2005-07-29, 14:33
Medlem
Maeglins avatar
Dodi Al Fayed äger väl Harrods? Vad jag har hört så nekades herren engelskt medborgarskap och dessutom stod han inte på god fot med engelska kungahuset. Det var väl hans son som var tillsammans med Diana under hennes sista tid? Jag kan inte erinra mig tillräckligt mycket detaljer för att kunna bli mer trovärdig men någonting åt det hållet var det..
Citera
2005-07-29, 15:51
Medlem
Mysonoxens avatar
Min favoritgalning David Icke ägnar en stor del av boken "The Biggest Secret" åt "mordet" på Diana. Han lägger in grejer som att det var en offerritual till frimurarnas gudar och liknande att döda henne....

Läsvärt om man vill ha ett gott skratt, likom många andra konspirationsteorier.
Citera
2005-07-29, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Dodi Al Fayed äger väl Harrods? Vad jag har hört så nekades herren engelskt medborgarskap och dessutom stod han inte på god fot med engelska kungahuset. Det var väl hans son som var tillsammans med Diana under hennes sista tid? Jag kan inte erinra mig tillräckligt mycket detaljer för att kunna bli mer trovärdig men någonting åt det hållet var det..

Nej, det e hans far, Mohammad Al-Fayed som aeger Harrods och han stod inte pa god fot med kungahuset, bla sa slutade valdigt manga ur kungahuset att just handla pa Harrods.
Citera
2005-07-31, 05:46
Medlem
Siddhartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Jag har hört flera teorier om att Diana skulle ha mördats av det engelska kungahuset/regeringen.
Kan någon förklara vilka motiv dom hade?

Hon visste om att drottningens make, prins Philip, varit spion åt Sovjetunionen under kalla kriget. Såväl kungahuset, regeringen och den brittiska underrättelsetjänsten, MI6, ville tysta ner detta. Diana blev en säkerhetsrisk när hon skilde sig från prins Charles.
Citera
2005-08-19, 23:50
Medlem
Cleopatras avatar
Varför kunde slampan inte sätta på sig bilbältet då! Hade hon gjort det, hade det räddat hennes liv. Bara den saken bevisar att det var en vanlig olycka. Inte ens en hora på Malmskillnadsgatan var mer promiskuös än "the queen of hearts" som hon själv kallade sig.
Citera
2005-08-20, 10:35
Medlem
raccoons avatar
Hade hon verkligen inget bilbälte på sig? Om hon nu var gravid med Dodi verkar det väldigt idiotiskt; och som sagt, en helt vanlig olycka. Ansvarsfullt!
Citera
2005-09-05, 22:55
Medlem
Men d e klart att den gamla nuckan Elisabeth, blev jävligt avis när d kom in en ung fräsch tjej i kungahuset, så klart hon inte palla trycket hon var ju helt klart tvungen att eleminera konkurenten för att återigen vara "king(queen) of the hill", hetast i huset...
som i snövit
Citera
2005-09-05, 23:07
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Här kommer den största konspirationen av dom alla när det gäller Diana:

Diana lever!

När hon skiljde sig från sin tråkige make och äntligen hittade en man som älskade henne och dyrkade henne, så ville hon samtidigt komma bort från rampljuset. Nästan femton år som världens mest fotograferade person satte sina spår. Sagt och gjort, hon gjorde en deal med drottningen, som tog kontakt med den engelska säkerhetstjänsten. Dom kom fram till att det enda som skulle duga var om prinsessan helt enkelt försvann från jordens yta. MI6 fingerade en bilolycka, med ovetande stand-ins som tyvärr fick sätta livet till. Någonstans i biljakten i paris tunnlar så dök en exakt likadan bil upp som tog över, medan prinsessans bil diskret tog av på en sidoväg.

Med Fayeds förmögenhet och ett stort tillskott från drottningen hade en ö i söderhavet köpts in via bulvaner. Där tillbringar nu prinsessan och hennes man sitt liv, och får besök av prinsarna lite då och då. Diana blev nöjd, så ock hennes man. Så ock barnen, som äntligen fick tillbringa lite quality-time med sin mamma. Prins Charles blev också nöjd, eftersom han äntligen kunde ta upp sin gamla flamma Camilla. Drottningen blev nöjd hon också, eftersom hon äntligen slapp den där lilla bitchen och alla hennes fotografer. Den enda som inte är nöjd är Dodis pappa. Eftersom han helt enkelt inte är pålitlig så blev han aldrig delaktig i planen, och vet således inte var dom befinner sig.
Citera
2005-09-06, 16:07
Medlem
Silent Storms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Här kommer den största konspirationen av dom alla när det gäller Diana:

Diana lever!

När hon skiljde sig från sin tråkige make och äntligen hittade en man som älskade henne och dyrkade henne, så ville hon samtidigt komma bort från rampljuset. Nästan femton år som världens mest fotograferade person satte sina spår. Sagt och gjort, hon gjorde en deal med drottningen, som tog kontakt med den engelska säkerhetstjänsten. Dom kom fram till att det enda som skulle duga var om prinsessan helt enkelt försvann från jordens yta. MI6 fingerade en bilolycka, med ovetande stand-ins som tyvärr fick sätta livet till. Någonstans i biljakten i paris tunnlar så dök en exakt likadan bil upp som tog över, medan prinsessans bil diskret tog av på en sidoväg.

Med Fayeds förmögenhet och ett stort tillskott från drottningen hade en ö i söderhavet köpts in via bulvaner. Där tillbringar nu prinsessan och hennes man sitt liv, och får besök av prinsarna lite då och då. Diana blev nöjd, så ock hennes man. Så ock barnen, som äntligen fick tillbringa lite quality-time med sin mamma. Prins Charles blev också nöjd, eftersom han äntligen kunde ta upp sin gamla flamma Camilla. Drottningen blev nöjd hon också, eftersom hon äntligen slapp den där lilla bitchen och alla hennes fotografer. Den enda som inte är nöjd är Dodis pappa. Eftersom han helt enkelt inte är pålitlig så blev han aldrig delaktig i planen, och vet således inte var dom befinner sig.

Men... Vem är det då som ligger och hostar blod på bilderna...?
Citera
2005-09-06, 16:16
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silent Storm
Men... Vem är det då som ligger och hostar blod på bilderna...?

Dianas dittills ovetande stand-in. MI6 fick ju inviga sina kollegor på La Surrete, så kroppen skickades direkt över till England igen. Alla rapporter hemligstämplades. På förhand fingerade bevis för Dianas död hade ersatt dom riktiga bevisen. Diana och Dodi smugglades diskret från Paris direkt till söderhavet.
Citera
2005-09-06, 23:49
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Jag har hört flera teorier om att Diana skulle ha mördats av det engelska kungahuset/regeringen.
Kan någon förklara vilka motiv dom hade?

Tjena Dagger!

Jag har för mig att jag läst tidigare om konspirationen mot Diana här på Flashback, så jag skrev helt sonika in sökorden "diana + konspiration", och hittade följande länk:

http://forum.flashback.info/scandina...a+konspiration

Finns det egentligen något att tillägga...
Citera
2005-09-07, 00:05
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Tjena Dagger!

Jag har för mig att jag läst tidigare om konspirationen mot Diana här på Flashback, så jag skrev helt sonika in sökorden "diana + konspiration", och hittade följande länk:

http://forum.flashback.info/scandina...a+konspiration

Finns det egentligen något att tillägga...

Du länkar till dig själv? Varför ser du inte till att komma med seriösa källor förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in