Citat:
Ursprungligen postat av
mofasti
Jag har blivit antagen till kurser under vårterminen samtidigt som jag sen hösten läser på heltid. Om det nu krisar sig och jag inte får 22.5 hp godkänt.
Jag råkade klicka att jag vill söka csn för vårterminen, kan jag fortfarande lästa vårkurserna utan att få bidrag om jag inte söker på csns hemsida?
dvs jag får 20 hp HT 2013 och läser då fler poäng som är godkända och får tillbaka bidragen eftersom jag inte sökt för kurserna under vårterminen eftersom jag redan läser över 100%?
Det där var inte helt lätt att förstå. Jag antar att du sökt endast för höstterminen? Har du sökt höst+vår får du pengar även om du inte klarat allt under hösten (om du registrerar dig och skickar in studieförsäkran). Om du bara sökt för hösten så spelar det ingen roll om du klickat i att du ville söka studiemedel när du sökte dina kurser, det påverkar inte din antagning. Då är det bara att läsa kurserna och när du är uppe i mer än 22,5 Hp så kan du söka igen (dvs höst + några poäng från våren). Du kan exempelvis läsa första kursen på våren och sen söka studiemedel för resten av vårterminen.
Citat:
Ursprungligen postat av
MaxieTheSwe
Antar att detta är en idiotisk fråga: Om man har en termin bakom sig under gränsen, och sedan tar en annan, ny termin/kurs och klarar denna, hur ser situationen ut då? Jag antar att man fortfarande inte kan få något bidrag?
När du söker studiemedel kollar CSN dina studieresultat, då ska du ha presterat tillräckligt mycket sen du sist fick studiemedel. Spelar ingen roll om det är "rätt" kurser, de du fick studiemedel för, eller om det är en sommarkurs, kvällskurs, nytt program etc.