2012-05-14, 22:35
  #16573
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
då så, då får du läsa kursen, men kommer nog inte ha mer behållning än mjölka bidrag och repetetion.
ja tyvärr, de gav mig ingen plats på matlab så då får de skylla sig själva...
finns mycket som är omoraliskt i samhället på olaglig väg, jag går åtminstone den lagliga, hata mig om du så vill.
2012-05-14, 22:38
  #16574
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunkelheit01
ja tyvärr, de gav mig ingen plats på matlab så då får de skylla sig själva...
finns mycket som är omoraliskt i samhället på olaglig väg, jag går åtminstone den lagliga, hata mig om du så vill.
1. CSN har inget med din antagning på kurser att göra, gnäll på din skola istället.
2. Omoraliskt? nej. Onödigt? Kan vara.
3. Jag vill inte och tänker inte hata dig. Jag tänker önska dig lycka till i studierna och att du får en trevlig sommar och en glad midsommar.
2012-05-14, 22:40
  #16575
Medlem
annanmedlems avatar
.. nu blev det nog lite fel men tanken framgår väl ändå
2012-05-14, 23:00
  #16576
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av min-asikt
Hej!

Jag undrar hur det ligger till på morningcallen, om jag lägger ett sälj på 60 kronor/post och någon annan har lagt ut ett köp på 64 kronor, åker mitt sälj upp till 64 kronor eller åker hans köp ner till 60 kronor?

Eller gäller inget av det jag skriver?

62 kr om de är lika stora och det inte finns andra order på 60-64?
2012-05-14, 23:23
  #16577
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
62 kr om de är lika stora och det inte finns andra order på 60-64?



Hur kan 62kr bli jämnviktspriset när det inte finns några ordrar att matcha?
2012-05-14, 23:25
  #16578
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo_Slice
Hur kan 62kr bli jämnviktspriset när det inte finns några ordrar att matcha?

Läs om, läs rätt. Köp 64, sälj 60.
2012-05-14, 23:29
  #16579
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Läs om, läs rätt. Köp 64, sälj 60.

aha, my bad. Då sker avslut på 62 som du skrev.
2012-05-15, 01:21
  #16580
Medlem
Varför stänger börsen på helger, varför stänger den öht egentligen? Att folk ska få ledig tycker jag är en dålig ursäkt, i.o.m att det finns inget tvingar dem att vara delaktiga varje dag ändå, och släpps det några PM så kan de väl få det skickat till mobilen eller liknade. Money never sleeps, så varför ska börsen göra det?
2012-05-15, 01:29
  #16581
Medlem
annanmedlems avatar
Jag tycker att det är skönt att det är stängt. Har väl provats att inte köra det / längre öppettider med. Men varför? Blir ju tom bättre kan man tycka när folk verkligen hinner få informationen och är ute på samma villkor när det väl öppnar så att säga ..
2012-05-15, 11:23
  #16582
Medlem
gizmo82s avatar
Kanske en konstig fråga men varför köper så många aktier från Hennes & Mauritz?
Känns som att det är en aktie man måste lägga mycket pengar på för att få en bra vinst eller låta pengarna ligga där 20-30år?
2012-05-15, 15:04
  #16583
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizmo82
Kanske en konstig fråga men varför köper så många aktier från Hennes & Mauritz?
Känns som att det är en aktie man måste lägga mycket pengar på för att få en bra vinst eller låta pengarna ligga där 20-30år?
stabilt bolag med hög direktavkastning bland annat.
2012-05-15, 16:40
  #16584
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizmo82
Kanske en konstig fråga men varför köper så många aktier från Hennes & Mauritz?
Känns som att det är en aktie man måste lägga mycket pengar på för att få en bra vinst eller låta pengarna ligga där 20-30år?
Till skillnad från aktierna där man måste sitta och hålla tummarna och timea sin exit för att det skall gå väl men risken är stor att det går helt åt helvete med?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in