Citat:
Ursprungligen postat av
Ducadream
Ingen svarade på min fråga, så vi prövar igen:
Jag har läst 1150 poäng från 4 april till 31 oktober 2013(30 veckor). Det innebär att jag har läst mer än 20 poäng per vecka(läste 40 poäng per vecka) och i snabbare takt. Jag klarade 650 poäng av 1150 poäng. Räcker min studieresultat för att få studiemedel? Kravet är väl att jag måste klara 600 poäng för att få studiemedel oavsett hur fort jag läser(20 * 30 = 600)? Kommer kravet öka om jag läste mer kurser under 30 veckor(jag läste 550 poäng mer)?
Kommer jag även få retroaktivt studiemedel då jag sökte 21 november?
Jag läste på CSN:
"Om du inte uppfyller kraven på studieresultat, kan du ändå få studiemedel. Det kan du få om du ligger efter med högst 200 poäng under hela utbildningstiden på komvux och har klarat minst hälften av de poäng som du senast fått studiemedel för."
Innebär det att jag har uppfyllt kraven för att få studiemedel?
Det som är lite svårt att förstå är att jag har ju läst i högre takt. Men för CSN spelar det väl ingen roll hur mycket jag har läst så länge jag har läst 600 poäng under dessa 30 veckor och klarat det nu(har klarat 650 poäng)?
Utifrån citaten så måste jag väl ha minst 400 poäng för att få studiemedel eller tänker jag fel?
Jag läste också detta som Emrain skrev i tråden:
"Ja, du har förstått rätt. Och poängen utöver heltid är bara bonus för att det kortar ner din utbildning. "
Det måste väl innebära att jag får studiemedel?