Citat:
Ursprungligen postat av
TrueDetectiveCity
Hej
I början av läsåret sökte jag studiebidrag för 40 veckor. Under studietiden har jag dock insett att jag inte behöver pengarna just nu. Därför meddelade jag CSN att jag inte vill ha bidrag för vårterminen 2015. Därmed utnyttjar jag bara 20 veckor av de 40 jag sökt för. CSN utförde ändringen och jag ser nu att jag inte har några fler planerade utbetalningar. Däremot står det att jag använt 40 veckor av 240 möjliga. Borde det inte ändras nu till 20 av 240? Är det någon som vet om jag kommer att få tillbaka de här 20 veckorna?
Hur är det nästa gång jag söker studiemedel, är det bara de 20 veckorna jag fick studiemedel för som testas eller är det hela 40 veckors perioden?
Om du aldrig fick något studiemedel, vilket också inkluderar att du itne tog något lån (du kan ta bidrag utan lån, men inte tvärtom), under våren så är det bara 20 veckor de testar när de kollar dina resultat.
Jag kan inte förklara varför de inte uppdaterar sin hemsida, men det lär de nog göra vid tillfälle, om inget annat nästa gång du ansöker. JAg tror det är så att de bara uppdaterar det vid nya ansökningar. Fast om det var så att du pratade med dem... Jag vet faktiskt inte.