Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Om du hoppar av så blir du återbetalningsskyldig på alltihopa. Om du låter bli att hoppa av så händer ingenting (eller jo, du har 25 år på dig att betala tillbaka). Du kommer inte kunna få studiemedel igen förrän du tagit 22,5 hp (valfria kurser) - eller 18 hp om det är ditt första år på universitetet.
Citat:
Ursprungligen postat av LpE
Förutsatt att du tagit dina poäng den här terminen bör det inte vara några problem. Du måste som bekant ta 75 % av poängen du sökt csn för, för att få fortsatt csn. Skulle dock råda dig att kontakta csn för helt exakt svar...
Nu blir jag lite fundersam. Jag pluggar nu och tänker hoppa av till sommaren. Problemet är bara att jag började i januari och således sökte studielån för ett år framåt. Det är meningen att jag ska ta 30hp den här terminen och 30hp nästa termin, är det 75% av de som räknas då, eller är det 75% av en termin om jag väljer att hoppa av till sommaren? Tror ni att det räcker att gå in i mina sidor på CSN och ändra studietiden? Eller kan det bli något skit med mitt CSN jag får den här månaden då?
Förlåt om jag låter virrig. Jag tror att det börjar bli läggdags.