ett av problemen man hade med Diana.

Att lite folk på nätet är övertygade om att hon mördades av krafter som stod den brittiska kungafamiljen mycket nära är nog något de kan leva med. Tror du inte det?

Det är många experter på det brittiska kungahuset som är hyfsat säkra på att det inte hade existerat idag om Diana varit i livet. Åtminstone så hade det sett intill oigenkännlighet helt annorlunda ut.

Det är världens kanske mäktigaste familj vi talar om.

Jag har läst en hel del böcker och annat om mordet och jag håller med om att det inte finns några klara bevis för medlemmar i sagda hus var inblandade. Endast att majoriteten av dessa, drottningen inkluderad, antagligen blev mycket lättade när hon dog.

Det visste givetvis de som planerade och genomförde mordet.

Att Diana bevisligen både i skrift och tal innan sin död hävdade att Charles hotat att låta mörda henne i en ”bilolycka” är givetvis inget man ska ta lätt på.

Det säger du bara för att du inte är påläst.

Om du är intresserad så rekommenderar jag gärna John Morgans böcker: https://www.amazon.com/John-Morgan/e...4130890&sr=1-4

Jag insåg inte vilket hot Diana utgjorde för både kungahuset, vapenindustrin och hela den angloamerikanska eliten, innan jag började fördjupa mig dramat.

Jag föreslår att du gör detsamma.
Jovisst..... Men det spelar ingen roll hur mycket makt de misstänkta har eller hur oempatiska och hotfulla de är (enligt enstaka källor) innan händelsen om det efteråt visar sej att det är en bilolycka och inte ett mord.

Det ser ju ut som att bilen som de förolyckade färdades i kolliderade med en pelare i en biltunnel. Inte ett normalt mordförfarande. Bilen var en Mercedes S-klass, en av världens mest krocksäkra bilar dessutom. Om man ska döda någon så kan man väl putta dom utför ett flera hundra meter högt stup i en Fiat 500 utan någon som helst krocksäkerhet istället, eller nåt. Eller helt enkelt anlita en krypskytt eller vad som helst så att jobbet blir gjort med större effektivitet och kvalitet.
Citera
2018-12-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Jovisst..... Men det spelar ingen roll hur mycket makt de misstänkta har eller hur oempatiska och hotfulla de är (enligt enstaka källor) innan händelsen om det efteråt visar sej att det är en bilolycka och inte ett mord.
Självklart är det så. Men nu är det ju så att till och med den officiella brittiska utredningen kom fram till att olyckan orsakades av ”okända” förövare och därmed på svenska kan anses åtminstone grovt vållande till annans död.

Och, nej, det var inga paparazzis i närheten av bilen när den kraschade i tunneln.

Citat:
Det ser ju ut som att bilen som de förolyckade färdades i kolliderade med en pelare i en biltunnel. Inte ett normalt mordförfarande.
Och det var knappast något normalt mord på normala individer. Eller hur.

Citat:
Bilen var en Mercedes S-klass, en av världens mest krocksäkra bilar dessutom.
Som tidigare hade totalkvaddats i en singelolycka där en biltjuv avled, ja.

Mercedes ville med hela sin expertis gå igenom bilvraket efter Dianas död för ta reda på om något var fel med konstruktionen, men vägrades göra så av den franska polisutredningen.

Citat:
Om man ska döda någon så kan man väl putta dom utför ett flera hundra meter högt stup i en Fiat 500 utan någon som helst krocksäkerhet istället, eller nåt.
Bilens säkerhetsbälten i baksätet visade sig obrukbara. De gick inte att klicka i respektive lås. Och, nej, det hände inte vid kraschen. De måste ha varit trasiga redan innan.

Både Diana och Dodi hade med all säkerhet överlevt om de hade haft säkerhetsbälte och Diana hade ALLTID det påspänt när hon åkte eller körde bil.

Citat:
Eller helt enkelt anlita en krypskytt eller vad som helst så att jobbet blir gjort med större effektivitet och kvalitet.
Så att hela världen fick veta att hon mördats?

Hade det varit smart, menar du?
Citera
2018-12-06, 23:37
Medlem
Jagtardindotters avatar
Citat:
Det var som tusan. Vad hittar vi dom, bevisen?

Har ingen tillräckligt bra källa tyvärr.
Citera
2018-12-06, 23:46
Medlem
Citat:
Citat:
"Eller helt enkelt anlita en krypskytt eller vad som helst så att jobbet blir gjort med större effektivitet och kvalitet."

Så att hela världen fick veta att hon mördats?

Hade det varit smart, menar du?
Hela världen tycks ju i vilket fall som helst vara övertygad om det är ett mord. De foliehattsbeklädda som fördjupat sej i det skönlitterära runt detta fall tycks också gilla idén att det verkligen ska se ut som ett mord. Eftersom det då blir en maktdemonstration från de s.k. onda krafterna i kungahuset.

Kanske en dum frågeställning, men vad mer exakt orsakade olyckan/mordet kan man också fråga sej. Om det inte var rattfylla i kombination med mycket otur alltså. Var bilen radiostyrd rakt mot en betongpelare och farthållaren ombyggd för att låsas på 250 km/h efter att de satt sej i fordonet? Obegripligt händelseförlopp om det var ett mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in