Citat:
Ursprungligen postat av
tuffkatt
Unga aktiespararna är ett hett tips. Fortsätt läsa böcker också, samt läs mycket på nätet om hur det fungerar. Kanske håller din far på med aktier, ställ frågor till honom eller någon annan du vet sysslar med sådant. Jag har exempelvis en samhällskunskapslärare som håller på mycket med aktier, vi har diskuterat det flitigt då jag delar ditt intresse till viss del.
Aktiekampen till iPhone också, Skandiabankens egna app. Riktigt kul.

Det var något intressant du skrev. Det med min far är lite det som driver mig och fått mig att bli intresserad av ämnet. Han dog 2006 då jag var 11 år gammal, min mamma har och är hemmafru i 20 år och far min höll på med aktier och fonder och all möjlig skit som också genererat i att mamma har kunnat gå hemma. Så det är en liten sporre i det hela.
Jag har läst och läst känns det som men jag måste komma ut och lära mig handla lite om det, att läsa vissa forum är som att läsa på kinesiska. Men jag ska fortsätta läsa och försöka lära mig lite mer och när du nämnde det med lärare så borde jag ha en lärare som vet en hel om det. Kanske lättare att få allting förklarat face to face än att läsa i böcker och på olika forum.