Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword
Sitter och funderar på exakt samma sak jag med, någon som har en aning?
Som jag förstått det, så innebär de nya reglerna från 1 juli 2010 att alla veckor du har haft studiemedel för räknas i bedömningen. Det har blivit problem för vissa studenter vars skolor inte existerar längre (som de studerade vid för 10 år sedan) och så måste de kunna bevisa studieresultat.
Men om du fick studiemedel beviljat i januari så borde ditt förflutna vara cool, du har redan klarat tillräckligt för hösten. Du måste ju fortfarande ha 75% av din senaste studiemedelsperiod (det måste man alltid*), och har du inte det så spelar det ingen roll om du haft 100% de senaste fem åren.
* Undantaget är 62,5% första året på universitet