Citat:
Ursprungligen postat av collinz
Basår KTH vs. Lith.
Jag har kommit in på Lith och står som reserv på KTH. Målet är att knipa en plats på insekt efter avslutat basår. Någon som har koll på om konkurrensen om I platserna skiljer sig åt mellan lärosätena? Sen undrar jag hur Lith står sig konkurrensmässigt inom andra civ.ing inriktningar?
Ska göra lite egen research men skulle uppskatta lite input från folk med erfarenhet.
LiTH står sig mycket bra i utbildande av civilingenjörer. Om du menar konkurrensen i allmänhet eller just från basåret kan jag endast svara för LiTH, och där är den ganska stor. De flesta vill söka I, men på min tid 09/10 fanns det bara runt 25 platser reserverade åt basåret. I alla fall, jag har en kompis som kom in på I med 4.2-någonting i snitt, men året efter var man tvungen att ha alla femmor ifall jag förstått hela situationen rätt.
Så, vill du komma in på Indek via basår bör du försöka satsa på endast 5or. Har du däremot ett slagkraftigt högskoleprov spelar inte resultaten på basåret så stor roll så länge du får godkänt.